Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo
predpisa predstavlja zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega
organ ne jamči odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o spodbujanju
skladnega regionalnega razvoja obsega:
-
Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega
razvoja – ZSRR-2 (Uradni list RS, št. 20/11 z dne 18. 3. 2011),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona
o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja – ZSRR-2A
(Uradni list RS, št. 57/12 z dne 27. 7. 2012).
ZAKON
O SPODBUJANJU SKLADNEGA REGIONALNEGA
RAZVOJA (ZSRR-2)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Z namenom spodbujanja skladnega
regionalnega razvoja se s tem zakonom določajo način medsebojnega usklajevanja
države in občin pri načrtovanju regionalne politike in izvajanju nalog
regionalnega razvoja, dejavnosti in opravljanje razvojnih nalog v razvojni
regiji ter ukrepi regionalne politike.
2. člen
(načeli partnerstva in trajnostnega
razvoja)
(1) Nosilci odločanja na vseh teritorialnih
ravneh pri izvajanju tega zakona sodelujejo v skladu z načelom partnerstva.
(2) Občine, združenja gospodarskih
dejavnosti, samoupravne narodne skupnosti ter nevladne organizacije (v
nadaljnjem besedilu: razvojni partnerji) se pri uresničevanju svojih razvojnih
interesov povezujejo in skupaj sprejemajo odločitve v skladu z načelom
trajnostnega, sonaravnega regionalnega razvoja.
3. člen
(izrazi)
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo
naslednji pomen:
-
»endogena regionalna politika« je del
regionalne politike, ki je usmerjen v uresničevanje teritorialnih razvojnih
ciljev in se izvaja kot povezovanje notranjih razvojnih pobud razvojnih regij
po načelu od spodaj navzgor;
-
»indeks razvojne ogroženosti« je relativni
kazalec razvitosti razvojne regije, izračunan na podlagi utežitve kazalcev
razvitosti, ogroženosti in razvojnih možnosti;
-
»območno razvojno partnerstvo« je pogodbeno,
javno‑zasebno interesno sodelovanje razvojnih partnerjev na določenem območju;
-
»dogovor za razvoj regije« je dvostranski
izvedbeni akt, s katerim se uresničuje regionalni razvojni program tako, da se
določijo ključni regijski in sektorski projekti za premagovanje razvojnih ovir
ter viri financiranja, pri čemer imajo prednost pri
uvrščanju v dogovor projekti za doseganje razvojne specializacije razvojne
regije;
-
»razvojna specializacija« je med razvojnimi
partnerji dogovorjena primerjalna prednost razvojne regije pred drugimi
razvojnimi regijami, upoštevajoč razvojne in prostorske potenciale ter globalne
priložnosti;
-
»razvojni potenciali« vključujejo finančni in
fizični kapital v gospodarskem smislu ter okoljski in družbeni kapital; slednji
vključuje kategorije človeškega, socialnega in kulturnega kapitala;
-
»regijska razvojna mreža« je oblika pogodbenega
povezovanja ključnih razvojnih institucij za uresničevanje razvojnih prioritet
razvojne regije, ob upoštevanju razvojne specializacije razvojne regije;
-
»regijski projekt« je razvojni projekt, ki
temelji na regionalnem razvojnem programu, uresničuje razvojne prioritete
razvojne regije in izkorišča njene razvojne potenciale; od lokalnega projekta
se regijski razlikuje po celovitem reševanju določene problematike v okviru
razvojne regije oziroma širšem razvojnem vplivu na
razvojno regijo in izven nje;
-
»regionalna politika« je strukturna politika,
ki obsega razvojne dejavnosti in programe za doseganje skladnega regionalnega
razvoja in se izvaja z ukrepi endogene regionalne politike ter z usklajevanjem
razvojnih politik, ki pomembno vplivajo na regionalni razvoj na podlagi
teritorialnega razvojnega dialoga;
-
»regionalna razvojna agencija« je pravna oseba v večinski javni lasti, ki opravlja
splošne razvojne naloge v razvojni regiji;
-
»regionalni razvojni program« je temeljni
strateški in programski dokument na regionalni ravni;
-
»sektorski projekt« je razvojni projekt, ki
uresničuje program pristojnega ministrstva za doseganje ciljev na področju dela
ministrstva in ima tudi pomemben vpliv na uresničevanje razvojne prioritete v
razvojni regiji;
-
»teritorialni razvojni dialog« je način
razreševanja razvojnih problemov in usklajevanja razvojnih odločitev, ki poteka
med različnimi teritorialnimi ravnimi.
4. člen
(pristojnost države in občin)
Za načrtovanje regionalne politike in
izvajanje nalog regionalnega razvoja so pristojne država in občine.
5. člen
(programsko obdobje in dokumenti
regionalne politike)
(1) Programsko obdobje za izvajanje
regionalne politike je enako obdobju vsakokratne finančne perspektive Evropske
unije (v nadaljnjem besedilu: EU), kot je določeno s strategijo razvoja
Slovenije in zakonodajo EU.
(2) Regionalna politika se načrtuje z
naslednjimi medsebojno usklajenimi dokumenti:
-
strategija razvoja Slovenije,
-
državni strateški prostorski akt,
-
program državnih razvojnih prioritet in
investicij,
-
programski dokumenti na mednarodni in državni
ravni,
-
regionalni in območni razvojni programi ter
-
dogovori za razvoj regij.
6. člen
(razvojna regija)
(1) Temeljna funkcionalna teritorialna
enota za načrtovanje regionalne politike in izvajanje nalog regionalnega
razvoja je razvojna regija (v nadaljnjem besedilu: regija), ki jo v enovito
zaključeno prostorsko celoto združujejo poselitveni, gospodarski,
infrastrukturni in naravni sistemi ter na kateri je mogoče zagotoviti interesno
sodelovanje razvojnih partnerjev.
(2) Regija obsega občine, ki so vključene v
teritorialno enoto NUTS 3 v okviru statistične teritorialne členitve Republike
Slovenije, določene z Uredbo Evropskega parlamenta in Sveta (ES) št. 1888/2005
z dne 26. oktobra 2005 o spremembah Uredbe (ES) št. 1059/2003 o
oblikovanju skupne klasifikacije statističnih teritorialnih enot (NUTS) zaradi
pristopa Češke, Estonije, Cipra, Latvije, Litve, Madžarske, Malte, Slovenije in
Slovaške k Evropski uniji (UL L, št. 309, z dne 25. 11. 2005, str. 1).
(3) Ne glede na
prejšnji odstavek lahko najmanj eno leto pred začetkom novega programskega
obdobja mejna občina v regiji prestopi v sosednjo regijo, če s tem soglaša
večina občin z večino prebivalstva regije, v katero občina prestopa. Za prestop
mejne občine čez mejo kohezijske regije, ki se lahko opravi najmanj štiri leta
pred začetkom programskega obdobja, je poleg soglasja večine občin z večino
prebivalstva sosednje regije, v katero občina prestopa, potrebno tudi soglasje
ministra, pristojnega za regionalni razvoj (v nadaljnjem besedilu: minister).
6.a člen
(kohezijska regija)
(1) Za izvajanje kohezijske politike EU in
opravljanje drugih skupnih nalog, povezanih z razvojem, ki jih sporazumno
določijo občine in država, se razvojne regije povezujejo v kohezijske regije.
(2) Kohezijske regije se ujemajo z enotami
na ravni NUTS 2, te pa so določene po postopku iz Uredbe Evropskega parlamenta
in Sveta (ES) št. 1888/2005 z dne 26. oktobra 2005 o spremembi Uredbe (ES) št.
