Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja zgolj
informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči odškodninsko ali
kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o podpornem
okolju za podjetništvo obsega:
-
Zakon o podpornem okolju za podjetništvo –
ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07 z dne 9. 11. 2007),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1A (Uradni list RS, št. 57/12 z dne 27. 7. 2012).
ZAKON
O PODPORNEM OKOLJU ZA PODJETNIŠTVO (ZPOP-1)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 1)
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
Ta zakon določa ukrepe za spodbujanje
podjetništva in organiziranost na tem področju ter postopke za dodeljevanje
sredstev, namenjenih oblikovanju podpornega okolja za podjetništvo.
2. člen
(cilji zakona)
Temeljni cilji zakona so:
-
vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja na
lokalni, pokrajinski in nacionalni ravni,
-
ustvarjanje zavesti o pomenu podjetništva za
gospodarski razvoj in uresničevanje ustvarjalnih podjetniških potencialov
državljanov,
-
povečanje možnosti za ustanavljanje novih
podjetij, spodbujanje njihove rasti in ustvarjanje novih delovnih mest,
-
pospešitev izkoriščanja podjetniških in
inovacijskih potencialov,
-
vzpostavitev učinkovitega podpornega okolja za
potencialne podjetnike in podjetnice (v nadaljnjem besedilu:
podjetnike) in delujoča podjetja v vseh fazah njihovega razvoja, za dostop
do celovitih podpornih storitev,
-
spodbuditev povezovanja med raziskovalnimi in
izobraževalnimi organizacijami ter gospodarstvom.
3. člen
(pomen izrazov)
Izrazi, uporabljeni v tem zakonu, imajo
naslednji pomen:
-
»podjetje« je gospodarski subjekt, organiziran
kot gospodarska družba ali samostojni podjetnik posameznik,
-
»srednje veliko podjetje« je podjetje, ki ima
manj kot 250 zaposlenih in katerega letni prihodek ne presega 50 milijonov
eurov, oziroma letna vrednost aktive pa ne presega 43 milijonov eurov,
-
»malo podjetje« je podjetje, ki ima manj kot 50
zaposlenih in katerega letni prihodek ne presega 10 milijonov eurov, oziroma
letna vrednost aktive pa ne presega 10 milijonov eurov,
-
»mikro podjetje« je podjetje, ki ima manj kot
10 zaposlenih in katerega letni prihodek ne presega 2 milijonov eurov, oziroma
letna vrednost aktive pa ne presega 2 milijonov eurov.
II. PROGRAM UKREPOV ZA SPODBUJANJE PODJETNIŠTVA IN
KONKURENČNOSTI
4. člen
(program ukrepov)
(1) Vlada Republike Slovenije (v
nadaljnjem besedilu: vlada) sprejme na predlog ministrice, pristojne za
gospodarstvo ali ministra, pristojnega za gospodarstvo (v nadaljnjem besedilu:
minister, pristojen za gospodarstvo) program ukrepov za spodbujanje
podjetništva (v nadaljnjem besedilu: program ukrepov) praviloma za obdobje
petih let oziroma za obdobje veljavnosti nacionalnega razvojnega programa.
(2) Program ukrepov in razvojni
programi pokrajin so usklajeni. Program ukrepov je skladen s pravili za dodeljevanje
državnih pomoči.
5. člen
(vsebina programa ukrepov)
Program ukrepov določa ukrepe in
instrumente države, namenjene spodbujanju podjetništva, ter pogoje, merila in
kriterije za porabo javnih sredstev in kazalnike za spremljanje učinkovitosti
porabe javnih sredstev na področjih:
-
spodbujanja podjetništva in dviga podjetniške
kulture, izobraževanja in usposabljanja za podjetništvo, odpravljanja
administrativnih ovir pri nastajanju in delovanju podjetij, izboljševanja
dostopa podjetij do podjetniških informacij in storitev (v nadaljnjem besedilu:
podjetniško okolje),
-
spodbujanja inovativnosti v podjetjih,
izboljševanja pogojev za razvoj in prenos znanja v gospodarstvo, spodbujanja
podjetniških vlaganj v raziskave, razvoj in inovacije, spodbujanja povezovanja
podjetij, spodbujanja povezovanja podjetij z raziskovalnimi in izobraževalnimi
organizacijami ter ustvarjanja ugodnega okolja za nastajanje in delovanje
inovativnih podjetij (v nadaljnjem besedilu: inovativno okolje),
-
financiranja razvojnih naložb in izboljševanja
dostopa podjetij do virov financiranja razvojnih naložb (v nadaljnjem besedilu:
finančno okolje).
6. člen
(zagotavljanje sredstev)
(1) Sredstva za izvajanje programa
ukrepov se zagotavljajo v državnem proračunu ter iz drugih domačih in tujih virov.
