Neuradno prečiščeno besedilo, ki vsebuje to spremembo:
Opozorilo: Neuradno prečiščeno besedilo predpisa predstavlja
zgolj informativni delovni pripomoček, glede katerega organ ne jamči
odškodninsko ali kako drugače.
Neuradno prečiščeno besedilo Zakona o dostopu do informacij
javnega značaja obsega:
-
Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ (Uradni list RS,
št. 24/03 z dne 7. 3. 2003),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja – ZDIJZ-A (Uradni list RS, št. 61/05 z dne 30. 6. 2005),
-
Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – uradno prečiščeno
besedilo – ZDIJZ-UPB1 (Uradni list RS, št. 96/05 z dne 28. 10. 2005),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o davčnem postopku – ZDavP-1B
(Uradni list RS, št. 109/05 z dne 6. 12. 2005),
-
Zakon o Informacijskem pooblaščencu – ZInfP (Uradni list RS, št. 113/05
z dne 16. 12. 2005),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja – ZDIJZ-B (Uradni list RS, št. 28/06 z dne 17. 3. 2006),
-
Zakon o dostopu do informacij javnega značaja – uradno prečiščeno
besedilo – ZDIJZ-UPB2 (Uradni list RS, št. 51/06 z dne 18. 5. 2006),
-
Zakon o davčnem postopku – ZDavP-2 (Uradni list RS, št. 117/06 z dne 16.
11. 2006),
-
Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o dostopu do informacij javnega
značaja – ZDIJZ-C (Uradni list RS, št. 23/14 z dne 2. 4. 2014).
ZAKON
O DOSTOPU DO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA (ZDIJZ)
(neuradno prečiščeno besedilo št. 8)
I. UVODNE DOLOČBE
1. člen
(vsebina zakona)
(1) Ta zakon ureja postopek, ki vsakomur omogoča prost dostop
in ponovno uporabo informacij javnega značaja, s katerimi razpolagajo državni
organi, organi lokalnih skupnosti, javne agencije, javni skladi in druge osebe
javnega prava, nosilci javnih pooblastil in izvajalci javnih služb (v
nadaljnjem besedilu: organi).
(2) S tem zakonom se v pravni red Republike Slovenije
prenašajo naslednje direktive Evropske skupnosti: Direktiva 2003/4/ES
Evropskega parlamenta in Sveta z dne 28. januarja 2003 o javnem dostopu do
okoljskih informacij in razveljavitvi Direktive 90/313/EGS in direktiva
2003/98/ES Evropskega parlamenta in Sveta z dne 17. novembra 2003 o ponovni
uporabi informacij javnega sektorja.
(3) (črtan).
1.a člen
(zavezani poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb
javnega prava)
(1) Ta zakon ureja tudi postopek, ki vsakomur omogoča prost
dostop in ponovno uporabo informacij javnega značaja, s katerimi razpolagajo
gospodarske družbe in druge pravne osebe zasebnega prava pod neposrednim ali
posrednim prevladujočim vplivom, posamično ali skupaj, Republike Slovenije,
samoupravnih lokalnih skupnosti in drugih oseb javnega prava (v nadaljnjem
besedilu: poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava).
(2) Prevladujoč vpliv iz prejšnjega odstavka je zagotovljen,
kadar Republika Slovenija, samoupravne lokalne skupnosti ali druge osebe
javnega prava, posamično ali skupaj:
-
v gospodarski družbi, neposredno ali posredno prek druge gospodarske
družbe ali druge pravne osebe zasebnega prava, lahko izvajajo prevladujoč vpliv
na podlagi večinskega deleža vpisanega kapitala ali imajo pravico nadzora
večine ali lahko imenujejo več kot polovico članov poslovodnega ali nadzornega
organa, ali
-
v drugi pravni osebi zasebnega prava, ki ni gospodarska družba,
neposredno ali posredno prek druge gospodarske družbe ali druge pravne osebe
zasebnega prava, nastopajo kot ustanovitelji.
(3) Pod prevladujočim vplivom iz prvega odstavka tega člena
je tudi banka, ki je deležna ukrepov po zakonu, ki ureja ukrepe Republike
Slovenije za krepitev stabilnosti bank.