1059/2003 o oblikovanju skupne klasifikacije statističnih teritorialnih enot
(NUTS) zaradi pristopa Češke, Estonije, Cipra, Latvije, Litve, Madžarske, Malte,
Poljske, Slovenije in Slovaške k Evropski uniji (UL L št. 309 z dne 25. 11.
2005, str. 1), ki je bila zadnjič spremenjena z Uredbo Komisije (EU) št.
31/2011 z dne 17. januarja 2011 o spremembi prilog k Uredbi (ES) št. 1059/2003
Evropskega parlamenta in Sveta o oblikovanju skupne klasifikacije statističnih
teritorialnih enot (NUTS) (UL L št. 13 z dne 18. 1. 2011, str. 3).
(3) Organ odločanja kohezijske regije je razvojni
svet kohezijske regije.
(4) Vsaka regija v kohezijski regiji ima v
razvojnem svetu kohezijske regije pet predstavnikov, ki jih imenuje svet regije
iz 10.a člena tega zakona.
(5) Razvojni svet kohezijske regije
sodeluje pri sprejemanju odločitev in daje predhodno soglasje o vsebini in
izvajanju programov EU, ki vplivajo na razvoj kohezijske regije ter opravlja
druge naloge, povezane z razvojem, ki jih sporazumno določijo občine in država.
Strokovne in administrativno-tehnične naloge za razvojni svet kohezijske regije
opravlja državni organ, pristojen za regionalno politiko.
(6) Pri izvajanju programov EU ali njihovih
delov, ki se izvajajo samo v okviru ene oziroma druge kohezijske regije, se
funkcija upravljanja praviloma prenese na enoto državnega organa, pristojnega
za regionalno politiko, v kohezijski regiji.
(7) Vlada z uredbo določi način delovanja
razvojnega sveta kohezijske regije.
II. NAČRTOVANJE IN IZVAJANJE REGIONALNE POLITIKE NA DRŽAVNI
RAVNI
7. člen
(določanje strategije)
(1) Vlada Republike Slovenije (v nadaljnjem
besedilu: vlada) s strategijo razvoja Slovenije in državnim strateškim
prostorskim aktom določi cilje in usmeritve za pripravo regionalnih razvojnih
programov.
(2) S programom državnih razvojnih
prioritet in investicij vlada podrobneje opredeli, z vidika spodbujanja
skladnega regionalnega razvoja, programe in instrumente regionalne politike.
8. člen
(črtan)
9. člen
(državni organ, pristojen za regionalno
politiko)
Državni organ, pristojen za regionalno
politiko (v nadaljnjem besedilu: služba), je pristojen za opravljanje
naslednjih strokovnih in upravnih nalog na področju regionalnega razvoja:
-
skrb za izvajanje tega zakona in zagotavljanje
strokovne pomoči regionalnim razvojnim agencijam (v nadaljnjem besedilu: RRA),
-
vodenje regionalne politike,
-
usklajevanje predlogov dogovorov za razvoj
posameznih regij, predlaganje odločitev vladi iz njene pristojnosti in vodenje
teritorialnega razvojnega dialoga,
-
dodeljevanje finančnih spodbud v okviru
izvajanja programov spodbujanja skladnega regionalnega razvoja s svojega
delovnega področja,
-
vodenje evidence RRA,
-
zagotavljanje raziskovalnih podlag na področju
regionalnega razvoja in skrb za prenos dobrih praks,
-
priprava predlogov odločitev, ki jih vlada
sprejema za uresničevanje ustanoviteljskih pravic Republike Slovenije v javnem skladu, namenjenem spodbujanju skladnega regionalnega razvoja
in razvoja podeželja,
-
obdelava podatkov o državnih razvojnih
spodbudah v regijah in vzpostavitev ter vzdrževanje informacijskega sistema za
regionalni razvoj,
-
opravljanje drugih nalog v skladu z zakonom.
10. člen
(javni sklad,
namenjen spodbujanju skladnega regionalnega razvoja in razvoja podeželja)
(1) Javni sklad,
namenjen spodbujanju skladnega regionalnega razvoja in razvoja podeželja (v
nadaljnjem besedilu: sklad), lahko na podlagi pogodb z
neposrednimi proračunskimi uporabniki dodeljuje in posreduje finančne spodbude
iz njihove pristojnosti. Sklad dodeljuje in posreduje finančne spodbude iz
svojega namenskega premoženja in sredstev državnega proračuna po postopku dodelitve sredstev, določenem v zakonu, ki ureja podporno okolje za
podjetništvo.
(2) Sklad lahko ustanavlja kapitalske
družbe in vlaga kapital v druge pravne osebe na podlagi pisnega soglasja
ustanovitelja. Skupni obseg zadolženosti sklada ne sme preseči enainpolkratnik
kapitala sklada. Sklad zaključi izterjavo kredita, ko je vsota poplačil dolžnika
večja ali enaka vsoti glavnice, pogodbenih obresti in morebitnih stroškov
izterjave, če je izvedel postopek prisilne izterjave dolga, v katerem je
neuspešno izvedel dejanje izterjave. Če je to za sklad gospodarno, lahko s
svojimi dolžniki v soglasju z ministrom, pristojnim za finance, sklepa
poravnave.
(3) Sklad
vzpostavlja in izvaja regijske garancijske, mikro kreditne in druge podjetniške
podporne sheme, ki se izvajajo na ravni celotne regije (v nadaljnjem besedilu:
regijske finančne sheme). Na podlagi pogodbe med skladom in izvajalcem regijske
finančne sheme, s katero se opredelijo pogoji financiranja, lahko sklad dodeli
svoja sredstva v upravljanje izvajalcu regijske finančne sheme, ki ga izbere na
javnem razpisu. Sklad ne more prenesti na izvajalca regijske finančne sheme
sredstev, ki jih dobi v upravljanje.
(4) Naloge iz
prvega in tretjega odstavka
tega člena sklad opravlja na podlagi javnega pooblastila.
III. NAČRTOVANJE IN IZVAJANJE REGIONALNE POLITIKE NA RAVNI
REGIJE
10.a člen
(organi odločanja)
Razvojne odločitve na ravni regije in
kohezijske regije sprejemajo:
-
razvojni svet regije,
-
svet regije, in
-
razvojni svet kohezijske regije.
11. člen
(razvojni svet regije)
(1) Razvojni svet regije (v nadaljnjem
besedilu: svet) je organ usklajevanja razvojnih pobud in razvojnih interesov v
regiji.
(2) Člani sveta
so:
-
predstavniki občin,
-
predstavniki gospodarstva v regiji in
-
predstavniki nevladnih organizacij v regiji.
Število predstavnikov občin
v svetu mora biti enako številu predstavnikov gospodarstva. Število
predstavnikov nevladnih organizacij ne sme biti večje od polovice in ne manjše
od četrtine števila predstavnikov občin. Število članov sveta in sestavo določi
svet regije z dvotretjinsko večino vseh članov. Vsakemu območju upravne enote v
regiji je treba zagotoviti najmanj enega člana sveta. Kandidate za predstavnike
občin se predlaga izmed izvoljenih občinskih funkcionarjev. Kandidate za
predstavnike gospodarstva in nevladnih organizacij predlagajo njihovi organi
oziroma organi zbornic in nevladnih organizacij, ki imajo sedež v regiji.