(2) Ministrstvo, pristojno za
gospodarstvo, pripravi v skladu s programom ukrepov sheme za dodeljevanje
državnih pomoči.
III. PODJETNIŠKO OKOLJE
7. člen
(izvajalci nalog in programov
podjetniškega okolja)
(1) Naloge in programe za oblikovanje
in razvoj podjetniškega okolja izvajajo pristojna ministrstva in javna agencija
za področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije.
(2) Naloge iz prejšnjega odstavka
lahko izvajajo tudi druge osebe javnega in zasebnega prava (v nadaljnjem
besedilu: izvajalci). Izvajalci se določijo v programu ukrepov in v načrtih
razvojnih programov proračunov pokrajin.
8. člen
(ustanavljanje in delovanje subjektov
podjetniškega okolja)
(1) Subjekte podjetniškega okolja
ustanavljajo osebe javnega in zasebnega prava na podlagi nacionalnih in
pokrajinskih usmeritev in razvojnih programov.
(2) Ustanovitelji zagotovijo sredstva
za ustanovitev, zagon in začetno delovanje subjekta podjetniškega okolja
(zagotovitev prostorov, potrebne opreme in ustreznega števila zaposlenih).
(3) Sredstva iz prejšnjega odstavka se
lahko zagotavljajo tudi iz proračuna, a največ v obdobju petih let od
ustanovitve.
(4) Za dodelitev sredstev iz tega
člena, ki se izplačujejo iz proračuna, je treba izvesti javni razpis.
9. člen
(naloge in programi za oblikovanje in
razvoj podjetniškega okolja)
Naloge in programi za oblikovanje in razvoj
podjetniškega okolja na nacionalni ravni, ki jih izvaja javna agencija za
področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije, so:
-
promocija podjetništva in ustvarjanje pozitivne
klime za razvoj podjetništva,
-
oblikovanje in predlaganje ukrepov za
odpravljanje administrativnih ovir pri nastajanju in delovanju podjetij,
-
izvajanje ukrepov na področju izobraževanja in
usposabljanja za podjetništvo,
-
razvoj in izvajanje celovitih podpornih
storitev za podjetja in potencialne podjetnike,
-
koordinacija aktivnosti in spremljanje
izvajanja nalog, ki jih v skladu s tem zakonom izvajajo subjekti podjetniškega
okolja na lokalni in pokrajinski ravni,
-
vključevanja v programe Evropske unije in druge
mednarodne povezave na področju pospeševanja podjetništva in konkurenčnosti z
namenom prenosa znanja in dobrih praks.
10. člen
(izvajanje aktivnosti v okviru nalog in
programov podjetniškega okolja)
Naloge in programi podjetniškega okolja, ki
jih izvajajo subjekti podjetniškega okolja, so:
-
promocija podjetniške kulture,
-
povezovanje različnih institucij in
vzpostavljanje razvojnih partnerstev za spodbujanje podjetništva na lokalni in
pokrajinski ravni,
-
evidentiranje potreb na lokalni in regionalni
ravni in predlaganje ukrepov za odpravljanje administrativnih ovir pri
nastajanju in delovanju podjetij,
-
izvajanje celovitih podpornih storitev za
podjetja in potencialne podjetnike.
IV. INOVATIVNO OKOLJE
11. člen
(izvajalci nalog in programov inovativnega
okolja)
(1) Naloge in programe za oblikovanje
in razvoj inovativnega okolja izvajajo pristojna ministrstva, pokrajine, javna
agencija za področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva
in internacionalizacije in javni sklad za spodbujanja podjetništva. Naloge iz
tega odstavka lahko izvajajo tudi drugi izvajalci. Za izbor izvajalcev izvede
ministrstvo, pristojno za gospodarstvo javni natečaj.
(2) Posamezne aktivnosti v okviru
nalog in programov inovativnega okolja izvajajo pravne osebe javnega in
zasebnega prava, vpisane v evidenco subjektov inovativnega okolja (v nadaljnjem
besedilu: subjekt inovativnega okolja), ki jo vodi javna agencija za področje
turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije. Te aktivnosti se financirajo prek javnega razpisa.
(3) Minister s pravilnikom določi
postopek in pogoje za vpis subjektov inovativnega okolja v evidenco ter
postopek in razloge za izbris subjektov inovativnega okolja iz evidence kot
tudi način vodenja evidence subjektov inovativnega okolja. V pravilniku so
podrobneje opredeljeni splošni, infrastrukturni in kadrovski pogoji za vpis v
evidenco kot tudi razlogi za izbris iz evidence.
12. člen
(ustanavljanje in delovanje subjektov
inovativnega okolja)
(1) Subjekte inovativnega okolja
ustanavljajo osebe javnega in zasebnega prava, praviloma na podlagi nacionalnih
in pokrajinskih usmeritev in razvojnih programov.
