Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj
informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali
kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o
izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 obsega:
-
Zakon o izvrševanju proračunov Republike
Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112 (Uradni list RS, št. 96/10 z dne 1.
12. 2010),
-
Zakon o spremembi in dopolnitvah Zakona o
izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112-A
(Uradni list RS, št. 4/11 z dne 21. 1. 2011),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije - ZUKN-C (Uradni list RS,
št. 22/12 z dne 23. 3. 2012),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112-B
(Uradni list RS, št. 37/12 z dne 21. 5. 2012).
ZAKON
o izvrševanju proračunov Republike
Slovenije za leti 2011 in 2012 (ZIPRS1112)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 3)
1. SPLOŠNI
DOLOČBI
1. člen
(vsebina zakona)
(1) S tem zakonom se za proračun
Republike Slovenije za leto 2011 in za proračun Republike Slovenije za leto
2012 določa njuna sestava, posebnosti njunega izvrševanja, obseg zadolževanja
in poroštev države ter javnega sektorja na ravni države, višina povprečnine v
skladu z zakonom, ki ureja financiranje občin, prevzemanje obveznosti, in ureja
druga vprašanja, povezana z izvrševanjem proračuna.
(2) Določbe tega zakona se uporabljajo
v letih 2011 in 2012, razen če je za posamezni proračun urejeno drugače.
(3) Določbe tega zakona se uporabljajo
za neposredne uporabnike proračuna Republike Slovenije, razen če je v
posameznih členih določeno drugače.
2. člen
(pomen uporabljenih pojmov)
(1) Pojmi iz 3. člena Zakona o javnih
financah (Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02, 56/02 – ZJU, 127/06
– ZJZP, 14/07 – ZSPDPO, 109/08, 49/09 in 38/10 – ZUKN; v nadaljnjem besedilu:
ZJF) imajo po tem zakonu enak pomen.
(2) Pojmi, uporabljeni v tem zakonu,
imajo naslednji pomen:
1.
»proračun« pomeni proračun Republike Slovenije,
spremembe proračuna Republike Slovenije in rebalans proračuna Republike
Slovenije;
2.
»predlagatelji finančnih načrtov« so
predlagatelji finančnih načrtov, ki so tako določeni v drugem odstavku 19.
člena ZJF, in drugi samostojni neposredni uporabniki, ki so zajeti v navedenem
členu ZJF, pa niso navedeni v drugem odstavku 19. člena ZJF;
3.
»politike« so področja, na katerih država
deluje oziroma nudi storitve in na ta način dosegajo skupni splošni cilj ter na
katera so, upoštevaje delovna področja neposrednih uporabnikov, razvrščeni
izdatki v finančnih načrtih neposrednih uporabnikov. Politike so določene s
programsko klasifikacijo izdatkov državnega proračuna;
4.
»program« je zaokrožena celota podprogramov;
5.
»podprogram« je povezana celota dejavnosti;
6.
»dejavnost« je sestavljena iz ukrepov in
projektov;
7.
»projekt oziroma ukrep« je ekonomsko nedeljiva
celota aktivnosti z natančno določeno tehnično tehnološko funkcijo oziroma
skupek različnih medsebojno usklajenih dejanj, ki predstavljajo določeno
programsko zaključeno celoto z jasno opredeljenimi cilji;
8.
»velik projekt« je projekt, katerega ocenjena
vrednost presega 25 milijonov evrov;
9.
»skupina projektov« je več istovrstnih
projektov, pri katerih so cilji opredeljeni v okviru skupnega namena (politike)
in se bodo izvajali v določenem časovnem obdobju;
10.
»evidenčni projekt« je načrt financiranja še
neznane skupine projektov, za katero so znani cilji in namen, vendar v načrt
razvojnih programov (v nadaljnjem besedilu: NRP) še niso uvrščeni projekti, s
katerimi bodo ti cilji doseženi;
11.
»proračunska postavka« (v nadaljnjem besedilu:
postavka) je del finančnega načrta neposrednega proračunskega uporabnika, ki
izkazuje obseg pravic porabe za financiranje celotnega ali dela ukrepa oziroma
projekta, oziroma za financiranje več različnih celotnih oziroma več delov
različnih ukrepov oziroma projektov in ekonomski namen porabe sredstev;
12.
»proračunska vrstica« je postavka - konto, ki
skladno s predpisanim kontnim načrtom določa ekonomski namen izdatkov postavke
in je skupaj z ukrepom oziroma projektom temeljna enota za izvrševanje
proračuna;
13.
»pravica porabe« je pravica neposrednega
uporabnika, na podlagi katere prevzema obveznosti v breme sredstev na določeni
proračunski vrstici v okviru ukrepa oziroma projekta;
14.
»obveznosti v breme proračunov prihodnjih let«
so obveznosti, ki zapadejo v plačilo v breme proračunov prihodnjih let ter so
prevzete v skladu z 51. členom ZJF in tem zakonom;
15.
»prejeta sredstva za financiranje skupnih
evropskih politik« so prihodki, ki jih država prejme iz Evropske unije (v
nadaljnjem besedilu: EU) in druga sredstva iz proračuna EU (v nadaljnjem
besedilu: namenska sredstva EU) za: skupno kmetijsko politiko, kohezijsko
politiko in evropsko teritorialno politiko ter izvajanje drugih politik (v
nadaljnjem besedilu: skupne evropske politike);
16.
»postavke slovenske udeležbe« so tiste, s
katerimi se zagotavljajo pravice porabe za sofinanciranje programov skupnih
evropskih politik, sofinanciranje programov predpristopnih in popristopnih
pomoči ter sofinanciranje programov donacij;
17.
»postavke namenskih sredstev EU« so tiste, na
katerih se zagotavljajo pravice porabe za financiranje programov skupnih
evropskih politik;
18.
»predpristopne pomoči« so prihodki, ki jih
država prejme iz proračuna EU za programe, do katerih je bila upravičena kot
kandidatka za vstop v EU;
19.
»postavke predpristopnih pomoči« so postavke, s
katerimi se zagotavljajo pravice porabe za financiranje programov iz
predpristopnih pomoči;
20.
»popristopne pomoči« so prihodki, ki jih država
prejme iz proračuna EU in od drugih donatorjev EU na podlagi mednarodnih
pogodb;
21.
»postavke popristopnih pomoči« so postavke, na
katerih se zagotavljajo pravice porabe za financiranje programov popristopnih
pomoči;
22.
»sredstva za preneseno izvrševanje nalog« so
prihodki iz proračuna EU, ki jih Republika Slovenija prejme za izvajanje nalog
v interesu EU;
23.
»postavke za preneseno izvrševanje nalog« so
postavke na katerih se zagotavljajo pravice porabe za financiranje programov,
ki jih izvaja Republika Slovenija po nalogu in v interesu EU;
24.
»donacija finančnih mehanizmov« je prihodek, ki
ga država prejme na podlagi sklenjene pogodbe med Republiko Slovenijo in
državo, ki je donator in ni članica EU, za namen kot ga ta določi;
25.
»postavke donacij finančnih mehanizmov« so
postavke, na katerih se zagotavljajo pravice porabe za financiranje programov
na podlagi sklenjenih pogodb med Republiko Slovenijo in državami, ki niso
članice EU;
26.
»plačni konti« so konti iz podskupine kontov
400 – Plače in drugi izdatki zaposlenim ter 401 – Prispevki delodajalcev za
socialno varnost;
27.
»organ upravljanja« je neposredni uporabnik, ki
je pristojen za opravljanje nalog upravljanja in izvajanja programov,
sofinanciranih s sredstvi iz proračuna EU na področju kohezijske politike;
28.
»TARGET« je sistem za medbančni prenos sredstev
v eurih v EU. Sistem prispeva k združevanju in stabilnosti euro finančnih
trgov. Slovenske kreditne institucije pri poslovanju preko sistema TARGET
upoštevajo urnik delovanja sistema TARGET.
2. SESTAVA PRORAČUNA
3. člen
(sestava proračuna)
(1) V splošnem delu proračuna so
prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni konta. V
bilanci prihodkov in odhodkov se, poleg navedenih v 11. členu ZJF, izkazujejo
tudi prihodki, ki obsegajo namenska sredstva EU in odhodki, ki obsegajo plačila
sredstev v proračun EU.
(2) V posebnem delu proračuna so
finančni načrti neposrednih uporabnikov prikazani po politikah, programih,
podprogramih in dejavnostih.