Glasuje se za skupno listo, ki jo predlaga svet regije in je potrjena, če je
zanjo glasovala večina občinskih svetov, ki predstavljajo večino prebivalk in
prebivalcev vseh občin v regiji. Mandat sveta je enak programskemu obdobju.
(3) Ne glede na
določbe prejšnjega odstavka imenuje območno razvojno partnerstvo v regiji, v
kateri je oblikovano, in narodna skupnost v regiji, v kateri živi, po enega
dodatnega predstavnika v svet.
(4) Svet se
konstituira na prvi seji, na kateri je navzočih več kot polovica članov sveta.
(5) Člani sveta na
prvi seji izmed sebe izvolijo predsednika, ki predstavlja in zastopa svet.
12. člen
(naloge in delo sveta)
(1) Svet ima naslednje naloge:
-
vodi in usmerja pripravo regionalnega
razvojnega programa in ga sprejme,
-
na področju regionalnega razvoja sodeluje z
regijami drugih držav,
-
sklepa dogovore za razvoj regije,
-
sodeluje v teritorialnem razvojnem dialogu,
-
spremlja izvajanje regionalnega razvojnega
programa in dogovorov za razvoj regije in
-
opravlja druge naloge v skladu s tem zakonom.
(2) Svet sprejema odločitve na seji z
večino glasov navzočih članov. Glasovi predstavnikov občin v svetu se štejejo dvojno. Svet veljavno odloča, če je na seji navzoča večina vseh članov
sveta in večina članov sveta, predstavnikov občin.
(3) Odločitev
sveta o regionalnem razvojnem programu in dogovoru za razvoj regije mora
naknadno potrditi svet regije, ki ga sestavljajo vsi župani v regiji in
predsednik sveta samoupravne narodne skupnosti v regiji, kjer živita italijanska
ali madžarska narodna skupnost. Delo sveta regije ureja poslovnik, ki ga
sprejme svet regije z dvotretjinsko večino.
(4) Na sejo sveta se vabi predstavnik
službe, ki nima pravice glasovanja.
(5) Za pripravo predlogov odločitev v
postopku priprave in izvajanja regionalnega razvojnega programa na prioritetnih
področjih razvoja v regiji imenuje svet odbore, ki jih sestavljajo predstavniki
regijske razvojne mreže, zunanji strokovnjaki, predstavniki občin, izpostav
državnih organov in drugih institucij, ki delujejo v regiji in so pomembne za
njen razvoj. Odbore sveta vodi RRA.
(6) Svet podrobneje uredi organizacijo in
način svojega dela s poslovnikom. S poslovnikom se določi tudi način
ugotavljanja in preprečevanja nasprotja interesov pri delu in pri odločanju
sveta.
13. člen
(regionalni razvojni program)
(1) Z regionalnim razvojnim programom se
uskladijo razvojni cilji v regiji ter določijo instrumenti in ocenijo viri za
njihovo uresničevanje.
(2) Regionalni razvojni program je
sestavljen iz strateškega in programskega dela. Strateški del vsebuje analizo
regionalnih razvojnih potencialov, opredelitev ključnih razvojnih ovir in
prednosti regije, razvojne cilje in prioritete regije v programskem obdobju ter
določitev razvojne specializacije regije. Programski del pa vsebuje programe za
spodbujanje razvoja v regiji s časovnim in finančnim ovrednotenjem ter določi
sistem spremljanja, vrednotenja in organiziranosti izvajanja regionalnega
razvojnega programa.
(3) Regionalni razvojni program se sprejme
za programsko obdobje iz 5. člena tega zakona in mora biti usklajen s
strategijo razvoja Slovenije.
(4) Regionalni razvojni program sprejme
svet najpozneje decembra leta pred letom, v katerem se konča prejšnje
programsko obdobje.
(5) Vlada z uredbo predpiše minimalno
obvezno metodologijo priprave in izvedbe regionalnega razvojnega programa ter
določi način spremljanja in vrednotenja njegovih učinkov.
14. člen
(razvoj območij avtohtonih narodnih
skupnosti in naselij romske skupnosti v Republiki Sloveniji)
(1) Pri pripravi regionalnih razvojnih
programov, dogovorov za razvoj regij in ukrepov regionalne politike se
upoštevajo specifične potrebe za razvoj območij, kjer živijo pripadniki
avtohtonih narodnih skupnosti in romske skupnosti v Republiki Sloveniji. Država
lahko samoupravne narodne skupnosti pooblasti za opravljanje določenih nalog s
tega področja iz državne pristojnosti.
(2) V državnem proračunu in finančnem
načrtu sklada se določijo finančne spodbude za hitrejši razvoj območij, na
katerih živita avtohtoni narodni skupnosti, in naselij, v katerih živi romska
skupnost.
15. člen
(dogovor za razvoj regije)
(1) Regionalni razvojni program se
uresničuje z dogovori za razvoj regije, ki jih služba in svet sklepata za obdobje štirih let. Dogovor za razvoj regije
podpišeta predsednik sveta in minister.
(2) Pri pripravi dogovora za razvoj regije
se upošteva načelo skladnega razvoja vseh območij v regiji.
(3) Dogovor za razvoj regije vključuje
regijske projekte in sektorske projekte.
(4) Dogovor za
razvoj regije mora upoštevati usmeritve ter javnofinančne in časovne okvire za
pripravo programskega proračuna države ter že sprejete proračune države in
občin.
(5) Regijske in
sektorske projekte iz dogovora za razvoj regije uvrščajo pristojna ministrstva
v načrt razvojnih programov državnega proračuna po postopku, določenem v
predpisih, ki urejajo pripravo proračuna. Projekti iz dogovora se razvrščajo po
prioriteti in izvajajo v skladu z razpoložljivimi proračunskimi sredstvi.
16. člen
(razvojno povezovanje regij)
(1) Regije se povezujejo za pripravo in
izvajanje medregijskih projektov in skupnih razvojnih programov, ki imajo
razvojni učinek na več regij in zahtevajo kritično maso razvojnih potencialov.
(2) Za projekte in programe iz prejšnjega
odstavka se sprejme poseben dogovor za razvoj območja več regij, za katerega se
smiselno uporabljajo določbe 15. člena tega zakona.
17. člen
(območno razvojno partnerstvo)
(1) Območno razvojno partnerstvo se lahko
oblikuje na sklenjenem območju več občin v eni ali več regijah. Medsebojna
razmerja med razvojnimi partnerji na območni ravni se določijo z dogovorom. Ta
določi sestavo organov območnega razvojnega partnerstva, ki vključujejo
predstavnike občin, združenj gospodarskih dejavnosti, nevladnih organizacij in
posameznikov iz območnega razvojnega partnerstva. Pri tem se smiselno
uporabljajo določbe tega zakona o oblikovanju in delovanju sveta.
(2) Območno razvojno partnerstvo pripravi
območni razvojni program v sodelovanju z RRA.
(3) Območni razvojni programi so sestavni
deli regionalnih razvojnih programov vključenih regij.