(2) Ustanovitelji zagotovijo sredstva
za ustanovitev, zagon in začetno delovanje subjekta inovativnega okolja
(zagotovitev prostorov, potrebne opreme in ustreznega števila zaposlenih).
(3) Sredstva iz prejšnjega odstavka se
lahko zagotavljajo tudi iz proračuna, a največ v obdobju petih let od
ustanovitve.
(4) Podjetja, ki pogodbeno sodelujejo
s subjektom inovativnega okolja, ki je vpisan v evidenco, lahko pridobijo
finančna sredstva proračuna za zagotavljanje infrastrukture tudi po poteku
obdobja iz prejšnjega odstavka.
(5) Za dodelitev sredstev iz tega člena,
ki se izplačujejo iz proračuna, je treba izvesti javni razpis.
13. člen
(naloge in programi za oblikovanje in
razvoj inovativnega okolja)
Naloge in programi za oblikovanje in razvoj
inovativnega okolja na nacionalni ravni, ki jih izvajata javna agencija za
področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije in javni sklad za spodbujanje
podjetništva so:
-
koordinacija aktivnosti in spremljanje
izvajanja nalog, ki jih v skladu s tem zakonom izvajajo subjekti inovativnega
okolja,
-
izvajanje ukrepov za krepitev razvoja človeških
virov in vlaganj v znanje in razvoj za dvig produktivnosti in inovativnosti v
podjetjih,
-
izboljšanje pogojev za razvoj in prenos znanja
v podjetja,
-
spodbujanje razvoja, raziskav in inovacij v
podjetjih,
-
spodbujanje različnih oblik medsebojnega
povezovanja podjetij in njihovega povezovanja z raziskovalnimi, izobraževalnimi
in drugimi institucijami,
-
vključevanje v programe Evropske unije in druge
mednarodne povezave na področju pospeševanja podjetništva in inovativnosti z
namenom prenosa znanja in dobrih praks,
-
opravljanje drugih strokovnih nalog skladno z
namenom, za katerega sta ustanovljena.
(2) Javna agencija za področje turizma,
tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva ter internacionalizacije
na področju podpore tehnološkemu razvoju opravlja tudi naslednje naloge:
-
izvajanje programov in ukrepov za spodbujanje
konkurenčnosti gospodarstva in poslovnega okolja ter tehnološkega razvoja,
-
načrtovanje, usmerjanje in financiranje dejavnosti
za promocijo inovativnosti in pospeševanje raziskovalne in razvojne dejavnosti
ter prenos znanja,
-
zagotavljanje informiranja in strokovne podpore
nosilcem projektov za razvoj izdelkov, proizvodnih procesov in storitev pri
pridobivanju informacij in finančnih virov,
-
spodbujanje mednarodnega sodelovanja, prenos in
uporabo mednarodnih tehnoloških kompetenc,
-
spremljanje izvajanja programov in ukrepov ter
vrednotenje učinkov razvojne politike in vlaganj v raziskovalno in razvojno
dejavnost na povečanje konkurenčnosti gospodarstva in poslovnega okolja,
-
vodenje zbirk podatkov, zagotavljanje
informacijske podlage za usmerjanje in izvajanje politike podjetništva in
tehnološkega razvoja,
-
sodelovanje pri načrtovanju nacionalne
gospodarske razvojne inovacijske politike,
-
zagotavljanje javnosti dela in skrb za
obveščanje javnosti o usmeritvah in učinkih razvojne politike.
14. člen
(naloge in programi, ki jih izvajajo
subjekti inovativnega okolja)
Naloge in programi delovanja inovativnega
okolja, ki jih izvajajo subjekti inovativnega okolja so:
-
promocija inovativnosti in inovativne kulture,
-
iskanje nosilcev novih poslovnih idej in
izvajanje storitev za prepoznavanje in razvoj teh idej do stopnje odločitve za
njihovo realizacijo,
-
zagotavljanje ugodnejših prostorskih in
tehničnih pogojev za nastajanje in delovanje podjetij v zgodnjih fazah razvoja,
-
izvajanje storitev za podporo razvoju podjetij
od poslovne ideje do ustanovitve in začetnega delovanja podjetij pod
ugodnejšimi pogoji.
V. FINANČNO OKOLJE
15. člen
(izvajanje nalog in programov finančnega
okolja)
(1) Naloge in programe za oblikovanje
in razvoj finančnega okolja na državni ravni izvaja javni sklad za spodbujanje podjetništva v skladu z določbami tega zakona in ustanovitvenega
akta.
(2) Naloge iz prejšnjega odstavka
lahko izvajajo tudi druge osebe javnega in zasebnega prava. Izvajalci se
določijo v programu ukrepov in v načrtih razvojnih programov proračunov
pokrajin.