(3) V NRP se prikazujejo načrtovani
izdatki po programski klasifikaciji po ukrepih, velikih projektih, skupinah
projektov in virih financiranja po posameznih letih za celovito izvedbo
projektov oziroma ukrepov.
4. člen
(spremembe institucionalne strukture
proračuna)
Nov državni organ, ki se ustanovi po
sprejetju proračuna, se lahko vključi v proračun kot neposredni uporabnik šele
z novim proračunom. Do takrat se delovanje novoustanovljenega državnega organa
financira iz finančnega načrta neposrednega uporabnika, ki je predlagal njegovo
ustanovitev.
3. IZVRŠEVANJE PRORAČUNA
3.1 Splošno
5. člen
(izvrševanje proračuna)
(1) V tekočem letu se izvršuje
proračun tekočega leta.
(2) Proračun se izvršuje skladno z
določbami ZJF, tega zakona in podzakonskimi predpisi, izdanimi na njuni
podlagi.
(3) Proračun se izvršuje na ravni
proračunske vrstice.
(4) Posebni del proračuna in NRP
morata biti v tekočem letu usklajena. Vsaka sprememba načrta financiranja
projektov oziroma ukrepov se mora izkazati v veljavnem proračunu oziroma v
sprejetem proračunu prihodnjega leta.
(5) Ob neusklajenosti lahko ministrstvo,
pristojno za finance, omeji izvrševanje proračuna posameznemu proračunskemu
uporabniku.
6. člen
(status določenih prihodkov proračuna)
(1) Prilivi namenskih sredstev EU se
štejejo kot prihodki proračuna šele, ko se nakažejo na podračun izvrševanja
proračuna. Do prenosa se obravnavajo kot sredstva Evropske komisije (v
nadaljnjem besedilu: EK) in izkazujejo kot obveznosti do EK.
(2) Obresti od namenskih sredstev EU
so prihodek proračuna. Do prenosa obresti na podračun izvrševanja proračuna, se
obresti štejejo kot sredstva EK in izkazujejo kot obveznosti do sredstev EK.
(3) (črtan)
7. člen
(odpiranje postavk in zagotavljanje pravic
porabe na njih)
Za izvajanje projektov, ki se financirajo
iz predpristopnih pomoči, popristopnih pomoči, donacij finančnih mehanizmov in
namenskih sredstev EU lahko Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem besedilu:
vlada) na predlog ministrstva, pristojnega za finance, med letom odpre nove
postavke ali uporabi
neaktivne postavke iz preteklih let. Pravice porabe na
navedenih postavkah se
zagotovijo s prerazporeditvami pravic porabe oziroma iz naslova večjih
prihodkov proračuna od načrtovanih.
8. člen
(ukrepi za uravnoteženje proračuna v letih
2011 in 2012)
(1) Če vlada zaradi slabših
gospodarskih gibanj, ugotovljenih v Pomladanski napovedi gospodarskih gibanj,
oceni, da bodo prihodki za manj kakor 130.000.000 eurov nižji glede na
načrtovane v sprejetih proračunih za leti 2011 in 2012, mora poleg ukrepov za
uravnoteženje proračuna iz 40. člena ZJF uporabiti ukrep proporcionalnega
zmanjšanja pravic porabe, razen pravic porabe za izvajanje skupnih evropskih
politik in namenskih prejemkov proračuna. Ta ukrep se uporabi do višine
60.000.000 eurov, razlika do 130.000.000 eurov pa se zagotovi z dodatnim
zadolževanjem države.
(2) Ukrepi zmanjšanja pravic porabe se
pri vseh neposrednih uporabnikih določijo v enakem odstotku glede na pravice
porabe, iz katerih se financirajo blago in storitve (razen podkonto 402104 –
Material in oprema za vojsko), subvencije, transferi neprofitnim organizacijam
in ustanovam, drugi tekoči domači transferi, tekoči transferi v tujino in
investicijski odhodki ter investicijski transferi.
9. člen
(povečanje odhodkov in izdatkov proračuna)
(1) Obveznosti na:
1.
programu 1003 – Pokojninsko in invalidsko
varstvo;
2.
programu 1601 – Servisiranje javnega dolga;
3.
podprogramu 160201 – Plačila sredstev v
proračun EU;
4.
postavkah namenskih sredstev EU;
5.
postavkah na programu 1603 – Oblikovanje
rezerve in intervencijski programi,
ki presegajo pravice
porabe, zagotovljene na teh postavkah v proračunu, se na podlagi odločitve
vlade plačujejo tudi nad to višino.
(2) Sredstva za pokrivanje obveznosti
iz prejšnjega odstavka se zagotovijo:
1.
iz večjih prihodkov proračuna od načrtovanih
oziroma
2.
z dodatnim zadolževanjem države, če gre za primere
iz 1., 2. in 3. točke prejšnjega odstavka.
(3) Za znesek povečane realizacije
odhodkov proračuna iz prejšnjega odstavka se poveča finančni načrt pristojnega
neposrednega uporabnika in skupni obseg odhodkov proračuna, v primeru iz 2.
točke prejšnjega odstavka pa tudi s proračunom določen proračunski
primanjkljaj.
10. člen
(zaključek leta)
Zaradi tehnične izvršitve proračuna lahko
proračun kot blagajna javnega financiranja in neposredni uporabniki izplačujejo
sredstva za plačilo svojih obveznosti še prva dva delovna dneva v januarju
naslednjega leta.
3.2 Namenski prejemki in izdatki proračuna
11. člen
(namenski prihodki proračuna)
Namenski prihodki proračuna za leti 2011 in
2012 so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF,
tudi:
1.
predpristopne pomoči, popristopne pomoči in
sredstva za preneseno izvrševanje nalog, ki se uporabijo za namene, dogovorjene
med vlado in EK, in na način, določen s predpisom ministra oziroma ministrice
(v nadaljnjem besedilu: minister), pristojne za finance;
2.
donacije finančnih mehanizmov se uporabijo za
namen in na način, kakor ga določi donator in v skladu s predpisom ministra,
pristojnega za finance;
3.
prihodki obresti na sredstva predpristopnih
pomoči, popristopnih pomoči in donacij finančnih mehanizmov, se uporabijo za
namen in na način, kakor ga določi donator in v skladu s predpisom ministra,
pristojnega za finance;
4.
prihodki od obremenitve s stavbno ali
služnostno pravico stvarnega premoženja države se uporabijo za nakup, graditev,
obnovo, investicijsko in tekoče vzdrževanje nepremičnin v lasti države;
5.
prihodki požarne takse po 59. členu Zakona o
varstvu pred požarom (Uradni list RS, št. 3/07 – uradno prečiščeno besedilo),
ki se po merilih, ki jih določi vlada, uporabijo za namene iz navedenega zakona;
6.
prihodki posebnega prispevka iz 6. člena Zakona
o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (Uradni list RS,
št. 26/05 – uradno prečiščeno besedilo in 114/06 – ZUE; v nadaljnjem besedilu:
ZPOOSRP), ki se v skladu z vladnimi programi uporabijo za namene, določene v
navedenem zakonu;
7.
prihodki vplačanih tiskovin, ki jih stranke v
upravnem postopku vplačajo pri upravnih enotah ter ministrstvih, pristojnih za
notranje in zunanje zadeve, in ki jih upravne enote in ministrstvo, pristojno
za notranje oziroma zunanje zadeve, uporabijo za plačilo obveznosti
dobaviteljem zaračunljivih tiskovin;
8.
prihodki, ki jih lastniki oziroma uporabniki
kmetijskih zemljišč po 95. členu Zakona o kmetijskih zemljiščih (Uradni list
RS, št. 55/03 – uradno prečiščeno besedilo) vplačujejo v proračun Republike
Slovenije in ki se do višine pravic porabe, predvidenih v finančnem načrtu
ministrstva, pristojnega za kmetijstvo, v sprejetem proračunu uporabijo za
namene, določene v navedenem zakonu;
9.
prihodki po 162. členu Zakonu o vodah (Uradni
list RS, št. 67/02, 110/02 – ZGO-1, 2/04 – ZZdrl-A, 41/04 – ZVO-1 in 57/08) se
uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
10.
prihodki po Zakonu o soobstoju gensko
spremenjenih rastlin z ostalimi kmetijskimi rastlinami (Uradni list RS, št.
41/09), ki se uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
11.
prihodki letne dajatve za uporabo vozil v
cestnem prometu in prihodki koncesijske dajatve Luke Koper, d.d., ki pripadajo
proračunu Republike Slovenije, se uporabijo za izvedbo investicij in vzdrževanj
v javno prometno infrastrukturo;
12.
prihodki po 3.h členu Zakona o kmetijskih
zemljiščih (Uradni list RS, št. 71/11 – uradno prečiščeno besedilo) se
uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu;
13.
prihodki po 15.d členu Zakona o železniškem
prometu (Uradni list RS, št. 11/11 – uradno prečiščeno besedilo) se uporabijo
za namene, določene v navedenem zakonu.