IV. DEJAVNOSTI IN OPRAVLJANJE RAZVOJNIH NALOG V REGIJI
18. člen
(splošne razvojne naloge na regionalni
ravni)
V regiji se opravljajo v javnem interesu
naslednje splošne razvojne naloge:
-
priprava, usklajevanje, spremljanje in
vrednotenje regionalnega razvojnega programa in regijskih projektov v regiji,
-
priprava dogovorov za razvoj regije,
-
izvajanje regijskih projektov in sodelovanje
pri izvajanju postopkov javnih razpisov, javnih naročil in javno‑zasebnega
partnerstva v okviru teh projektov,
-
sodelovanje in podpora pri delovanju sveta,
sveta regije, regijske razvojne
mreže in območnih razvojnih partnerstev,
-
obveščanje, splošno svetovanje, popis
projektnih idej ter usmerjanje razvojnih partnerjev v regiji pri oblikovanju,
prijavi na razpise in izvedbi regijskih projektov,
-
prenos znanja in dobrih praks regionalnega
razvoja ter
-
pomoč pri izvajanju regijskih finančnih shem iz
prvega odstavka 19. člena tega zakona, kadar jih izvaja sklad.
19. člen
(druge razvojne naloge države, ki se na
regionalni ravni opravljajo v javnem interesu)
(1) V regiji se opravljajo v javnem
interesu tudi naslednje razvojne naloge države:
-
izvajanje regijske finančne sheme,
-
izvajanje regijske sheme kadrovskih štipendij,
-
dejavnosti upravljanja lokalnih akcijskih
skupin v okviru ukrepov Leader iz programov razvoja podeželja ter izvajanje
promocije regije in investicij v regiji ter drugih podobnih regijskih
dejavnosti, shem in projektov po odločitvi pristojnega ministrstva in ob
soglasju službe.
(2) Pristojni minister lahko za opravljanje
nalog iz prve in druge alineje prejšnjega odstavka v skladu z zakonom, ki ureja
posamezno nalogo, pooblasti pravno osebo, ki je del regijske razvojne mreže in
izkaže usposobljenost za opravljanje teh nalog ter jo izbere na javnem razpisu.
20. člen
(regionalna razvojna agencija)
(1) Za opravljanje
nalog iz 18. člena tega zakona izbere svet regije za programsko obdobje RRA po
postopku v skladu z zakonom, ki ureja javno naročanje. Medsebojna razmerja med
svetom regije in RRA se določijo s pogodbo.
(2) Kadar RRA na problemskih območjih z
visoko brezposelnostjo iz prvega odstavka 25. člena tega zakona izvaja
instrumente programa spodbujanja konkurenčnosti po šestem odstavku 25. člena
tega zakona ali po Zakonu o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju
2010–2015 (Uradni list RS, št. 87/09) daje služba
predhodno soglasje k izbiri RRA.
(3) RRA mora izpolnjevati naslednje pogoje:
-
je v večinski javni lasti in z večinskim
deležem občin znotraj javnega deleža, pri čemer nobena od občin ne sme imeti
več kot tretjinskega ustanoviteljskega deleža,
-
ima strokovno usposobljene kadre za opravljanje
splošnih razvojnih nalog v regiji,
-
izkaže, da je del regijske razvojne mreže in
pokriva območje celotne regije,
-
predloži strategijo izvajanja splošnih razvojnih
nalog v regiji,
-
izkaže, da ima sklenjeno pogodbeno razmerje z
območnim razvojnim partnerstvom o razdelitvi splošnih razvojnih nalog v regiji,
če je v regiji oblikovano območno razvojno partnerstvo,
-
izkaže, da ima sklenjeno pogodbeno razmerje z
drugimi pravnimi osebami v večinski javni lasti o razdelitvi splošnih razvojnih nalog v regiji, če na podlagi
sklepa sveta skupno opravlja splošne razvojne naloge v regiji.
(4) RRA se vpiše v evidenco RRA, ki jo vodi
služba.
(5) Kadar več pravnih
oseb v večinski javni lasti na podlagi sklepa sveta
skupno opravlja splošne razvojne naloge v regiji, lahko skupaj izpolnijo pogoje
iz druge in tretje alinee tretjega odstavka tega člena. Naziv RRA uporablja
nosilna institucija, odločbe o vpisu v evidenco pa izda služba za posamezen del
vsem sodelujočim institucijam.
(6) Nadzor nad opravljanjem nalog RRA
izvajata svet regije in služba. Služba opravlja nadzor nad zakonitostjo, učinkovitostjo
in uspešnostjo dela RRA ter
izpolnjevanjem pogojev iz tretjega odstavka tega člena.
O izsledkih svojih ugotovitev služba obvesti svet. Če služba ugotovi, da RRA
opravlja naloge v neskladju z zakonom, jo opozori na nepravilnosti in določi rok
za njihovo odpravo. Če RRA v določenem roku ne odpravi nepravilnosti, jo služba
izbriše iz evidence RRA.
(7) Izvoljeni
funkcionar ne sme biti član oziroma opravljati dejavnosti v organu upravljanja,
nadzora ali zastopanja v RRA.
(8) Minister s
pravilnikom podrobneje določi način vodenja evidence RRA, minimalne pogoje za
opravljanje nalog RRA, obvezne elemente akta o ustanovitvi RRA, obvezne
elemente pogodbe o opravljanju nalog, način
oblikovanja in delovanja območnega razvojnega partnerstva in regijske razvojne
mreže, merila in normative za financiranje splošnih
razvojnih nalog v regiji ter splošne pogoje za opravljanje razvojnih nalog
države v regiji.
21. člen
(financiranje razvojnih nalog v regiji)
(1) Naloge RRA iz 18. člena tega zakona se
financirajo iz proračunov občin in državnega proračuna. Sofinanciranje iz
državnega proračuna se določi s pogodbo, ki jo za programsko obdobje skleneta
služba in RRA na podlagi ocene vrednosti splošnih razvojnih nalog na regionalni
ravni v višini 60 odstotkov potrebnih sredstev. Plačilo po pogodbi se izvede
glede na dejansko opravljeno delo.
(2) Osebe javnega prava, ki skupno
opravljajo posamezne splošne razvojne naloge iz 18. člena tega zakona, so
sopodpisnice pogodbe iz prvega odstavka tega člena.
(3) Financiranje izvajanja razvojnih nalog
države iz 19. člena tega zakona se določi s pogodbo med izvajalcem in pristojnim
ministrstvom, glede na dejansko opravljeno delo.
V. UKREPI ENDOGENE REGIONALNE POLITIKE
22. člen
(ukrepi endogene regionalne politike)
Ukrepi endogene regionalne politike so:
-
sofinanciranje regijskih projektov v skladu z
dogovori za razvoj regij,
-
dodatni ukrepi za obmejna problemska območja,
-
dodatni začasni ukrepi razvojne podpore za
problemska območja z visoko brezposelnostjo,
-
prenos državnega premoženja v razvojne namene,
-
nujni ukrepi regionalne politike,
-
drugi ukrepi, ki se določijo z zakonom, državnim
proračunom ter poslovnim in finančnim načrtom sklada.
23. člen
(sofinanciranje regijskih projektov v
skladu z dogovori za razvoj regij)
(1) Sredstva za sofinanciranje regijskih
projektov v skladu z dogovori za razvoj regij se zagotovijo z državnim proračunom
v skladu z javno finančnimi zmožnostmi in dogovorjenimi prioritetami v
finančnem načrtu službe.
(2) Pri zagotavljanju skupnega obsega
sredstev za sofinanciranje regijskih projektov v posamezni regiji se upoštevajo
upravičenost v okviru kohezijske politike EU, število prebivalstva in stopnja
razvitosti regije.
(3) Minister določi s pravilnikom za
programsko obdobje seznam regij, razvrščenih po stopnji razvitosti. Pri tem
razvrščanju se uporablja indeks njihove razvojne ogroženosti.