16. člen
(področje delovanja javnega sklada za spodbujanje podjetništva)
(1) Javni
sklad za spodbujanje podjetništva razvija in izvaja
storitve ter finančne spodbude v skladu s sprejetim programom ukrepov in
drugimi razvojnimi dokumenti na naslednjih področjih:
-
zagotavljanje storitev in začetnega kapitala za
hitrejše nastajanje in zagon novih podjetij z neposrednimi spodbudami za
začetno financiranje podjetniških projektov v fazi nastajanja in zagona
podjetij,
-
zagotavljanje ugodnejših virov financiranja za
razvojne naložbe podjetij s subvencijami, ugodnimi finančnimi viri in
garancijami,
-
spodbujanje zasebnih vlaganj in financiranja
podjetniških projektov v vseh fazah razvoja z lastniškim kapitalom, z
zagotavljanjem ugodnih kreditnih virov in garancij za investitorje.
(2) Javni
sklad za spodbujanje podjetništva izvaja ukrepe v
obliki storitev, neposrednih finančnih spodbud in posrednih finančnih spodbud
prek poslovnih bank, družb tveganega kapitala in drugih finančnih institucij,
subjektov inovativnega okolja ter drugih pravnih oseb javnega in zasebnega
prava ali v sodelovanju z njimi.
(3) Pri zagotavljanju začetnega
kapitala in spodbujanju zasebnih vlaganj z lastniškim kapitalom iz prvega
odstavka tega člena lahko javni sklad za spodbujanje
podjetništva vlaga kapitalske naložbe v imenu Republike Slovenije ali v svojem
imenu, skladno s predpisi, ki urejajo vlaganje javnih sredstev.
17. člen
(instrumenti javnega sklada za spodbujanje podjetništva)
Instrumenti javnega sklada za spodbujanje podjetništva so:
-
ugodni posredni in neposredni krediti
podjetjem,
-
garancije podjetjem,
-
subvencije obrestnih mer, stroškov kreditiranja
in stroškov garancij,
-
subvencije fizičnim osebam za ustanovitev in
zagon podjetij,
-
subvencije za razvojne projekte podjetij,
-
vlaganja v razvoj poslovne infrastrukture za
pospeševanje naložb,
-
kapitalske naložbe,
-
finančni zakup (lizing), kot ga opredeljuje
zakon, ki ureja bančništvo, ter financiranje stroškov in izdajanje garancij za
finančni zakup (lizing),
-
oblike financiranja, kjer je mogoče spremeniti
obliko financiranja v časovno opredeljenem okviru iz kreditne in garancijske
pogodbe v lastniški delež v podjetju, v zvezi z instrumenti iz prejšnjih alinej
(»mezzanin« oblike financiranja).
18. člen
(viri sredstev javnega sklada za spodbujanje podjetništva)
(1) Sredstva za opravljanje dejavnosti
javnega sklada za spodbujanje podjetništva so:
-
sredstva in stvarno premoženje države, ki jih
zagotavlja in prenaša ustanovitelj na javni sklad za spodbujanje podjetništva kot namensko premoženje javnega sklada za spodbujanje podjetništva,
-
sredstva proračuna, ki jih ustanovitelj prenese
na javni sklad za spodbujanje podjetništva za
izvajanje sprejetih ukrepov,
-
mednarodni viri in prispevki pravnih in
fizičnih oseb.
(2) Namensko premoženje javnega sklada za spodbujanje podjetništva se uporablja v skladu z določili zakona, ki ureja
delovanje javnih skladov.
(3) Sredstva proračuna pridobiva javni
sklad za spodbujanje podjetništva za razvoj storitev
in izvajanje instrumentov iz prejšnjega člena zakona na podlagi pogodb, ki jih
sklene s posameznimi ministrstvi in drugimi institucijami, in ki določajo način
izvajanja ukrepov. Sredstva se uporabljajo za dodeljevanje neposrednih
subvencij države za podjetniške projekte, razvojne naložbe podjetij in za
oblikovanje rezervacij za kritje rizikov iz naslova izdanih garancij, kreditov,
finančnih zakupov in kapitalskih naložb.
19. člen
(poslovanje javnega sklada za spodbujanje podjetništva)
(1) Obseg, namen in način usmerjanja
finančnih spodbud se določijo v poslovnem načrtu javnega sklada za spodbujanje podjetništva, ki ga sprejme nadzorni svet javnega sklada za spodbujanje podjetništva s soglasjem ustanovitelja. Poslovni načrt pripravi javni
sklad za spodbujanje podjetništva na podlagi sprejetih
usmeritev iz programa ukrepov.
(2) Podrobnejši pogoji, kriteriji in
merila za izvajanje instrumentov javnega sklada za spodbujanje podjetništva se v skladu z
zakonom, ki ureja delovanje javnih skladov, in s pravili za dodeljevanje
državnih pomoči določijo v splošnih pogojih za poslovanje javnega sklada.