12. člen
(namenski prejemki proračuna)
Namenski prejemki v računu finančnih
terjatev in naložb so skladno s 1. točko drugega odstavka 74. člena ZJF:
1.
glavnice vrnjenih posojil, danih za sanacijo
podjetij in gospodarstva na podlagi 7. člena Zakona o uporabi sredstev,
pridobljenih iz naslova kupnine na podlagi Zakona o lastninskem preoblikovanju
podjetij (Uradni list RS, št. 45/95, 34/96, 60/99 – ZSRR, 22/00 – ZJS, 67/01 in
47/02; v nadaljnjem besedilu: ZUKLPP). Ti prejemki se v letih 2011 in 2012, do
višine pravic porabe, predvidenih v finančnem načrtu ministrstva, pristojnega
za gospodarstvo, v sprejetem proračunu uporabijo za izdatke za enak namen kakor
prvotno;
2.
kupnine od prodaje kapitalskih naložb, ki se v
proračun za leto 2011 in za leto 2012 vplačajo na podlagi ZUKLPP, in se
uporabijo za namene, določene v navedenem zakonu.
3.3 Prerazporejanje pravic porabe
13. člen
(osnova za prerazporejanje pravic porabe)
(1) Osnova za prerazporejanje pravic
porabe je zadnji sprejeti proračun za leto izvrševanja.
(2) Obseg izvedenih prerazporeditev
pravic porabe se računa po neto načelu, ki je sešteta razlika med
prerazporeditvami na in z njih.
14. člen
(prerazporeditve pravic porabe, o katerih
odločajo neposredni uporabniki)
(1) Neposredni uporabnik lahko v
svojem finančnem načrtu samostojno in brez omejitev prerazporeja pravice porabe
v okviru istega podprograma.
(2) Neposredni uporabnik lahko v svojem
finančnem načrtu prerazporeja pravice porabe med podprogrami v okviru programa,
pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega podprograma ne sme
presegati 10 odstotkov podprograma, in med programi, pri čemer skupno povečanje
ali zmanjšanje posameznega programa ne sme presegati 5 odstotkov programa v
sprejetem proračunu.
(3) Ne glede
na določbi prvega in drugega odstavka tega člena neposredni uporabnik ne sme samostojno odločati o prerazporeditvah
pravic porabe s postavk slovenske udeležbe, s postavk namenskih sredstev EU ter
s in na plačne konte integralnih postavk, razen med plačnimi konti integralnih
postavk v obsegu iz prvega in drugega odstavka tega
člena.
15. člen
(prerazporeditve pravic porabe, o katerih
odloča predlagatelj finančnih načrtov)
(1) Predlagatelj finančnih načrtov
lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe znotraj istega podprograma v
okviru finančnih načrtov neposrednih uporabnikov, ki so v njegovi pristojnosti.
(2) Predlagatelj finančnih načrtov lahko
odloča o prerazporeditvah med podprogrami v okviru programa brez omejitev in
med programi, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje posameznega programa ne
sme presegati 5 odstotkov programa sprejetega proračuna, v okviru finančnih
načrtov neposrednih uporabnikov, ki so v njegovi pristojnosti.
(3) Ne glede
na določbi prvega in drugega odstavka tega člena predlagatelj finančnega načrta ne sme samostojno odločati o
prerazporeditvah pravic porabe s postavk slovenske udeležbe, s postavk
namenskih sredstev EU ter s in na plačne konte integralnih postavk v finančnih
načrtih neposrednih uporabnikov iz njegove pristojnosti, razen med plačnimi
konti integralnih postavk v obsegu iz prvega in
drugega odstavka tega člena.
16. člen
(prerazporeditve pravic porabe, o katerih
odloča organ upravljanja)
(1) O prerazporeditvah med postavkami
slovenske udeležbe in med postavkami namenskih sredstev EU na področju
kohezijske politike odloča organ upravljanja na predlog predlagatelja
finančnega načrta.
(2) Če neposredni uporabnik ne
porablja sredstev za izvajanje kohezijske politike skladno z načrtovano
dinamiko oziroma pri izvajanju ne dosega zastavljenih in dogovorjenih ciljev,
lahko organ upravljanja predlaga vladi, da odloči o prerazporeditvah pravic
porabe namenskih sredstev EU in pripadajočih pravic porabe slovenske udeležbe.
(3) Organ upravljanja izvaja
prerazporeditve pravic porabe na podlagi prvega odstavka tega člena brez
omejitev.
17. člen
(prerazporeditve, o katerih odloča
ministrstvo, pristojno za finance)
(1) Ministrstvo, pristojno za finance,
lahko samostojno in brez omejitev po 14. in 15. členu tega zakona izvaja
prerazporeditve znotraj finančnega načrta tega ministrstva in organov v njegovi
sestavi, ki so potrebne za plačila obveznosti programa 1601 – Servisiranje
javnega dolga.
(2) Če nastanejo
stroški, ker neposredni uporabnik v predpisanem roku ni obvestil ministrstva,
pristojnega za finance, o spremembi likvidnostnega načrta, izvaja ministrstvo,
pristojno za finance, prerazporeditve pravic porabe iz finančnega načrta
pristojnega neposrednega uporabnika na postavko obresti za domače zadolževanje
pri ministrstvu, pristojnem za finance. Prerazporeditev se v višini celotnih
stroškov izvede v breme pravic porabe za blago in storitve pri pristojnem
neposrednem uporabniku in v dogovoru z njim. Prerazporeditev se izvede v skladu
s predpisom ministra, pristojnega za finance, ki podrobneje uredi izvajanje
tega člena.
18. člen
(prerazporeditve pravic porabe, o katerih
odloča vlada)
(1) Vlada
lahko odloča o prerazporeditvah pravic porabe ne glede na omejitve iz 14. in
15. člena tega zakona med:
1.
podprogrami v okviru programa posameznega ali
različnih predlagateljev finančnih načrtov, pri čemer skupno povečanje ali
zmanjšanje posameznega podprograma ne sme presegati 30 odstotkov podprograma v
sprejetem proračunu;
2.
programi posameznega ali različnih
predlagateljev finančnih načrtov, pri čemer skupno povečanje ali zmanjšanje
posameznega programa ne sme presegati 20 odstotkov programa v sprejetem
proračunu;
3.
politikami, pri čemer skupno povečanje ali
zmanjšanje posamezne politike ne sme presegati 10 odstotkov politike v
sprejetem proračunu.
(2) Vlada
lahko odloča ne glede na omejitve iz 14., 15., 16. člena tega zakona in
prejšnjega odstavka o prerazporeditvah pravic porabe:
1.
s, na in med plačnimi konti integralnih
postavk;
2.
na postavke slovenske udeležbe, med njimi in z
njih;
3.
na postavke namenskih sredstev EU in med temi
postavkami;
4.
na postavko 7608 – Tekoča proračunska rezerva
pri ministrstvu, pristojnem za finance, in sicer do obsega pravic porabe,
določenega v 42. členu ZJF;
5.
na postavko 7640 – Rezerva Republike Slovenije
pri ministrstvu, pristojnem za finance, in sicer do obsega pravic porabe,
določenega v 48. členu ZJF;
6.
na postavke v programu 1003 – Pokojninsko in
invalidsko varstvo;
7.
na postavke v programu 1601 – Servisiranje
javnega dolga;
8.
na postavke v podprogramu 160201 – Plačila
sredstev v proračun EU;
9.
na postavke v podprogramu 160302 – Posebna
proračunska rezerva in programi pomoči v primerih nesreč, med njimi in z njih;
10.
s plačnih kontov integralnih postavk na
postavko organa, ki je zadolžen za zagotovitev pogojev za začetek dela in
poslovanja osebe javnega prava, ki je ustanovljena po uveljavitvi proračuna za
tekoče leto, kadar se prerazporejajo javni uslužbenci skupaj s kadrovsko kvoto
in sredstvi za plače;
11.
z integralnih postavk za materialne stroške in
z integralnih postavk za investicije in investicijsko vzdrževanje državnih
organov na postavko organa, ki je zadolžen za zagotovitev pogojev za začetek
dela in poslovanja osebe javnega prava, ki je ustanovljena po uveljavitvi
proračuna za tekoče leto.