24. člen
(obmejna problemska območja)
(1) Obmejna problemska območja obsegajo
obmejne občine in občine, ki neposredno mejijo na obmejne občine. Obmejne
občine po tem zakonu so občine, v katerih več kakor 50 odstotkov prebivalcev
živi v 10‑kilometrskem obmejnem pasu in ki imajo primanjkljaj delovnih mest ter
podpovprečno gostoto poselitve. Pri občinah, ki neposredno mejijo na obmejne
občine, se kot merilo za vključitev v obmejna problemska območja upošteva več
kot 45 minutna povprečna dostopnost do najbližjega priključka avtoceste ali
hitre ceste ali visok delež površine vključene v območje Nature 2000. Vlada z
uredbo natančneje določi merila za določitev obmejnih problemskih območij in
seznam občin, ki izpolnjujejo ta merila.
(2) Obmejna problemska območja so
prednostna območja vseh razvojnih politik. Proračunski uporabniki upoštevajo
obmejna problemska območja pri pripravi sektorskih programov in v razpisnih
merilih javnih razpisov, ki jih izvajajo na območju cele države. Del finančnih
sredstev namenijo za vlagatelje iz obmejnih problemskih območij ali določijo
projektom iz teh območij dodatne točke pri izboru.
(3) V okviru finančnih načrtov službe in
sklada se za obmejna problemska območja pripravijo posebni ukrepi in sheme
državnih pomoči na področjih:
-
priprave razvojnih projektov in krepitve
razvojnega menedžmenta ter
-
ustvarjanja novih delovnih mest s spodbujanjem
investicij podjetij.
(4) V okviru politike razvoja podeželja se
sredstva za izvajanje ukrepov za območja iz prvega odstavka tega člena dodelijo
skladno z 12. členom Zakona o kmetijstvu (Uradni list RS, št. 45/08).
(5) Do finančnih spodbud iz tega člena ni
upravičeno obmejno problemsko območje, ki prejema razvojno pomoč v obliki
enakih regionalnih spodbud po Zakonu o razvojni podpori Pomurski regiji v
obdobju 2010–2015 (Uradni list RS, št. 87/09) ali Zakonu o popotresni
obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju (Uradni list RS, št. 45/98,
67/98, 110/99, 59/01, 110/02 – ZGO in 86/04) ali na podlagi dodatnih začasnih
ukrepov razvojne podpore za problemska območja z visoko brezposelnostjo.
25. člen
(dodatni začasni ukrepi razvojne podpore
za problemska območja z visoko brezposelnostjo)
(1) Ne glede na 23. in 24. člen tega zakona lahko vlada sprejme dodatne začasne ukrepe razvojne podpore (v nadaljnjem
besedilu: dodatni ukrepi) za problemsko območje z visoko brezposelnostjo, na
katerem se zaradi notranjih strukturnih problemov ali zunanjih vplivov
gospodarske razmere tako poslabšajo, da stopnja registrirane brezposelnosti
doseže kritično mejo, pod pogojem, da z ukrepi razvojnih politik ni mogoče
izboljšati gospodarskih razmer. Doseganje kritične meje ugotavlja služba na
ravni upravnih enot.
(2) Sočasno s sprejemom dodatnih ukrepov
vlada določi obdobje in problemsko območje za njihovo izvajanje. Kot problemsko
se praviloma določi območje, na katerem je že organizirano območno razvojno
partnerstvo ali druga oblika teritorialne organiziranosti razvojnih partnerjev.
Na problemskem območju mora živeti zadostno število prebivalcev.
(3) Problemska območja z visoko
brezposelnostjo so prednostna območja vseh razvojnih politik. Proračunski
uporabniki pri pripravi sektorskih programov in v razpisnih merilih javnih
razpisov, ki se izvajajo na območju cele države, upoštevajo problemska območja
z visoko brezposelnostjo in namenijo del finančnih sredstev za vlagatelje iz
teh območij ali na javnih razpisih določijo projektom iz teh območij dodatne
točke pri izboru.
(4) V okviru kohezijske politike se
prednostna obravnava zagotavlja s strani organov upravljanja operativnih
programov z neposredno potrditvijo projektov in s posebnimi merili v javnih
razpisih za izbor projektov iz problemskih območij z visoko brezposelnostjo, v
skladu s pravili kohezijske politike. Za izvedbo projektov so odgovorna
pristojna ministrstva.
(5) V okviru politike razvoja podeželja se
dodeljujejo sredstva za izvajanje dodatnih ukrepov iz prvega odstavka tega
člena skladno z 12. členom Zakona o kmetijstvu.
(6) Za problemsko območje z visoko
brezposelnostjo se v okviru dodatnih ukrepov pripravi program spodbujanja
konkurenčnosti, ki se financira iz posebne proračunske postavke službe. Za
pripravo in izvedbo programa spodbujanja konkurenčnosti je odgovorna služba.
Instrumente programa spodbujanja konkurenčnosti izvajajo območno razvojno
partnerstvo, RRA in služba, skladno s programom spodbujanja konkurenčnosti.
(7) Do dodatnih ukrepov ni upravičeno
problemsko območje z visoko brezposelnostjo, ki prejema razvojno pomoč po
Zakonu o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010–2015 ali Zakonu o
popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju.
26. člen
(uredba o izvajanju ukrepov endogene
regionalne politike)
Vlada z uredbo podrobneje predpiše:
-
pogoje, merila in postopek sofinanciranja
regijskih projektov (23. člen),
-
stopnjo, pri kateri registrirana brezposelnost
doseže kritično mejo (prvi odstavek 25. člena),
-
merila za ugotavljanje zadostnega števila
prebivalcev na problemskem območju (drugi odstavek 25. člena),
-
pogoje, merila in postopek financiranja
dodatnih ukrepov za problemska območja z visoko brezposelnostjo (25. člen)
in
-
pogoje, merila in postopek za brezplačni prenos
premoženja države iz 29. člena tega zakona.
27. člen
(spodbuda za zaposlovanje na problemskih
območjih z visoko brezposelnostjo)
(1) Povračilo plačanih prispevkov
delodajalca za socialno varnost (v nadaljnjem besedilu: spodbuda za
zaposlovanje) lahko uveljavlja delodajalec ali delodajalka, ki ima sedež in
dejansko izvaja dejavnost v problemskem območju z visoko brezposelnostjo ali, v
primerih ko opravlja dejavnost, za katero ne obstaja registrski organ ali druga
predpisana evidenca, stalno ali začasno prebivališče v problemskem območju z
visoko brezposelnostjo ter tam dejansko izvaja dejavnost (v nadaljnjem
besedilu: delodajalec).
(2) Delavec, za katerega se lahko
uveljavlja spodbuda za zaposlovanje, je brezposelna oseba, ki:
-
v preteklega pol leta ni imela redno plačane zaposlitve
ali
-
nima dokončane višje srednje stopnje izobrazbe
ali poklicnega usposabljanja ali
-
je starejša od 50 let ali
-
je pripadnik etnične manjšine ali
-
se šteje kot invalid v kvotnem sistemu
zaposlovanja invalidov.
(3) Delodajalcu, ki zaposli delavca iz prve
do četrte alinee prejšnjega odstavka na problemskem območju z visoko
brezposelnostjo, se za tega delavca, za obdobje enega leta, kot enkratna pomoč,
povrnejo plačani prispevki delodajalca za socialno varnost iz proračuna
Republike Slovenije.