VI. POSTOPKI DODELITVE SREDSTEV ZA IZVAJANJE RAZVOJNIH NALOG
IN PROGRAMOV PODJETNIŠKEGA, INOVATIVNEGA IN FINAČNEGA OKOLJA
20. člen
(pogoji za začetek postopka)
(1) Proračunska sredstva države in
pokrajin in sredstva iz namenskega premoženja javnega
sklada za spodbujanje
podjetništva za izvajanje nalog in programov iz 9., 10., 13., 14. in 16. člena
tega zakona se dodeljujejo na podlagi javnih razpisov. Javne razpise izvajajo
ministrstvo, pristojno za gospodarstvo, in druga ministrstva, javna agencija za
področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije, javni sklad za spodbujanje
podjetništva ali druge osebe javnega in zasebnega prava iz 7., 11. in 15. člena
tega zakona (v nadaljnjem besedilu: izvajalec razpisa).
(2) Izvajalec razpisa lahko začne
postopek za dodelitev sredstev, če:
1.
imajo za dodelitev sredstev potrjen program
dela in
2.
so izpolnjeni drugi pogoji za prevzemanje
obveznosti iz pogodb, sklenjenih med posameznim ministrstvom in izvajalcem
razpisov.
21. člen
(komisija za dodelitev sredstev)
(1) Postopek javnega razpisa za
dodelitev sredstev vodi komisija, ki jo s pisno odločbo imenuje odgovorna oseba
izvajalca razpisa ali od njega pooblaščena oseba.
(2) Komisijo sestavljajo predsednik
ali predsednica (v nadaljnjem besedilu: predsednik) in najmanj dva člana
ali članici (v nadaljnjem besedilu: član). Pri javnih razpisih, kjer je
pričakovati večje število vlog, je mogoče imenovati še dodatne člane za pomoč
pri opravljanju administrativnih del.
(3) Predsednik in člani komisije ne
smejo biti z vlagatelji ali vlagateljicami (v nadaljnjem besedilu: vlagatelji),
ki kandidirajo za dodelitev sredstev, interesno povezani v smislu poslovne
povezanosti, sorodstvenega razmerja (v ravni vrsti ali v stranski vrsti do
vštetega četrtega kolena), v zakonski zvezi, v dalj časa trajajoči življenjski
skupnosti moškega in ženske, ki nista sklenila zakonske zveze, v svaštvu do
vštetega drugega kolena ali v registrirani istospolni partnerski skupnosti po
zakonu, ki ureja registracijo istospolne partnerske skupnosti, tudi če so te
zveze, razmerja oziroma skupnosti že prenehale.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega
odstavka interesna povezanost ne more biti izločitveni razlog v primeru, če
komisije ni mogoče sestaviti drugače zaradi omejenega števila strokovnjakov na
določenem področju.
22. člen
(javni razpis)
(1) Javni razpis za dodelitev sredstev
mora biti objavljen v Uradnem listu Republike Slovenije in na državnem portalu
Republike Slovenije. Objava javnega razpisa mora vsebovati zlasti:
1.
naziv in sedež izvajalca razpisa,
2.
pravno podlago za izvedbo javnega razpisa,
3.
predmet javnega razpisa,
4.
navedbo osnovnih pogojev za kandidiranje na
javnem razpisu in meril, s pomočjo katerih se med tistimi, ki izpolnjujejo
pogoje, izberejo prejemniki ali prejemnice (v nadaljnjem besedilu: prejemniki),
5.
okvirno višino sredstev, ki so na razpolago za
predmet javnega razpisa,
6.
določitev obdobja, v katerem morajo biti
porabljena dodeljena sredstva, oziroma rokov, če je predvideno zaporedno
dodeljevanje sredstev,
7.
rok, do katerega morajo biti predložene vloge
za dodelitev sredstev,
8.
datum odpiranja vlog za dodelitev sredstev
oziroma datumi odpiranja vlog, če je v javnem razpisu predvideno njihovo
zaporedno odpiranje,
9.
rok, v katerem bodo vlagatelji obveščeni o
izidu javnega razpisa,
10.
kraj, čas ter osebo, pri kateri lahko
vlagatelji dvignejo razpisno dokumentacijo oziroma elektronski naslov, na
katerega lahko zaprosijo zanjo.
(2) Izvajalec razpisa lahko v javnem
razpisu poleg podatkov iz prejšnjega odstavka objavi tudi druge podatke, če so
potrebni glede na vrsto predmeta javnega razpisa.
23. člen
(razpisna dokumentacija)
(1) Izvajalec razpisa mora
zainteresiranim omogočiti vpogled v razpisno dokumentacijo in jim jo na zahtevo
predati.
(2) V razpisni dokumentaciji morajo
biti navedeni vsi potrebni podatki, ki omogočajo izdelavo popolne vloge za
dodelitev sredstev.