(3) Vlada odloča o prerazporeditvah na
predlog ministrstva, pristojnega za finance, ki je pripravljen na predlog
predlagatelja finančnega načrta.
(4) Če gre za prerazporeditev na
postavke za kohezijsko politiko in s teh postavk po 2. in 3. točki drugega
odstavka tega člena, pripravi predlog za prerazporeditev organ upravljanja v
skladu s predpisi, ki urejajo postopke za izvajanje kohezijske politike in v
sodelovanju s predlagateljem finančnega načrta ter ga predloži ministrstvu,
pristojnemu za finance, ta pa vladi.
(5) Kadar neposredni uporabnik izvaja
plačila v breme postavk namenskih sredstev EU, a ne zagotovi črpanja namenskih
sredstev EU, zaradi neupravičene porabe sredstev, mora o tem obvestiti
ministrstvo, pristojno za finance, in predlagati preknjižbo porabe v višini
sredstev, ki niso imela kritja v namenskih sredstvih EU. Preknjižba porabe se
mora izvršiti v okviru proračuna tekočega leta in v breme prostih pravic porabe
na postavkah, ki niso vezane na namenska sredstva EU. Ob neusklajenosti lahko
ministrstvo, pristojno za finance, omeji izvrševanje proračuna posameznemu
proračunskemu uporabniku.
3.4 Prevzemanje obveznosti in roki plačil v
breme proračuna
19. člen
(pravice porabe za izvajanje nacionalnih
programov in zakonov)
Pravice porabe za izvajanje nacionalnih
programov in zakonov, v katerih je opredeljen obseg sredstev za financiranje
posameznih izdatkov proračuna, se zagotavljajo v znesku, določenem s
proračunom, ne glede na znesek, ki je predviden z nacionalnim programom ali
posebnim zakonom.
20. člen
(največji dovoljeni obseg prevzetih
obveznosti v breme proračunov prihodnjih let)
(1) Neposredni
uporabnik lahko v tekočem letu za investicije, ki so vključene v NRP, odda
javno naročilo za celotno vrednost projekta, če so zanj načrtovane pravice
porabe v sprejetih proračunih.
(2) Neposredni uporabnik lahko v letu
2011 prevzame obveznosti za namene, za katere so zagotovljena sredstva v letu
2012 in ki zapadejo v plačilo v letu 2012, v višini 80 odstotkov obsega pravic
porabe na podskupinah kontov znotraj podprograma, načrtovanih v proračunu za
leto 2012, v letu 2011 pa lahko sklene pogodbe za obveznosti, ki zapadejo v
plačilo v letu 2013, do višine 60 odstotkov obsega pravic porabe, za namene, ki
so načrtovani v proračunu za leto 2012 po podskupinah kontov znotraj
podprograma. Neposredni uporabnik lahko v letu 2012 prevzame obveznosti za
namene, za katere so načrtovane pravice porabe v letu 2012 in ki zapadejo v
plačilo v letu 2013, v višini 80 odstotkov obsega
pravic porabe na podskupinah kontov znotraj podprograma, načrtovanih v
proračunu za leto 2012, v letu 2012 pa lahko prevzame obveznosti, ki zapadejo v
plačilo v letu 2014, do višine 60 odstotkov obsega
pravic porabe, za namene, ki so načrtovani v proračunu za leto 2012 po
podskupinah kontov znotraj podprograma.
(3) Neposredni uporabnik, v skladu s
prejšnjim odstavkom, prevzema obveznosti v prihodnjih letih samo, če ima za te
namene načrtovane odhodke v sprejetem NRP.
(4) Najemne
oziroma zakupne pogodbe, razen pogodb iz šestega odstavka tega člena, so lahko
sklenjene za določen ali za nedoločen čas z odpovednim rokom, ki ne sme biti
daljši od šestih mesecev.
(5) Ne glede
na določbi prvega in drugega odstavka tega člena lahko neposredni uporabnik
prevzema obveznosti za:
1.
pogodbe za dobavo elektrike, telefona, vode,
komunalnih storitev in drugih storitev, potrebnih za operativno delovanje
neposrednih uporabnikov;
2.
pogodbe za nabavo blaga in storitev, ki so
potrebni za izvajanje upravnih nalog v upravnih enotah (tiskovine in drugi
javni dokumenti);
3.
pogodbe, ki se financirajo iz predpristopnih
pomoči, popristopnih pomoči, namenskih sredstev EU in sredstev drugih
donatorjev ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe.
(6) Ne glede
na prvi in drugi odstavek tega člena prevzemanje obveznosti v letih 2011 do
2015 za temeljne razvojne programe Slovenske vojske ureja poseben zakon.
(7) O
prevzemanju obveznosti po pogodbah o zakupu ali najemu, ki jih sklepajo
neposredni uporabniki državnega proračuna in pri katerih lastninska pravica
preide ali lahko preide z najemodajalca na najemnika, odloča vlada. Neposredni
uporabniki občinskih proračunov morajo pred prevzemom navedenih obveznosti
pridobiti soglasje ministrstva pristojnega za finance.
(8) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka
o prevzemanju obveznosti zaradi sprememb določb pogodbe o zakupu ali najemu, ki
nimajo finančnih posledic, ali sprememb, ki so posledice tečajnih razlik,
odloča neposredni uporabnik.
21. člen
(črtan)
22. člen
(spremljanje in
spremembe NRP)
(1) Neposredni uporabnik vodi evidenco
projektov in ukrepov in je v celoti odgovoren za njihovo izvedbo.
(2) Spremembe veljavnega NRP so
uvrstitev projektov oziroma ukrepov v NRP in druge spremembe projektov oziroma
ukrepov, ki pomenijo odstopanje od veljavnega NRP.
(3) Predlagatelj finančnega načrta
mora v 30 dneh po uveljavitvi proračuna uskladiti NRP s finančnim načrtom
neposrednega uporabnika.
(4) Vlada odloča o uvrstitvi projektov
oziroma ukrepov v veljavni NRP in o spremembi vrednosti projekta nad 20
odstotkov izhodiščne vrednosti, če sprememba vpliva na obseg sredstev, ki je
določen v proračunu.
(5) Ne glede na prejšnji odstavek
vlada ne odloča o:
-
spremembi vrednosti projektov nad 20 odstotkov,
kadar veljavna vrednost in vrednost po predvideni spremembi posameznega
projekta ne presega 100.000 eurov;
-
uvrstitvi posameznega projekta oziroma ukrepa,
katerega zaključek financiranja se zaradi še ne zapadlih obveznosti iz
predhodnega leta prestavi v tekoče proračunsko leto.
(6) Projekti oziroma ukrepi iz druge
alineje prejšnjega odstavka morajo biti uvrščeni v veljavni NRP v 30 dneh po
uveljavitvi proračuna.
(7) Velikega
projekta med letom ni mogoče uvrstiti v NRP. Izjemoma lahko vlada, na predlog
organa upravljanja, po predhodni uskladitvi načrta financiranja z ministrstvom,
pristojnim za finance, odloči o uvrstitvi velikega projekta v NRP.
(8) Ne glede na četrti odstavek tega
člena odloča o uvrstitvi projektov v NRP na področju kohezijske politike, ki
izhajajo iz evidenčnih projektov, organ upravljanja, na predlog predlagatelja
finančnega načrta, po predhodni uskladitvi načrta financiranja z ministrstvom,
pristojnim za finance. Organ upravljanja odloča tudi o spremembah veljavnega
NRP za te projekte.
(9) Evidenčni projekti se v NRP
nadomestijo z novimi projekti na podlagi javnega razpisa za zbiranje predlogov
projektov ali operativnega ali drugega programa za področje, ki ga je potrdila
vlada. V breme evidenčnih projektov ni dovoljeno prevzemati obveznosti.
(10) Za sofinanciranje občinskih
projektov in ukrepov iz državnega proračuna v naslednjih letih morajo
ministrstva objaviti javne razpise za zbiranje vlog občin.
(11) Spremembe proračunskih virov v
NRP v obdobju sprejetih proračunov se lahko v okviru finančnega načrta
predlagatelja izvršijo v obsegu skupnega zneska proračunskih sredstev, pri
čemer se smiselno upoštevajo določbe iz poglavja 3.3 tega zakona.
23. člen
(plačilni roki v breme državnega in
občinskih proračunov)
(1) Ne glede na določbe drugih zakonov
in predpisov so plačilni roki neposrednih uporabnikov v breme proračuna
predpisani s tem zakonom. Za plačilo vseh obveznosti je plačilni rok za
neposredne uporabnike 30. dan, za posredne uporabnike pa največ 30 dni.