(4) Delodajalcu, ki zaposli delavca
invalida iz pete alinee drugega odstavka tega člena na problemskem območju z
visoko brezposelnostjo, se za tega delavca, za celotno obdobje, ko je delavec
zaposlen, povrnejo plačani prispevki delodajalca za socialno varnost iz proračuna
Republike Slovenije.
(5) Spodbuda za zaposlovanje ni združljiva
s subvencijo za zaposlitev, dodeljeno delodajalcu za namene spodbujanja
zaposlovanja v okviru izvajanja ukrepov aktivne politike zaposlovanja za to
osebo.
(6) Spodbuda za zaposlovanje se lahko
sešteva z eventualnimi drugimi pomočmi za namen spodbujanja zaposlovanja,
vendar skupna vsota ne sme preseči najvišje dovoljene pomoči po pravilih
državnih pomoči.
(7) Do spodbude za zaposlovanje, skladno z
Uredbo Komisije (ES) št. 800/2008 z dne 6. avgusta 2008 o razglasitvi
nekaterih vrst pomoči za združljive s skupnim trgom z uporabo členov 87. in 88. Pogodbe (Uredba o splošnih skupinskih izjemah), UL L št. 214 z dne 9. 8. 2008, str.
3; v nadaljnjem besedilu: Uredba ES/800/2008), niso upravičeni delodajalci iz
dejavnosti v sektorju premogovništva in družbe v težavah, kot jih opredeljujeta
Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah
(Uradni list RS, št. 44/07 – uradno prečiščeno besedilo) in Uredba ES/800/2008.
(8) Vlada z uredbo podrobneje predpiše
kriterije in pogoje ter način uveljavljanja spodbude za zaposlovanje.
28. člen
(davčna olajšava za zaposlovanje in
investiranje na problemskih območjih z visoko brezposelnostjo)
(1) Do ustrezne ureditve vsebine davčne olajšave
za zaposlovanje in investiranje na problemskih območjih z visoko
brezposelnostjo v zakonih, ki urejata obdavčitev dohodkov pravnih in fizičnih
oseb, se priznajo davčne olajšave, določene v tem členu tega zakona.
(2) Delodajalec iz prvega odstavka 27.
člena tega zakona, ki je hkrati zavezanec ali zavezanka (v nadaljevanju:
zavezanec) po Zakonu o davku od dohodkov pravnih oseb (Uradni list RS, št.
117/06, 56/08, 76/08, 5/09, 96/09 in 43/10) in zavezanec po Zakonu o dohodnini
(Uradni list RS, št. 117/06, 10/08, 78/08, 125/08, 20/09, 10/10, 13/10, 43/10
in 106/10), ki dosega dohodek iz dejavnosti, ki najmanj za dobo dvanajstih
mesecev zaposli delavca iz drugega odstavka 27. člena tega zakona, lahko
uveljavlja zmanjšanje davčne osnove za 70 odstotkov stroškov tega delavca
(bruto plača in obvezni prispevki delodajalca za socialno varnost), vendar
največ v višini davčne osnove in do maksimalno dovoljene višine po pravilih
državnih pomoči. Zavezanec je upravičen do te spodbude pod pogoji,
opredeljenimi v Uredbi ES/800/2008. Ta odstavek se ne uporablja za zavezanca,
kateremu se davčna osnova ugotavlja v skladu s tretjim, četrtim, šestim in
sedmim odstavkom 48. člena Zakona o dohodnini.
(3) Spodbuda za zaposlovanje iz tretjega in
četrtega odstavka 27. člena tega zakona in davčna olajšava za zaposlovanje iz
prejšnjega odstavka se lahko seštevata, vendar njuna vsota, skupaj z
eventualnimi drugimi pomočmi za namen spodbujanja zaposlovanja, ne sme preseči
najvišje dovoljene pomoči po pravilih državnih pomoči.
(4) Do davčne olajšave za zaposlovanje po
tem členu, skladno z Uredbo ES/800/2008, niso upravičeni delodajalci iz
dejavnosti v sektorju premogovništva in družbe v težavah, kot jih opredeljuje
Zakon o pomoči za reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah
in Uredba ES/800/2008.
(5) Zavezanec lahko za investiranje v
obdobju iz drugega odstavka 25. člena tega zakona uveljavlja zmanjšanje davčne
osnove v višini 70 odstotkov investiranega zneska za nove začetne investicije v
opremo in neopredmetena sredstva, razen v opremo in neopredmetena sredstva iz
drugega in tretjega odstavka 55.a člena Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb
in iz drugega in tretjega odstavka 66.a člena Zakona o dohodnini, vendar le za
investicije v problemskem območju z visoko brezposelnostjo in največ v višini
davčne osnove in do maksimalno dovoljene višine po pravilih državnih pomoči. Ta
odstavek se ne uporablja za zavezanca, kateremu se davčna osnova ugotavlja v
skladu s tretjim, četrtim, šestim in sedmim odstavkom 48. člena Zakona o
dohodnini.
(6) Znižanje davčne osnove po prejšnjem
odstavku se izključuje z znižanjem davčne osnove po 55.a členu Zakona o davku
od dohodkov pravnih oseb in 66.a členu Zakona o dohodnini ter znižanje davčne
osnove po prvem odstavku se izključuje z znižanjem davčne osnove po 55.b in 56.
členu Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb in 61.a in 62. členu Zakona o
dohodnini.
(7) Znižanje davčne osnove za investiranje
v skladu s tem členom lahko uveljavlja tudi zavezanec, ki opremo pridobi na
podlagi finančnega najema z obvezo nakupa sredstev po izteku pogodbe.
(8) Zavezanec mora ohraniti investicijski
projekt v problemskem območju z visoko brezposelnostjo in ne sme odsvojiti
sredstva, za katera je uveljavil olajšavo za investiranje po tem členu, najmanj
pet let po zaključku investicije, če gre za veliko podjetje in najmanj tri leta
po zaključku investicije, če gre za srednje veliko ali malo podjetje.
(9) Če zavezanec odsvoji ali prenese iz
problemskega območja z visoko brezposelnostjo sredstvo, za katero je izkoristil
davčno olajšavo za investiranje po tem členu, pred iztekom rokov iz prejšnjega
odstavka, mora v davčnem obdobju, v katerem izvrši prenos ali odsvojitev, za
znesek izkoriščene davčne olajšave povečati davčno osnovo. Za ugotavljanje
odsvojitve ali prenosa se uporabljajo določbe osmega in devetega odstavka 55.a
člena Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb in sedmega odstavka 66.a člena
Zakona o dohodnini.
(10) Do olajšave za investiranje iz tega
člena, skladno z Uredbo ES/800/2008, niso upravičeni zavezanci iz sektorjev
premogovništva, jeklarstva, sintetičnih vlaken, pridelave kmetijskih proizvodov
in ribištva ter družbe v težavah, kot jih opredeljuje Zakon o pomoči za
reševanje in prestrukturiranje gospodarskih družb v težavah in Uredba ES/800/2008.
(11) Za nove začetne investicije v opremo
in neopredmetena sredstva po tem členu se ne šteje nakup prevozne opreme v
sektorju transporta.
(12) Zavezanec, ki želi izkoristiti
olajšavo za investiranje iz tega člena, mora prispevati k investiciji lastna
sredstva najmanj v višini 25 odstotkov vrednosti investicije.
(13) Pomoč po tem členu se lahko sešteva z
ukrepi za namen spodbujanja zaposlovanja, vendar le do najvišje dovoljene
pomoči po pravilih državnih pomoči.