(4) Šteje se, da so po prvem odstavku tega člena zavezani
tudi poslovni subjekti po prenehanju prevladujočega vpliva iz drugega odstavka
tega člena, za informacije javnega značaja, ki so nastale v času, ko so bili
pod prevladujočim vplivom, za obdobje petih let po prenehanju.
(5) Poslovni subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava je zavezanec za dostop do informacij javnega značaja iz 4.a člena tega
zakona, ki so nastale kadarkoli v času, ko je bil pod prevladujočim vplivom
oseb javnega prava.
(6) Ob namenu iz prvega odstavka 2. člena tega zakona je
namen tega zakona tudi krepitev transparentnosti in odgovornega ravnanja pri
upravljanju z javnimi sredstvi in s finančnimi sredstvi poslovnih subjektov pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava.
(7) Vse določbe tega zakona, ki se nanašajo na organe, se
uporabljajo tudi za poslovne subjekte pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava, če ni s tem zakonom drugače določeno.
(8) Če je nosilec javnega pooblastila ali izvajalec javne
službe zavezan tako po 1. členu tega zakona kot tudi po drugem odstavku tega
člena, se v delu, ki se nanaša na izvajanje javnih pooblastil ali javne službe,
uporabljajo določbe tega zakona, ki urejajo dostop do informacij za organe,
sicer pa določbe, ki urejajo dostop do informacij za poslovne subjekte pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava.
2. člen
(namen zakona)
(1) Namen tega zakona je zagotoviti javnost in odprtost
delovanja organov ter omogočiti uresničevanje pravice fizičnih in pravnih oseb,
da pridobijo informacije javnega značaja.
(2) Za uresničitev namena tega zakona si morajo organi
prizadevati, da dosežejo čim večjo obveščenost javnosti o svojem delovanju.
3. člen
(spolna slovnična oblika)
V tem zakonu uporabljeni izrazi, ki se nanašajo na osebe in
so zapisani v moški slovnični obliki, so uporabljeni kot nevtralni za ženski in
moški spol.
3.a člen
(pomen izrazov)
(1) Izraz večinski delež ima enak pomen, kot v zakonu, ki
ureja gospodarske družbe.
(2) Izraz organ upravljanja pomeni organ, ki izvršuje
upravljavska upravičenja v drugi pravni osebi zasebnega prava, ki ni
gospodarska družba.
(3) DUTB pomeni družbo za upravljanje terjatev bank, ki je
ustanovljena v skladu z zakonom, ki ureja ukrepe Republike Slovenije za
krepitev stabilnosti bank.
I.A REGISTER ZAVEZANCEV
3.b člen
(register zavezancev za informacije javnega značaja)
(1) Pristojna organizacija za javnopravne evidence in
storitve, ustanovljena v skladu z zakonom, ki ureja plačilni promet (v
nadaljnjem besedilu: pristojna organizacija), vzpostavi in vodi javni register
zavezancev (v nadaljnjem besedilu: register zavezancev), v katerega se vpišejo:
-
zavezanci iz 1. člena tega zakona;
-
tisti zavezanci iz prve alineje drugega odstavka 1.a člena tega zakona,
pri katerih se prevladujoč vpliv izvaja neposredno ali posredno preko druge
gospodarske družbe na podlagi večinskega deleža vpisanega kapitala in
-
tisti zavezanci iz druge alineje drugega odstavka 1.a člena tega zakona,
v katerih Republika Slovenija, samoupravne lokalne skupnosti ali druge osebe
javnega prava neposredno nastopajo kot ustanovitelji.
(2) Register zavezancev vsebuje podatke o:
-
nazivu ali firmi pravne osebe;
-
sedežu in poslovnem naslovu pravne osebe;
-
matični številki pravne osebe;
-
davčni številki pravne osebe;
-
deležih oseb javnega prava v osnovnem kapitalu poslovnega subjekta;
-
pravni podlagi za podelitev javnega pooblastila ali izvajanje javne
službe;
-
prijavitelju, če se vpis opravi na podlagi prijave;
-
drugi pravni podlagi za vpis v register zavezancev;
-
datumu vpisa;
-
datumu izbrisa.