(2) Plačilni rok začne teči naslednji
dan po prejemu listine, ki je podlaga za izplačilo. Plačilni rok za izplačila,
o katerih se odloča v skladu z zakonom, ki ureja splošni upravni postopek, in
če drug zakon določa, da se nakazilo na račun stranke šteje, da je bilo
zahtevku v celoti ugodeno, začne teči naslednji dan po poteku roka, ki je z
zakonom določen za sprejem odločitve v upravnem postopku. Če zadnji dan roka
sovpada z dnem, ko je po zakonu dela prost dan oziroma v plačilnem sistemu
TARGET ni opredeljen kot plačilni dan, se za zadnji dan roka šteje naslednji
delavnik oziroma naslednji plačilni dan v sistemu TARGET.
(3) Ne glede na določbo prvega
odstavka tega člena so plačilni roki lahko krajši za plačila:
1.
plač, drugih osebnih prejemkov in povračil
stroškov delavcev in funkcionarjev, zaposlenih pri neposrednih uporabnikih;
2.
pravnomočnih sodnih ali dokončnih upravnih odločb
in poravnav;
3.
pogodb v breme postavk namenskih sredstev EU in
postavk slovenske udeležbe;
4.
s postavk predpristopnih in popristopnih pomoči
ter pripadajočih postavk slovenske udeležbe pri skupnem financiranju, razen če
EK določi drugače;
5.
s postavk donacij finančnih mehanizmov in
pripadajočih postavk slovenske udeležbe pri transferih, razen če donator določi
drugače;
6.
tekočih transferov, razen tekočih transferov v
tujino;
7.
obveznosti diplomatskih predstavništev in
konzulatov Republike Slovenije v tujini, če je takšna poslovna praksa sprejemne
države;
8.
zbirnega računa Slovenske izvozne in razvojne
banke, d.d., ki ga ta izstavi za plačilo obračunanega nadomestila bankam;
9.
povezana s servisiranjem javnega dolga,
vključno z likvidnostnim zadolževanjem.
(4) Minister, pristojen za finance,
lahko določi krajši plačilni rok tudi v drugih primerih, kadar je to potrebno
za zagotovitev gospodarnega in učinkovitega razpolaganja s proračunskimi
sredstvi, da se tako prepreči gospodarska škoda, ki bi nastala, če se plačilo
ne bi izvršilo v krajših rokih.
(5) Plačilo investicijskih transferov
občinam in posrednim proračunskim uporabnikom je dovoljeno en dan pred dnevom
plačila občine ali posrednega proračunskega uporabnika izvajalcu, če občina ali
posredni proračunski uporabnik predloži popolno dokumentacijo za izplačilo iz
proračuna 25 dni pred dnevom plačila izvajalcu.
(6) Pri izplačilu drugih stroškov dela
(podjemne pogodbe, avtorske pogodbe in druga obdavčljiva izplačila) je plačilni
rok od 20 do največ 45 dni.
(7) Določbe tega člena, razen petega
odstavka, veljajo tudi za plačila v breme občinskih proračunov, razen se če
občina v pogodbi dogovori za krajše plačilne roke, ker doseže nižjo pogodbeno
ceno.
(8) Ne glede na določbe tega člena, je
lahko z mednarodno pogodbo oziroma mednarodnim nepogodbenim aktom dogovorjen
plačilni rok do 90 dni.
24. člen
(predplačila)
(1) Ne glede na drugi odstavek 52.
člena ZJF so predplačila dovoljena:
1.
na podlagi neposredne uporabe predpisov EU;
2.
za namenska sredstva EU in sredstva slovenske
udeležbe do višine 20 odstotkov vrednosti predvidenih izplačil teh sredstev in
pod pogojem, da je prejemnik oseba zasebnega ali javnega prava in je
ustanovljena in deluje kot društvo, zasebni ali javni zavod, zbornica, ki
izvaja javna pooblastila po zakonu, ki ureja socialno varstvo ali ustanova;
3.
za plačilo:
-
pogodbenih obveznosti, pri katerih je to
uveljavljeno s poslovnimi običaji (npr. šolnine, naročnine);
-
pogodbenih obveznosti za projekte
medinstitucionalne pomoči tretjim državam, ki jih financira EU;
-
akontacij stroškov za službena potovanja;
4.
če tako določa donator.
(2) Pri predplačilih iz 1. in 2. točke
prejšnjega odstavka mora neposredni uporabnik v pogodbi s prejemnikom sredstev
dogovoriti, da se prejemnik sredstev zavezuje prejeta sredstva, skupaj z
zamudnimi obrestmi, vrniti v proračun, če se naknadno ugotovi, da je bilo
izplačilo iz proračuna neupravičeno izvršeno. Šteje se, da je bilo izplačilo iz
proračuna neupravičeno izvršeno, če se v postopkih pred posredovanjem zahtevka
za plačilo EK ugotovi, da bi EK zahtevek za plačilo zavrnila, če EK zahtevek za
plačilo sredstev zavrne ali če EK izstavi zahtevek za vračilo.
(3) Če prejemnik sredstev iz prve in
druge točke prvega odstavka tega člena in prejšnjega odstavka ne upraviči
prejetega predplačila, se v obsegu danih predplačil znižajo pravice porabe na
integralnih postavkah v finančnem načrtu neposrednega uporabnika, ki se je o
predplačilu dogovoril.
(4) Ne glede na 2. točko prvega
odstavka tega člena predplačila nad 100.000 eurov ni mogoče dogovoriti brez soglasja
ministra, pristojnega za finance.
(5) Določbi 3. in 4. točke prvega
odstavka tega člena veljata tudi za plačila v breme občinskih proračunov.
25. člen
(pogoji za izdajo soglasja)
(1) Minister, pristojen za finance,
izda soglasje iz četrtega odstavka 24. člena tega zakona, če:
1.
ima neposredni uporabnik v veljavnem proračunu
zagotovljene pravice porabe za ta namen,
2.
je prejemnik predplačila izkazoval pozitivno
poslovanje v preteklem letu,
3.
ima prejemnik sredstev poravnane davčne
obveznosti,
4.
je bil prejemnik sredstev v preteklih treh
mesecih solventen.
(2) Listine, s katerimi se izkaže
izpolnjevanje pogojev, in način predložitve listin za namene iz prejšnjega
odstavka določi minister, pristojen za finance.
26. člen
(investicije in investicijsko vzdrževanje stvarnega
premoženja)
(1) Neposredni uporabnik lahko
nabavlja osnovna sredstva, naroča gradnje in izvaja investicijsko vzdrževanje
samo, če je to zajeto v načrtu pridobivanja nepremičnega in premičnega
premoženja iz 11. in 12. člena Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in
občin (Uradni list RS, št. 14/07 in 55/09 – odločba US) oziroma v NRP. Načrt
pridobivanja nepremičnega in premičnega premoženja mora biti usklajen z NRP.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka lahko neposredni uporabnik nabavlja osnovna sredstva in izvaja
investicijsko vzdrževanje, če je ta izdatek nujen za nepredvidena popravila,
nabavo blaga ali izvedbo drugih storitev, ki so potrebne za zagotovitev
njegovega nemotenega delovanja.
(3) Skupni obseg pravic porabe, ki jih
neposredni uporabnik v letih 2011 in 2012 lahko uporabi skladno s prejšnjim
odstavkom, ne sme presegati 300 eurov na zaposlenega pri neposrednem uporabniku
na dan 31. decembra predhodnega leta.
3.5 Druge posebnosti izvrševanja proračuna
27. člen
(plačilo pravnomočnih sodnih in dokončnih
upravnih odločb in poravnav)
(1) Obveznosti na podlagi pravnomočnih
sodnih ali dokončnih upravnih odločb in poravnav se plačujejo v breme sredstev
neposrednega ali posrednega uporabnika, v katerega pristojnost spada zadeva, ki
je predmet odločbe ali poravnave ali v breme neposrednega ali posrednega
uporabnika, ki ima v ta namen v svojem finančnem načrtu zagotovljene pravice
porabe. Če je med izvajanjem proračuna izdana sodna ali upravna odločba oziroma
sklenjena poravnava, ki nalaga plačilo obveznosti, za katere v proračunu niso
zagotovljene pravice porabe, se za plačilo teh obveznosti lahko odpre nova
proračunska vrstica, na katero se v skladu s predpisanimi postopki
prerazporedijo pravice porabe neposrednega uporabnika.