(14) Vlada z uredbo podrobneje predpiše
kriterije in pogoje ter način uveljavljanja davčne olajšave za zaposlovanje in
investiranje iz tega člena.
29. člen
(prenos državnega premoženja v razvojne
namene)
(1) Ne glede na določbe zakona, ki ureja
stvarno premoženje države in občin, se lahko premičnine in nepremičnine države
(v nadaljnjem besedilu: premoženje) s pogodbo brezplačno prenese v last občinam
in javnim skladom, katerih ustanovitelj je občina, z namenom uporabe tega
premoženja v razvojne namene.
(2) Služba začne postopek brezplačnega
prenosa premoženja občinam in javnim skladom (v nadaljnjem besedilu: prenos) na
pobudo prejemnika, regionalne razvojne agencije, državnega organa, ki upravlja
premoženje ali na lastno pobudo. V postopku prenosa služba preveri, ali bo
premoženje uporabljeno v razvojne namene, ali upravljavec in prejemnik premoženja soglašata s prenosom ter
ali je izpolnjen kriterij:
-
da bo prenos prispeval k ohranjanju ali
ustvarjanju novih delovnih mest ali
-
da obstaja drug ugoden merljiv učinek prenosa
na izboljšanje stanja okolja ali oskrbo prebivalstva ali gospodarstva občine z
razvojno infrastrukturo.
(3) Premoženje, ki je predmet prenosa, se
prenese po ocenjeni vrednosti. Naročnik cenitve je upravljavec premoženja,
stroške cenitve pa krije občina. Cenitev premoženja se ne opravi, če
upravljavec premoženja iskustveno oceni, da je vrednost premoženja nižja od
5.000 eurov.
(4) Pogodba o
prenosu mora vsebovati:
-
natančen opis premoženja, ki se prenaša,
-
navedbo občine, na katero se premoženje
prenese,
-
navedbo, da gre za brezplačen prenos,
-
vrednost premoženja, ki je predmet prenosa,
-
navedbo namena prenosa,
-
natančen opis razvojnih namenov, v katere se
vlaga premoženje, z dinamiko izvajanja,
-
opis, kako bo preneseno premoženje uporabljeno,
-
obveznost prejemnika, da na zahtevo službe
poroča o uporabi premoženja,
-
klavzulo, da celotne stroške sklenitve pogodbe
nosi občina,
-
določbo o obligacijsko pravni prepovedi
odsvojitve nepremičnine vsaj za pet let z ustrezno pogodbeno kaznijo za primer
kršitve,
-
intabulacijsko klavzulo,
-
zemljiškoknjižno dovolilo, s katerim si
Republika Slovenija ob kršitvi pogodbe izgovori odkupno pravico, na podlagi
katere lahko zahteva povratno prodajo nepremičnine za ceno, ki ne presega
vlaganja v to nepremičnino, zmanjšano za amortizacijo.
(5) Na predlog
službe sprejme vlada sklep o prenosu in potrdi besedilo pogodbe o prenosu.
(6) Postopek
prenosa se konča z vpisom novo nastalega premoženjskega stanja v ustrezne
uradne evidence ali registre ali pa z odločitvijo, da se ustavi.
(7) Postopek
prenosa se s sklepom ministra ustavi, če niso izpolnjeni pogoji iz drugega in petega odstavka tega člena.
(8) Za nadzor in
spremljanje izvajanja določil pogodbe o prenosu je odgovorna služba.
(9) Služba
vzpostavi in vodi evidenco o opravljenih prenosih ter o tem poroča vladi.
30. člen
(nujni ukrepi regionalne politike)
(1) Občinam, podjetjem in posameznikom se
lahko dodeli finančna spodbuda kot nujni ukrep regionalne politike v posebnih
nepredvidljivih okoliščinah, do katerih pride zaradi:
-
invalidnosti, daljše bolezni, ali smrti nosilca
dejavnosti, če je prejemnik spodbude posameznik,
-
socialne ogroženosti prejemnika spodbude in
članov njegove družine, če je prejemnik spodbude posameznik,
-
posledic naravnih in drugih nesreč ali izrednih
dogodkov, ki jih ni bilo mogoče preprečiti in ki so nastale brez krivde
prejemnika spodbude ter zaradi katerih je bila povzročena ali grozi hujša
gospodarska škoda ali je začasno oteženo poslovanje ali pomembno zmanjšana
vrednosti osnovnih sredstev, ali
-
izjemno negativnega delovanja trga, ki je
prizadel širše geografsko območje ali panogo, v kateri opravlja dejavnost
prejemnik spodbude.
(2) Nujne ukrepe regionalne politike, ki
jih izvaja sklad, predlaga direktor sklada in sprejme vlada.
(3) Podatki, ki jih proračunski uporabnik
potrebuje za izvajanje nujnih ukrepov regionalne politike, se zbirajo
neposredno od posameznika in brezplačno ter avtomatsko iz uradnih zbirk, ki jih
v Republiki Sloveniji vodijo za to pooblaščeni organi in organizacije, ter od
upravljavcev zbirk osebnih podatkov.
(4) Nujni ukrepi regionalne politike iz
tega člena se izvajajo po pravilih za dodeljevanje regionalnih državnih pomoči
za tekoče poslovanje podjetij, ki jih določi vlada z uredbo iz 31. člena tega
zakona, upoštevaje določila Uredba ES/800/2008 in Smernic o regionalnih
državnih pomočeh (UL C št. 54 z dne 4. 3. 2006, str. 13).
VI. REGIONALNE DRŽAVNE POMOČI
31. člen
(regionalne državne pomoči)
Kadar imajo ukrepi regionalne politike
značaj državnih pomoči, se dodeljujejo v skladu s predpisi, ki urejajo
dodeljevanje državnih pomoči. Vlada z uredbo določi merila in pogoje za
dodeljevanje regionalnih državnih pomoči, upoštevaje določila politike te
pomoči v EU.
Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega
razvoja – ZSRR-2 (Uradni list RS, št. 20/11)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
32. člen
(konstituiranje
sveta in opravljanje njegovih nalog v prehodnem obdobju)
(1) Občine ustanovijo svet najpozneje v
enem letu po uveljavitvi tega zakona.
(2) Konstitutivna seja sveta se skliče, ko
je izpolnjen pogoj iz tretjega odstavka 11. člena tega zakona.
(3) Do konstituiranja sveta opravljata
njegove naloge svet regije in regionalni razvojni svet, ki sta na dan
uveljavitve tega zakona vpisana v evidenci pri službi. Svet regije je organ
odločanja, regionalni razvojni svet pa njegov posvetovalni organ.
(4) Prvo, konstitutivno sejo sveta skliče
in jo vodi do imenovanja predsednika sveta dosedanji predsednik sveta regije.
(5) Strokovne in administrativne naloge za
sklic in izvedbo konstitutivne seje sveta, vključno s pripravo akta o njegovi
ustanovitvi in poslovnika o njegovem delu, opravi subjekt spodbujanja razvoja
na regionalni ravni, ki je na dan uveljavitve tega zakona vpisan v evidenci pri
službi.
(6) Po konstituiranju sveta prenehata z
delom svet regije in regionalni razvojni svet.
33. člen
(veljavnost
regionalnih razvojnih programov v prehodnem obdobju)
(1) Regionalni razvojni programi, ki so
bili sprejeti pred uveljavitvijo tega zakona, ostanejo v veljavi do izteka
obdobja, za katerega so bili sprejeti.