(3) Izvajalec razpisa mora v
dokumentaciji navesti vse pogoje, ki jih mora vlagatelj izpolnjevati, da se
uvrsti v izbor za dodelitev sredstev, oziroma, ki jih mora izpolnjevati vloga,
da se šteje kot formalno popolna. Obvezni sestavni deli razpisne dokumentacije
so:
1.
navodila za pripravo vloge,
2.
besedilo javnega razpisa,
3.
merila za ocenjevanje projektov,
4.
prijavni list,
5.
vzorci pogodb ali sklepov o odobritvi državne
pomoči,
6.
navedba potrebnih dokumentov, ki jih mora
vlagatelj predložiti izvajalcu razpisa kot dokazilo, da izpolnjuje pogoje za
kandidiranje na razpisana sredstva in da je upravičen do sredstev. Izvajalec
razpisa mora označiti tiste potrebne dokumente iz razpisa, za katere je dovolj,
da vlagatelj poda izjavo s katero privoli, da omenjene dokumente iz uradnih
evidenc izvajalec razpisa pridobi po uradni dolžnosti.
(4) Pri pripravi razpisne
dokumentacije mora izvajalec razpisa upoštevati določila predpisov, ki urejajo
splošni upravni postopek, in od vlagatelja ne sme zahtevati, da prilaga
dokumente, ki obstajajo v javnih evidencah. Razpisna dokumentacija mora
vsebovati natančni podatek o tem, katero dokumentacijo bo iz uradnih evidenc
pridobil izvajalec razpisa sam po uradni dolžnosti. V tem primeru je dovolj, da
vlagatelj priloži na razpis le pisno izjavo, iz katere je razvidno, da
izpolnjuje posamezne pogoje v skladu s tretjim odstavkom tega člena in po
potrebi tudi izjavo o privolitvi vpogleda v podatke oziroma evidence zaupne
narave.
24. člen
(vloga)
(1) Vloga za dodelitev sredstev mora
biti dostavljena do roka, ki je določen v objavi javnega razpisa. Rok za
predložitev vlog mora biti dovolj dolg, da lahko vlagatelj pripravi kakovostno
vlogo v skladu z zahtevanimi pogoji v razpisni dokumentaciji.
(2) Predložena vloga mora biti v
zaprtem ovitku, ovitek pa mora biti označen z »Ne odpiraj – vloga« in navedbo
javnega razpisa, na katerega se nanaša.
(3) Nepravilno označena vloga se
neodprta vrne pošiljatelju ali pošiljateljici (v nadaljnjem besedilu:
pošiljatelju). Če na vlogi ni pošiljateljevega naslova, se vloga odpre in se mu
po ugotovitvi naslova vrne.
25. člen
(odpiranje vlog)
(1) Odpiranje prejetih vlog za
dodelitev sredstev vodi komisija in se izvede v roku, ki je predviden v javnem
razpisu, ali v predvidenih rokih, če gre za zaporedno odpiranje vlog, pri čemer
lahko od izteka roka za dostavo vlog do odpiranja poteče največ osem dni.
(2) Odpiranje prejetih vlog ni javno.
(3) Odpirajo se samo v roku
dostavljene, pravilno izpolnjene in označene kuverte, ki vsebujejo vloge, in
sicer v vrstnem redu, v katerem so bile predložene.
26. člen
(zapisnik o odpiranju vlog)
(1) O odpiranju vlog mora komisija
sproti voditi zapisnik, ki vsebuje predvsem:
1.
naslov, prostor in čas odpiranja dospelih vlog,
2.
predmet javnega razpisa,
3.
imena navzočih predstavnikov komisije,
4.
imena oziroma naziv vlagateljev po vrstnem redu
odpiranja vlog,
5.
ugotovitve o popolnosti vlog,
6.
navedbo tistih vlagateljev, ki niso dostavili
popolne vloge.
(2) Na odpiranju ugotavlja komisija
popolnost vlog glede na to, ali so bili predloženi vsi zahtevani dokumenti
(formalna popolnost). Zapisnik podpišejo predsednik in člani komisije.
27. člen
(poziv k dopolnitvi vlog)
(1) Komisija v roku 8 dni od odpiranja
vlog pisno pozove tiste vlagatelje, katerih vloge niso bile popolne, da jih
dopolnijo. Rok za dopolnitev ne sme biti daljši od 15 dni.
(2) Nepopolne vloge, ki jih vlagatelji
v roku iz prejšnjega odstavka ne dopolnijo, se zavržejo.
28. člen
(ocenjevanje)
(1) Komisija opravi strokovni pregled
popolnih vlog ter jih oceni na podlagi pogojev in meril, ki so bili navedeni v
javnem razpisu oziroma razpisni dokumentaciji. Komisija mora o opravljanju
strokovnega pregleda popolnih vlog in o njihovem ocenjevanju voditi zapisnik.