(2) Ne glede na prejšnji odstavek se
obveznosti za pravnomočno priznano škodo, ki je nastala zaradi nepravilne ali
nezakonite sodne odločbe, plačujejo v breme sredstev državnega pravobranilstva,
ki ima v ta namen v svojem finančnem načrtu zagotovljene pravice porabe.
28. člen
(financiranje ustanov)
Neposredni proračunski uporabnik lahko z
ustanovo, katere ustanoviteljica oziroma soustanoviteljica je Republika
Slovenija, na podlagi sprejetega programa dela, sklene neposredno pogodbo o
financiranju oziroma sofinanciranju delovanja in programa dela ustanove, če je
ustanova ustanovljena za opravljanje storitev splošnega pomena na področju
mednarodnega sodelovanja.
29. člen
(ureditev porabe sredstev skupnih
evropskih politik v Republiki Sloveniji)
Vlada lahko izda uredbe, s katerimi
podrobno uredi obveznosti državnih organov in prejemnikov proračunskih sredstev
v postopkih načrtovanja in porabe sredstev skupnih evropskih politik.
30. člen
(vračila namenskih sredstev EU)
(1) Neposredni proračunski uporabnik
državnega ali občinskega proračuna, ki je prejel namenska sredstva iz EU, mora
za vračilo neporabljenih ali neupravičeno porabljenih prejetih namenskih
sredstev iz EU zagotoviti pravice porabe v okviru svojega finančnega načrta.
(2) Na zahtevo pristojnega organa,
določenega s predpisi EU, neposredni proračunski uporabnik državnega ali
občinskega proračuna, ki je prejel namenska sredstva iz EU, izvede vračilo na
podračun v okviru enotnega zakladniškega računa države.
(3) Na zahtevo pristojnega organa EU
izvede vračilo iz podračuna enotnega zakladniškega računa države v podračun EU,
pristojni organ, določen skladno s predpisi EU.
30.a člen
(zadržanje posameznih izdatkov proračuna)
(1) Če se v letu 2012 zaradi
negativnih gospodarskih gibanj povečajo izdatki ali zmanjšajo prejemki
proračuna, lahko vlada na predlog ministrstva, pristojnega za finance, ne glede na prvi odstavek 40. člena ZJF, začasno zadrži izvrševanje posameznih izdatkov državnega proračuna za več kot 45 dni, vendar najdlje do konca
septembra 2012.
(2) Z ukrepi začasnega zadržanja
izvrševanja posameznih izdatkov državnega proračuna lahko vlada:
-
ustavi prevzemanje obveznosti in
-
ustavi prerazporejanje proračunskih sredstev,
potrebno zaradi prevzemanja obveznosti.
3.6 Proračunski skladi
31. člen
(vrste proračunskih skladov)
Proračunski skladi v letih 2011 in 2012 so:
1.
podračun proračunske rezerve, ustanovljen na
podlagi ZJF;
2.
podračun, ustanovljen na podlagi Zakona o
investicijah v javne zdravstvene zavode, katerih ustanovitelj je Republika
Slovenije za obdobje 1994–2011 (Uradni list RS, št. 19/94, 28/00, 111/01 in
76/08), in
3.
podračun, ustanovljen po Zakonu o dodatni
koncesijski dajatvi od prejemkov, izplačanih za občasna in začasna dela
študentov in dijakov (Uradni list RS, št. 24/07 – uradno prečiščeno besedilo).
4. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE FINANČNEGA
PREMOŽENJA DRŽAVE
32. člen
(odpis dolgov do Republike Slovenije po
ZJF)
(1) Če so izpolnjeni pogoji iz
tretjega odstavka 77. člena ZJF, je dovoljeno odpisati dolgove, ki jih imajo
dolžniki do Republike Slovenije, in sicer največ do skupne višine 1.000.000
eurov v posameznem letu.
(2) V obseg sredstev iz prejšnjega
odstavka se štejejo vsi dolgovi, ki jih imajo dolžniki do Republike Slovenije
in se kot taki vodijo v poslovnih knjigah pri neposrednih ali posrednih proračunskih
uporabnikih.
(3) Obseg sredstev se v primerih, ko
dolg do posameznega dolžnika neposrednega ali posrednega uporabnika proračuna
ne presega stroškov pošiljanja priporočenega pisma, v poslovnih knjigah
evidentira kot izravnava in se v kvoto iz prvega odstavka tega člena ne všteva.
33. člen
(izjema od obveznosti izterjave)
Postopkov izterjave za zneske, ki brez
obresti ne presegajo 100 eurov, ni potrebno izvesti za namenska sredstva EU in
sredstva slovenske udeležbe, kadar predpisi EU, ki se uporabljajo neposredno,
to omogočajo.
33.a člen
(posebnosti upravljanja prostih denarnih
sredstev na računih pravnih oseb, določenih v 61. členu ZJF, vključenih v sistem enotnega zakladniškega računa)
Ne glede na določbo četrtega odstavka 68.
člena ZJF lahko državni proračun prosta denarna sredstva na računih, vključenih
v sistem enotnega zakladniškega računa države, nalaga tudi v pravne osebe,
ustanovljene za namen zagotavljanja finančne stabilnosti v euroobmočju.
34. člen
(posebnosti razpolaganja z državnim finančnim
premoženjem)
(1) Ne glede
na določbe ZJF v letni program prodaje
finančnega premoženja za proračunski obdobji 2011 in 2012 ni treba vključiti
kapitalskih naložb, katerih knjigovodska vrednost ne presega 25.000 eurov.
(2) O prodaji in drugih oblikah razpolaganja
s premoženjem države iz prejšnjega odstavka vlada poroča Državnemu zboru
Republike Slovenije v poročilu po zaključku posameznega koledarskega leta.
35. člen
(zagotavljanje sredstev za kapitalske
naložbe)
(1) Sredstva, zagotovljena v finančnem
načrtu ministrstva, pristojnega za finance, za nakup kapitalskih naložb, se v
letu 2011, do višine 250.000.000 eurov, prerazporedijo v finančni načrt
Agencije za upravljanje s kapitalskimi naložbami Republike Slovenije, po
imenovanju sveta agencije in po sprejemu Strategije upravljanja kapitalskih
naložb države.
(2) (prenehal
veljati)
5. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV DRŽAVE TER JAVNEGA
SEKTORJA IN PREVZEM DOLGA
36. člen
(obseg zadolževanja države za leti 2011 in
2012)
(1) Za kritje presežkov odhodkov nad
prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v
računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja
se država za proračun leta 2011 lahko zadolži do višine 3.160.110.498 eurov.
(2) Za kritje presežkov odhodkov nad
prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v
računu finančnih terjatev in naložb ter odplačilo dolgov v računu financiranja
se država za proračun leta 2012 lahko zadolži do višine 2.291.512.151 eurov.
(3) Ne glede na določbe 84. člena ZJF
lahko minister, pristojen za finance, za odločanje o sklepanju poslov na trgu
vrednostnih papirjev v zvezi z zadolževanjem države in upravljanjem njenih
dolgov v okviru instrumentov zadolževanja, rokov in višine zadolžitev,
določenih v letnem programu financiranja proračuna, ki ga sprejme vlada, pisno
pooblasti drugo osebo.
(4) V obseg zadolževanja države iz
prvega in drugega odstavka se ne štejejo:
1.
zadolževanje države za potrebe upravljanja
njenih dolgov;
2.
prevzem dolga.
(5) Ne glede na določbe prvega,
drugega in četrtega odstavka tega člena se lahko država v letih 2011 in 2012
dodatno zadolži za potrebe izvrševanja proračuna, in sicer v vsakem letu največ
do višine 70.000.000 eurov. Vlada odloča o povečanem zadolževanju in mora o
povečanem zadolževanju obvestiti Državni zbor Republike Slovenije.
(6) Poleg
zadolževanja za namene prvega, drugega in petega odstavka tega člena se lahko
država v skladu s tretjim odstavkom 81. člena ZJF dodatno zadolži za namen
izvajanja intervencij na trgu lastnih dolžniških vrednostnih papirjev. Največji
obseg dodatne zadolžitve za ta namen ne sme presegati zneska 1.350.000.000
eurov.
37. člen
(likvidnostno zadolževanje sistema
enotnega zakladniškega računa države)
(1) Za učinkovito upravljanje
likvidnosti sistema enotnega zakladniškega računa države se lahko ministrstvo,
pristojno za finance, likvidnostno zadolžuje zunaj tega sistema v svojem imenu
in za račun pravne osebe, vključene v ta sistem.
(2) Likvidnostno zadolževanje sistema
enotnega zakladniškega računa države poteka prek zakladniškega podračuna
države.