(2) Izvedbeni načrti regionalnih razvojnih
programov se sprejemajo do izteka veljavnosti regionalnih razvojnih programov,
ki so bili sprejeti pred uveljavitvijo tega zakona ali do njihove nadomestitve
z dogovori za razvoj regij.
(3) Do izteka veljavnosti regionalnih
razvojnih programov, ki so bili sprejeti pred uveljavitvijo tega zakona, se
lahko sklepajo dogovori za razvoj regij za dvoletno obdobje.
34. člen
(delovanje RRA
v prehodnem obdobju in uskladitev njihove statusno pravne oblike)
(1) Subjekt spodbujanja razvoja na
regionalni ravni, ki je na dan uveljavitve tega zakona vpisan v evidenco
subjektov pri službi nadaljuje z opravljanjem splošnih razvojnih nalog v regiji
do začetka opravljanja teh nalog v regiji s strani RRA po tem zakonu.
(2) RRA, ki opravlja splošne razvojne
naloge v regiji po tem zakonu, se mora v skladu z 20. členom tega zakona
ustanoviti kot javni zavod do 31. decembra 2013.
35. člen
(evidenca
regionalnih menedžerjev in stopnja izobrazbe)
(1) Služba vzpostavi evidenco regionalnih
menedžerjev v roku šestih mesecev od uveljavitve tega zakona.
(2) Raven izobrazbe, pridobljene po
dosedanjih študijskih programih za pridobitev univerzitetne izobrazbe, ustreza
ravni izobrazbe, pridobljeni po študijskih programih druge stopnje iz prve
alinee osmega odstavka 20. člena tega zakona.
36. člen
(prenosi
lastniških deležev in terjatev Republike Slovenije na sklad)
(1) Lastniški deleži Republike Slovenije v
subjektih spodbujanja razvoja na regionalni ravni, ki so na dan uveljavitve
tega zakona vpisani v evidenco subjektov pri službi, se v treh mesecih po
uveljavitvi tega zakona prenesejo na sklad kot povečanje namenskega premoženja
sklada.
(2) Terjatve Republike Slovenije do
regionalnih razvojnih agencij iz naslova dolgoročnih vlog v regijskih
garancijskih shemah se v treh mesecih po uveljavitvi tega zakona prenesejo na
sklad kot povečanje namenskega premoženja sklada.
37. člen
(razmerje do
posebnih razvojnih zakonov)
(1) Ukrepi razvojne podpore iz Zakona o
razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010–2015 se štejejo za dogovor za
razvoj Pomurske regije v obdobju 2010–2015.
(2) Če območje v regiji prejema razvojno
pomoč po Zakonu o razvojni podpori Pomurski regiji v obdobju 2010‑2015 ali
Zakonu o popotresni obnovi objektov in spodbujanju razvoja v Posočju, se vse
finančne obveznosti države iz teh zakonov vključijo v dogovor za razvoj regije.
38. člen
(roki za
uskladitev in izdajo podzakonskih predpisov)
(1) Vlada najpozneje v treh mesecih po
uveljavitvi tega zakona uskladi s tem zakonom ustanovitveni akt Javnega sklada
Republike Slovenije za regionalni razvoj in razvoj podeželja.
(2) Vlada najpozneje v šestih mesecih po
uveljavitvi tega zakona sprejme uredbe iz petega odstavka 13. člena, prvega
odstavka 24. člena, 26. člena in osmega odstavka 27. člena tega zakona.
(3) Minister najpozneje v dveh mesecih po
uveljavitvi tega zakona izda pravilnik iz devetega odstavka 20. člena tega
zakona.
(4) Minister najpozneje v šestih mesecih po
uveljavitvi tega zakona izda pravilnik iz tretjega odstavka 23. člena tega
zakona.
39. člen
(prenehanje
veljavnosti predpisov)
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha
veljati Zakon o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št.
93/05 in 127/06 – ZJZP).
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona
prenehajo veljati naslednji podzakonski predpisi:
-
Uredba o dodeljevanju regionalnih spodbud
(Uradni list RS, št. 113/09 in 37/10),
-
Uredba o regionalnih razvojnih programih
(Uradni list RS, št. 31/06),
-
Sklep o razvrstitvi razvojnih regij po stopnji
razvitosti za programsko obdobje 2007–2013 (Uradni list RS, št. 23/06),
-
Sklep o ustanovitvi, sestavi, organizaciji in
nalogah sveta za strukturno politiko (Uradni list RS, št. 59/00, 17/01, 13/03,
39/05 in 43/06) ter
-
Pravilnik o subjektih spodbujanja razvoja na
regionalni ravni (Uradni list RS, št. 103/06 in 14/07).
(3) Podzakonski predpisi iz prejšnjega
odstavka se do uveljavitve ustreznih predpisov, izdanih na podlagi tega zakona,
uporabljajo še naprej, kolikor niso v nasprotju s tem zakonom.
(4) Z dnem uveljavitve tega zakona še
naprej velja Uredba o dodeljevanju regionalnih državnih pomoči (Uradni list RS,
št. 72/06, 70/07, 99/08 in 17/09), kot uredba iz 31. člena tega zakona.
40. člen
(uveljavitev
zakona)
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
spodbujanju skladnega regionalnega razvoja – ZSRR-2A (Uradni list RS, št. 57/12)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
15. člen
(1) Regija, v kateri so bile do uveljavitve
tega zakona izvedene volitve v razvojni svet regije, lahko nadaljuje s
konstituiranjem razvojnega sveta regije v skladu z dosedanjo ureditvijo.
Regija, v kateri je bil do uveljavitve tega zakona sprejet odlok o ustanovitvi
razvojnega sveta regije, nadaljuje z izvedbo volitev v razvojni svet regije v skladu
z 8. členom tega zakona.
(2) Svet regije, ustanovljen na podlagi
Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega razvoja (Uradni list RS, št. 93/05
in 127/06 – ZJZP), ki na dan uveljavitve tega zakona še deluje, nadaljuje z
delom v skladu s tem zakonom. V regiji, kjer živita italijanska ali madžarska
narodna skupnost, se sestava sveta regije uskladi s tretjim odstavkom 12. člena
zakona v 60 dneh od uveljavitve tega zakona.
(3) RRA, ki je z dnem uveljavitve tega
zakona vpisana v evidenci regionalnih razvojnih agencij pri Ministrstvu za
gospodarski razvoj in tehnologijo, nadaljuje z opravljanjem splošnih razvojnih
nalog v regiji do konca programskega obdobja. Pogoje iz prve alineje tretjega
odstavka 20. člena zakona mora izpolniti najpozneje v štirih letih po
uveljavitvi tega zakona.
16. člen
Vlada najpozneje v treh mesecih po
uveljavitvi tega zakona izda uredbo iz sedmega odstavka 6.a člena zakona in
uskladi s tem zakonom Uredbo o izvajanju ukrepov endogene regionalne politike
(Uradni list RS, št. 24/11).
17. člen
Javni sklad Republike Slovenije za
regionalni razvoj in razvoj podeželja, ki je bil ustanovljen z Ustanovitvenim
aktom Javnega sklada Republike Slovenije za regionalni razvoj in razvoj
podeželja št. 01401-4/2009/7 z dne 23. 7. 2009 in št. 01401-4/2009/12 z dne 18.
1. 2012, do pripojitve Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo
nadaljuje z delom na podlagi Zakona o spodbujanju skladnega regionalnega
razvoja (Uradni list RS, št. 20/11).
18. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.