(2) Na podlagi ocene vlog komisija
pripravi predlog prejemnikov sredstev, ki ga podpišejo predsednik in člani
komisije.
(3) Predlog prejemnikov sredstev se
predloži odgovorni osebi izvajalca razpisa ali osebi, ki je od njega
pooblaščena za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev.
29. člen
(sklep o izboru)
(1) Na podlagi ocen projektov ter
popolnih in vsebinsko ustreznih vlog sprejme odgovorna oseba izvajalca razpisa
ali od njega pooblaščena oseba seznam prejemnikov sredstev.
(2) Odgovorna oseba izvajalca razpisa
ali oseba, ki jo je ta pooblastila za sprejetje odločitve o dodelitvi sredstev,
na podlagi seznama iz prejšnjega odstavka izda posamezne sklepe o izboru
prejemnikov sredstev.
30. člen
(obvestilo neizbranim vlagateljem)
Izvajalec razpisa je dolžan v roku, ki je
bil naveden v objavi javnega razpisa, obvestiti vse vlagatelje, ki niso bili
izbrani, o odločitvi glede dodelitve sredstev.
31. člen
(poziv k podpisu pogodbe)
(1) Izvajalec razpisa mora prejemniku
sredstev posredovati sklep o izboru in ga hkrati pozvati k podpisu pogodbe. Rok
za podpis pogodbe znaša najmanj 8 dni od dneva prejema sklepa o izbiri.
(2) Če se prejemnik na poziv v roku iz
prejšnjega odstavka ne odzove, se šteje, da je umaknil vlogo za pridobitev
sredstev.
32. člen
(vsebina pogodbe)
Za dodelitev sredstev se sklene pogodba med
izvajalcem razpisa in prejemnikom. Obvezne sestavine pogodbe so zlasti:
1.
naziv in naslov izvajalca razpisa in prejemnika
sredstev,
2.
namen, za katerega so sredstva dodeljena,
3.
višina dodeljenih sredstev,
4.
terminski plan porabe sredstev,
5.
način nadzora nad namensko porabo sredstev,
6.
navedba pravic in obveznosti pogodbenih strank,
7.
navedba kršitev pogodbe, zaradi katerih je
mogoče pogodbo razvezati,
8.
drugo, kar sledi iz notranjih predpisov in
usmeritev izvajalca razpisa glede vsebine pogodb.
33. člen
(hranjenje dokumentacije)
Izvajalec razpisa mora hraniti
dokumentacijo o postopku dodelitve sredstev v skladu s pravili o hranjenju
dokumentarnega gradiva.
34. člen
(pritožba)
Zoper sklep oziroma obvestilo izvajalca
razpisa iz 29. in 30. člena tega zakona ni pritožbe.
Zakon o podpornem okolju za podjetništvo –
ZPOP-1 (Uradni list RS, št. 102/07)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»VII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
(obstoječi
javni razpisi in vloge)
Javni razpisi, ki so na dan uveljavitve
tega zakona v teku in obravnava vlog za dodelitev sredstev, ki so bile vložene
pred uveljavitvijo tega zakona, se nadaljujejo in končajo po predpisih, ki so
veljali pred uveljavitvijo tega zakona.
36. člen
(rok za izdajo
predpisov)
Minister izda pravilnik iz tretjega
odstavka 11. člena tega zakona najpozneje v šestih mesecih od uveljavitve tega
zakona.
37. člen
(program
ukrepov)
Kot program ukrepov iz prvega odstavka 4.
člena tega zakona se za obdobje 2007–2013 šteje Program ukrepov za spodbujanje
podjetništva in konkurenčnosti za obdobje 2007–2013, ki ga je vlada sprejela na
seji 6. julija 2006.
38. člen
(prenehanje
veljavnosti predpisov)
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona
preneha veljati Zakon o podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št.
40/04 in 115/06).
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona
prenehata veljati:
-
Uredba o pogojih, merilih in kriterijih za
dodeljevanje sredstev za izvajanje programa ukrepov za spodbujanje podjetništva
(Uradni list RS, št. 62/05) in
-
Pravilnik o načinu vodenja in vsebini evidence
subjektov inovativnega okolja (Uradni list RS, št. 119/05).
39. člen
(rok za
uveljavitev)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o
podpornem okolju za podjetništvo – ZPOP-1A (Uradni list RS, št. 57/12)
vsebuje naslednje prehodne in končno določbo:
»PREHODNE IN KONČNA DOLOČBA
5. člen
(1) Z dnem uveljavitve tega zakona
prenehajo veljati določbe 15., 16., 18. in 19. člena Zakona o raziskovalni in
razvojni dejavnosti (Uradni list RS, št. 22/06 – uradno prečiščeno besedilo,
61/06 – ZDru-1, 112/07 in 9/11; v nadaljnjem besedilu: ZRRD) v delu, ki se
nanašajo na agencijo na področju tehnološkega razvoja, uporabljajo pa se do
začetka delovanja javne agencije za področje turizma, tujih investicij,
tehnološkega razvoja, podjetništva in internacionalizacije.