(3) Obseg zadolžitve iz prejšnjega
odstavka na dan 31. decembra se šteje kot zadolževanje pravne osebe, ki je
vključena v sistem enotnega zakladniškega računa države in ima na ta dan
izkazan dolg do zakladniškega podračuna države.
38. člen
(obseg poroštev države za leti 2011 in
2012)
(1) Obseg novih poroštev države,
izdanih na podlagi zakonov o poroštvih za kreditne obveznosti domačih pravnih
oseb, v letu 2011 ne sme preseči skupne višine glavnic
2.450.000.000 eurov.
(2) Obseg novih poroštev države,
izdanih na podlagi zakonov o poroštvih za kreditne obveznosti domačih pravnih
oseb, v letu 2012 ne sme preseči skupne višine glavnic
2.000.000.000 eurov.
(3) Poroštva, dana za obveznice ali
posojila, ki so najeta za odplačilo obstoječih obveznosti, zavarovanih z
državnim poroštvom, se ne štejejo v obseg poroštev po tem zakonu.
39. člen
(pravice porabe za plačilo dolgov in poroštev
države)
Poroštva se plačajo v breme finančnega
načrta ministrstva, pristojnega za finance. Pravice porabe za plačilo tistih
poroštev, ki niso načrtovana na postavkah ministrstva, pristojnega za finance,
se takoj prerazporedijo iz finančnega načrta neposrednega uporabnika, v
katerega delovno področje spada dejavnost, ki jo opravlja dolžnik, za katerega
je bilo poroštvo izdano.
40. člen
(obseg zadolževanja in poroštev pravnih oseb
javnega sektorja v letih 2011 in 2012)
(1) Pravne osebe javnega sektorja se v
letu 2011 lahko zadolžijo in izdajo poroštva drugim fizičnim in pravnim osebam
do skupne višine 2.000.000.000 eurov.
(2) Pravne osebe javnega sektorja se
lahko v letu 2012 zadolžijo in izdajo poroštva drugim fizičnim in pravnim
osebam do skupne višine 1.200.000.000 eurov.
(3) Zadolževanje iz prvega in drugega
odstavka tega člena predstavlja razliko med vsemi črpanji in odplačili glavnic
zadolžitev v koledarskem letu.
41. člen
(največji možni obseg iz naslova
zavarovanj pred različnim tveganjem pri mednarodnih gospodarskih poslih in
poroštvena kvota za zadolževanje Slovenske izvozne in razvojne banke, d.d.)
(1) Skladno s 5. in 8. členom Zakona o
zavarovanju in financiranju mednarodnih gospodarskih poslov (Uradni list RS,
št. 2/04 in 56/08 – ZSIRB; v nadaljnjem besedilu ZZFMGP) se za leto 2011
določi:
1.
največji možni obseg obveznosti družbe iz
naslova zavarovanj pred nekomercialnim in srednjeročnim komercialnim tveganjem
ter kratkoročnim komercialnim tveganjem, ki se ne tržijo, v višini
2.500.000.000 eurov;
2.
največji skupni obseg izvoznih poslov,
zavarovanih pred tveganjem sprememb vrednosti valut, v višini 400.000.000
eurov, in
3.
obseg poroštev, ki predstavlja skupno višino
glavnic posojil in izdanih vrednostnih papirjev, za katere bo dala Republika
Slovenija poroštva, v višini 800.000.000 eurov.
(2) Skladno s 5. in 8. členom ZZFMGP
se za leto 2012 določi:
1.
največji možni obseg obveznosti družbe iz
naslova zavarovanj pred nekomercialnim in srednjeročnim komercialnim tveganjem
ter kratkoročnim komercialnim tveganjem, ki se ne tržijo, v višini
2.500.000.000 eurov; in
2.
največji skupni obseg izvoznih poslov,
zavarovanih pred tveganjem sprememb vrednosti valut, v višini 300.000.000
eurov.
3.
obseg poroštev, ki predstavlja skupno višino
glavnic posojil in izdanih vrednostnih papirjev, za katere bo dala Republika
Slovenija poroštva, v višini 900.000.000 eurov.
(3) Poroštvena kvota iz prvega in
drugega odstavka tega člena se ne všteva v kvoto iz 38. člena tega zakona.
6. VIŠINA POVPREČNINE
42. člen
(povprečnina)
(1) Če vlada z reprezentativnimi
združenji občin ne doseže dogovora iz prvega odstavka 11. člena Zakona o
financiranju občin (Uradni list RS, št. 123/06 in 57/08, v nadaljnjem besedilu:
ZFO-1), se v predlog proračuna vključi povprečnina, ki jo določi vlada. Vlada
pri določitvi povprečnine upošteva stroške za financiranje na novo z zakonom
določenih nalog, ki jih bodo občine začele opravljati v naslednjem proračunskem
letu, in izračun ministrstva, pristojnega za finance, v katerem upošteva
stroške nalog, ki so jih občine že opravljale na podlagi zakonov, pred letom za
katerega se določa povprečnina.
(2) Povprečnina, določena v skladu s
prejšnjim odstavkom znaša:
-
za proračunsko leto 2011: 554,50 eura.
(3) Za proračunsko leto 2012 znaša
povprečnina, določena v skladu s prvim odstavkom tega člena, za obdobje od 1.
januarja 2012 do 30. junija 2012 554,50 eura, za obdobje od 1. julija 2012 do
31. decembra 2012 pa 543,00 eura.
43. člen
(prevzemanje obveznosti za investicije v
gospodarsko javno infrastrukturo)
(1) Zaradi prenehanja računovodskega
izkazovanja sredstev v upravljanju na področju gospodarskih javnih služb,
občini, ki prenese gospodarsko infrastrukturo v svoje poslovne knjige, ne glede
na 10.a člen ZFO-1, ni potrebno pridobiti soglasja ministra, pristojnega za
finance, pred zadolžitvijo, ki je posledica prevzema obveznosti za posojila, ki
so bila v javnih podjetjih najeta za investicije v navedeno infrastukturo.
(2) Za obseg zadolževanja iz
prejšnjega odstavka lahko občina prekorači največji obseg možnega zadolževanja
občine iz 10.b člena ZFO-1.
7. RAZPOLAGANJE S SREDSTVI ZA PLAČE
44. člen
(razpolaganje s sredstvi za plače)
Neposredni uporabniki morajo izvajati
politiko zaposlovanja, napredovanja in nagrajevanja zaposlenih tako, da s
prevzemanjem obveznosti ne ustvarjajo primanjkljajev na postavkah, ki vsebujejo
plačne konte.
8. USKLAJEVANJE POGODBENIH OBVEZNOSTI
45. člen
(prepoved valorizacije denarnih obveznosti
v pogodbah, ki jih za obdobje do enega leta sklepajo pravne osebe javnega
sektorja po ZJF)
(1) Denarne obveznosti v pogodbah, ki
jih za obdobje do vključno enega leta sklepajo neposredni in posredni
uporabniki državnega proračuna in občinskih proračunov ter javni gospodarski
zavodi in javna podjetja, katerih ustanovitelj je država ali občina, morajo
biti izražene v nominalnem znesku brez valorizacijske klavzule.
(2) Denarne obveznosti v pogodbah, ki
jih subjekti iz prejšnjega odstavka sklepajo za daljše obdobje od enega leta,
se lahko valorizirajo na način in do višine kakor sta določena s Pravilnikom o
načinih valorizacije denarnih obveznosti, ki jih v večletnih pogodbah
dogovarjajo pravne osebe javnega sektorja (Uradni list RS, št. 1/04).
Zakon o izvrševanju proračunov Republike
Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112 (Uradni list RS, št. 96/10)
vsebuje naslednjo posebno in končni določbi:
»9. POSEBNA DOLOČBA
46. člen
(posebni računi
z ničelnim stanjem)
Neposredni in posredni uporabniki državnega
in občinskih proračunov imajo lahko, do nove sistemske ureditve, na način, ki
je določen s predpisom ministra, pristojnega za finance, pri izbranih poslovnih
bankah odprte posebne račune z ničelnim stanjem, prek katerih opravljajo dvige
gotovine.
10. KONČNI DOLOČBI
47. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega zakona preneha
veljati Zakon o izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2010 in 2011
(Uradni list RS, št. 99/09, 29/10 in 56/10), v delu, ki se nanaša na leto 2011.
48. člen
(uveljavitev
zakona)
Ta zakon začne veljati 1. januarja
2011.«.