(2) Z dnem uveljavitve tega zakona preneha
veljati 21. člen ZRRD, uporablja pa se do začetka delovanja javne agencije za
področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva ter
internacionalizacije.
6. člen
(1) Javni sklad Republike Slovenije za
podjetništvo, ki je bil ustanovljen z Ustanovitvenim aktom Javnega sklada
Republike Slovenije za podjetništvo (Uradni list RS, št. 112/04), se pripoji k
Javnemu skladu Republike Slovenije za regionalni razvoj in razvoj podeželja.
(2) Javni sklad Republike Slovenije za podjetništvo
do vpisa pripojitve v sodni register nadaljuje z delom na podlagi Zakona o
podpornem okolju za podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07).
(3) Članom nadzornega sveta in direktorju
Javnega sklada Republike Slovenije za podjetništvo preneha mandat z dnem vpisa
pripojitve v sodni register.
(4) Javni sklad za spodbujanje
podjetništva, skladnega regionalnega razvoja in razvoja podeželja z dnem vpisa
pripojitve v sodni register prevzame od Javnega sklada Republike Slovenije za
podjetništvo vse zaposlene javne uslužbence, premoženje, sredstva, opremo,
pravice in obveznosti, nedokončane zadeve, dokumentacijo in arhivsko gradivo in
se v pravnem prometu šteje kot njegov univerzalni pravni naslednik.
7. člen
(1) Javna agencija za podjetništvo in tuje
investicije, ki je bila ustanovljena s Sklepom o preoblikovanju Pospeševalnega
centra za malo gospodarstvo v Javno agencijo Republike Slovenije za
podjetništvo in tuje investicije (Uradni list RS, št. 73/05), se z Javno
agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije in Slovensko turistično
organizacijo spoji v javno agencijo za področje turizma, tujih investicij,
tehnološkega razvoja, podjetništva in internacionalizacije.
(2) Javna agencija za podjetništvo in tuje
investicije nadaljuje z delom na podlagi Zakona o podpornem okolju za
podjetništvo (Uradni list RS, št. 102/07) in predpisov ter aktov, izdanih na
njegovi podlagi, do vpisa spojitve v sodni register, nato se brez likvidacije
izbriše iz sodnega registra.
(3) Direktorju in članom sveta Javne agencije
za podjetništvo in tuje investicije prenehajo mandati z dnem vpisa spojitve v
sodni register.
(4) Do imenovanja direktorja javne agencije
za področje turizma, tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in
internacionalizacije opravlja funkcijo direktorja javne agencije vršilec
dolžnosti direktorja, ki ga imenuje Vlada Republike Slovenije brez javnega
natečaja. Pogodbo o zaposlitvi vršilec dolžnosti direktorja javne agencije
sklene z Vlado Republike Slovenije.
(5) Javna agencija za področje turizma,
tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in internacionalizacije z
dnem vpisa spojitve v sodni register prevzame od Javne agencije za podjetništvo
in tuje investicije vse zaposlene javne uslužbence, premoženje, sredstva,
opremo, pravice in obveznosti, nedokončane zadeve, dokumentacijo ter arhivsko
gradivo in se v pravnem prometu šteje kot njen univerzalni pravni naslednik.
8. člen
(1) Javna agencija za tehnološki razvoj
Republike Slovenije, ki je bila ustanovljena na podlagi Sklepa o ustanovitvi
Javne agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije (Uradni list RS, št.
12/04 in 75/06) se z Javno agencijo za podjetništvo in tuje investicije in
Slovensko turistično organizacijo spoji v javno agencijo za področje turizma,
tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva in internacionalizacije.
(2) Javna agencija za tehnološki razvoj
Republike Slovenije nadaljuje z delom na podlagi ZRRD in predpisov ter aktov,
izdanimi na njegovi podlagi, do vpisa spojitve v sodni register, nato se brez
likvidacije izbriše iz sodnega registra.
(3) Direktorju in članom sveta Javne
agencije za tehnološki razvoj Republike Slovenije prenehajo mandati z dnem
vpisa spojitve v sodni register.
(4) Javna agencija za področje turizma,
tujih investicij, tehnološkega razvoja, podjetništva ter internacionalizacije z
dnem vpisa spojitve v sodni register prevzame od Javne agencije za tehnološki
razvoj Republike Slovenije vse zaposlene javne uslužbence, premoženje,
sredstva, opremo, pravice in obveznosti, nedokončane zadeve, dokumentacijo ter
arhivsko gradivo in se v pravnem prometu šteje kot njen univerzalni pravni
naslednik.
9. člen
Ta zakon začne veljati naslednji dan po
objavi v Uradnem listu Republike Slovenije.«.