Zakon o spremembi in dopolnitvah Zakona o
izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112-A
(Uradni list RS, št. 4/11)
spreminja 9. poglavje tako, da se glasi:
»9. POSEBNI DOLOČBI
46. člen
(posebni računi
z ničelnim stanjem)
Neposredni in posredni uporabniki državnega
in občinskih proračunov imajo lahko, do nove sistemske ureditve, na način, ki
je določen s predpisom ministra, pristojnega za finance, pri izbranih poslovnih
bankah odprte posebne račune z ničelnim stanjem, prek katerih opravljajo dvige
gotovine.
46.a člen
(višina
prispevka za programe RTV Slovenija)
(1) Mesečni prispevek se plačuje RTV
Sloveniji v naslednji višini:
1.
za zasebno rabo:
a)
zavezanci – fizične osebe plačujejo za vse
televizijske in radijske sprejemnike ter druge naprave, ki omogočajo sprejem
radijskih oziroma televizijskih programov, ki jih uporabljajo osebno ali skupaj
s člani družine, 12 eurov;
b)
če ima zavezanec za zasebno rabo le enega ali
več radijskih sprejemnikov, nima pa drugih naprav, ki bi mu omogočale sprejem
televizijskih programov, plačuje 3,55 eura;
c)
prispevek v višini iz prejšnjih dveh točk velja
tudi za pravne osebe, državne organe, organe samoupravnih lokalnih skupnosti in
samostojne podjetnike posameznike, vendar za vsak sprejemnik, če je sprejemnik
namenjen izključno osebni rabi zaposlenih ali samostojnega podjetnika
posameznika;
2.
za javno rabo:
a)
pravne osebe in samostojni podjetniki posamezniki,
ki imajo sprejemnike v svojih poslovnih prostorih, kot so: gostinski lokali,
hoteli, turistična naselja, trgovine, restavracije in podobno, in so namenjeni
javni uporabi, plačujejo v primeru ene poslovne enote, v kateri so taki
sprejemniki, pavšalni mesečni prispevek v višini 34,00 eura, v primeru večjega
števila takih poslovnih enot pa za vsako prispevek, zmanjšan za 30%;
b)
če ima poslovna enota iz prejšnje točke samo
radijske sprejemnike, nima pa drugih naprav, ki bi omogočale sprejem televizijskih
programov, znaša pavšalni mesečni prispevek 12,74 eura;
c)
hoteli in druga turistična podjetja plačujejo
za prvih 10 televizijskih sprejemnikov oziroma naprav, ki omogočajo sprejem
televizijskega programa v hotelskih sobah, pavšalni mesečni prispevek v znesku
51,00 eura, za vsak nadaljnji tovrstni sprejemnik pa 2,53 eura. Če hotelsko
podjetje v posameznem mesecu ne doseže 60% zasedenosti kapacitet ali če
obratuje sezonsko, je upravičeno do olajšave v višini 50% mesečnega zneska
prispevka za te mesece.
(2) Ne glede na določbe zakona, ki ureja
davčni postopek, se mesečni prispevek obračunava v višini, določeni s tem
zakonom. Mesečni prispevek se za januar 2011 obračuna v sorazmernem delu
mesečnega prispevka glede na datum uveljavitve tega zakona. Če je zavezanec
mesečni prispevek za januar 2011 plačal v celotni višini določeni s tem
zakonom, RTV Slovenija po uradni dolžnosti poračuna preveč plačani mesečni
prispevek pri obračunu mesečnega prispevka za mesec februar.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
4. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
upravljanju kapitalskih naložb Republike Slovenije - ZUKN-C (Uradni list RS,
št. 22/12)
vsebuje naslednjo končno določbo:
»9. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
izvrševanju proračunov Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 – ZIPRS1112-B
(Uradni list RS, št. 37/12)
spreminja 9. poglavje tako, da se glasi:
»9. POSEBNI DOLOČBI
46. člen
(posebni računi
z ničelnim stanjem)
Neposredni in posredni uporabniki državnega
in občinskih proračunov imajo lahko, do nove sistemske ureditve, na način, ki
je določen s predpisom ministra, pristojnega za finance, pri izbranih poslovnih
bankah odprte posebne račune z ničelnim stanjem, prek katerih opravljajo dvige
gotovine.
46.a člen
(višina
prispevka za programe RTV Slovenija)
(1) Mesečni prispevek se plačuje RTV
Sloveniji v naslednji višini:
1.
za zasebno rabo:
a)
zavezanci – fizične osebe plačujejo za vse
televizijske in radijske sprejemnike ter druge naprave, ki omogočajo sprejem
radijskih oziroma televizijskih programov, ki jih uporabljajo osebno ali skupaj
s člani družine, 12 eurov;
b)
če ima zavezanec za zasebno rabo le enega ali
več radijskih sprejemnikov, nima pa drugih naprav, ki bi mu omogočale sprejem
televizijskih programov, plačuje 3,55 eura;
c)
prispevek v višini iz prejšnjih dveh točk velja
tudi za pravne osebe, državne organe, organe samoupravnih lokalnih skupnosti in
samostojne podjetnike posameznike, vendar za vsak sprejemnik, če je sprejemnik
namenjen izključno osebni rabi zaposlenih ali samostojnega podjetnika
posameznika;
2.
za javno rabo:
a)
pravne osebe in samostojni podjetniki
posamezniki, ki imajo sprejemnike v svojih poslovnih prostorih, kot so:
gostinski lokali, hoteli, turistična naselja, trgovine, restavracije in
podobno, in so namenjeni javni uporabi, plačujejo v primeru ene poslovne enote,
v kateri so taki sprejemniki, pavšalni mesečni prispevek v višini 34,00 eura, v
primeru večjega števila takih poslovnih enot pa za vsako prispevek, zmanjšan za
30%;
b)
če ima poslovna enota iz prejšnje točke samo
radijske sprejemnike, nima pa drugih naprav, ki bi omogočale sprejem
televizijskih programov, znaša pavšalni mesečni prispevek 12,74 eura;
c)
hoteli in druga turistična podjetja plačujejo
za prvih 10 televizijskih sprejemnikov oziroma naprav, ki omogočajo sprejem
televizijskega programa v hotelskih sobah, pavšalni mesečni prispevek v znesku
51,00 eura, za vsak nadaljnji tovrstni sprejemnik pa 2,53 eura. Če hotelsko
podjetje v posameznem mesecu ne doseže 60% zasedenosti kapacitet ali če
obratuje sezonsko, je upravičeno do olajšave v višini 50% mesečnega zneska
prispevka za te mesece.
(2) Ne glede na določbe zakona, ki ureja
davčni postopek, se mesečni prispevek obračunava v višini, določeni s tem
zakonom. Mesečni prispevek se za januar 2011 obračuna v sorazmernem delu
mesečnega prispevka glede na datum uveljavitve tega zakona. Če je zavezanec
mesečni prispevek za januar 2011 plačal v celotni višini določeni s tem zakonom,
RTV Slovenija po uradni dolžnosti poračuna preveč plačani mesečni prispevek pri
obračunu mesečnega prispevka za mesec februar.
46.b člen
(ravnanje s
stvarnim premoženjem države)
(1) Do 31. decembra 2012 se Zakon o javnem
nepremičninskem skladu Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 86/10, v
nadaljnjem besedilu: ZJNepS) ne uporablja.
(2) Z nepremičnim premoženjem, ki ga ZJNepS
določa kot namensko premoženje Javnega nepremičninskega sklada Republike
Slovenije, se v letu 2012
ravna v skladu z Zakonom o stvarnem premoženju države in
samoupravnih lokalnih skupnosti (Uradni list RS, št. 86/10, v nadaljnjem
besedilu: ZSPDSLS), z izjemo določbe 16. člena ZSPDSLS.
(3) Neodplačni prenosi lastninske pravice
na nepremičnem premoženju države v letu 2012 po splošnih predpisih, ki urejajo ravnanje s stvarnim premoženjem
države, niso dovoljeni, razen samoupravnim lokalnim skupnostim.
(4) Ne glede na prvi odstavek 11. člena ZSPDSLS v letu 2012 načrt najemov nepremičnega premoženja
ni sestavni del načrta ravnanja z nepremičnim premoženjem.
(5) Najemne pogodbe za najem poslovnih
prostorov za potrebe organov državne uprave ter pravosodnih organov ter najemne
pogodbe za oddajo nepremičnega premoženja države v najem se lahko sklenejo za
nedoločen čas z odpovednim rokom, ki ni daljši od treh mesecev.«;
ter vsebuje naslednjo končno določbo:
»KONČNA DOLOČBA
16. člen
(uveljavitev
zakona)
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.