(3) Z namenom zagotavljanja večje preglednosti glede članov
poslovodnih organov, organov upravljanja, drugih zastopnikov in članov
nadzornih organov poslovnih subjektov pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava, register zavezancev pri posameznem zavezancu iz druge alineje prvega
odstavka tega člena vsebuje tudi naslednje njihove podatke iz poslovnega in
sodnega registra:
-
ime in priimek osebe;
-
vrsta zastopnika oziroma tip člana nadzornega organa;
-
datum imenovanja oziroma podelitve pooblastila.
(4) Zavezanci so v register zavezancev vpisani in iz njega
izbrisani neposredno na podlagi podatkov iz uradnih evidenc, navedenih v 3.c
členu tega zakona, in podatkov, posredovanih v skladu s prvim in drugim
odstavkom 3.č člena tega zakona.
(5) Če je pravna oseba vpisana v registru zavezancev, se
domneva, da je zavezanec po tem zakonu. Pravna oseba lahko v postopku z zahtevo
za dostop do informacij javnega značaja dostop zavrne, če izkaže:
-
da ne izpolnjuje pogojev za zavezanca po tem zakonu; ali
-
da so zahtevane informacije javnega značaja nastale v času, ko poslovni
subjekt ni bil pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava.
(6) Podatki iz registra zavezancev in iz četrtega odstavka
3.č člena tega zakona so javni in brezplačno dostopni na spletni strani
pristojne organizacije, na način, ki ga določi minister, pristojen za upravo.
(7) Ministrstvo, pristojno za finance, podatke iz registra
zavezancev uporablja za potrebe vodenja seznamov, ki jih določa zakon, ki ureja
preglednost finančnih odnosov in ločeno evidentiranje različnih dejavnosti, za
opravljanje nalog na področju finančnega premoženja države oziroma za njihovo
nadaljnje posredovanje pristojnim organom ter za izvajanje obveznosti države po
drugih zakonih.
3.c člen
(pridobivanje podatkov in izračunavanje deležev s strani
pristojne organizacije)
(1) Za namen vzpostavitve in vodenja registra iz prejšnjega
člena lahko pristojna organizacija brezplačno, samodejno in dnevno prevzema
podatke iz prvega, drugega in tretjega odstavka 3.b člena tega zakona iz:
-
sodnega in poslovnega registra Slovenije;
-
centralnega registra nematerializiranih vrednostnih papirjev;
-
drugih uradnih evidenc.
(2) Za potrebe izračunavanja posrednih deležev Republike
Slovenije, samoupravnih lokalnih skupnosti in drugih oseb javnega prava v
osnovnem kapitalu poslovnih subjektov s strani pristojne organizacije, se ne
uporablja določba zakona, ki ureja sodni register, glede omejitev dostopa do
podatkov na način, ki bi omogočal ugotovitev, ali je določena oseba
ustanovitelj (družbenik) v subjektu vpisa in v katerem subjektu vpisa je
ustanovitelj (družbenik).
(3) Način in roke prevzemanja podatkov od upravljavcev
uradnih evidenc določi minister, pristojen za upravo.
3.č člen
(obveznost posredovanja podatkov za vpis v register
zavezancev)
(1) Ministrstva in organi samoupravnih lokalnih skupnosti
pristojni organizaciji posredujejo elektronsko prijavo za vpis zavezancev v
register zavezancev iz svoje pristojnosti, in sicer za osebe javnega prava,
izvajalce javnih služb in nosilce javnih pooblastil ter pravne osebe zasebnega
prava, ki niso gospodarske družbe, v katerih je eden od ustanoviteljev
ministrstvo oziroma organ samoupravne lokalne skupnosti, najkasneje v 15 dneh
po ustanovitvi osebe javnega ali zasebnega prava oziroma od podelitve javnega
pooblastila ali začetka izvajanja javne službe ter posredujejo elektronsko
prijavo za izbris najkasneje v 15 dneh po prenehanju obstoja pogojev za zavezanost
po tem zakonu. Kadar gre za zavezanca iz državne pristojnosti, elektronsko
prijavo posreduje pristojno ministrstvo.
(2) Obveznost posredovanja prijave v register zavezancev za
vpis osebe zasebnega prava, ki ni gospodarska družba, v roku iz prejšnjega
odstavka, velja tudi za druge osebe javnega prava, ki v njih nastopajo kot
ustanovitelji.
(3) Po prejemu popolne prijave za vpis ali izbris iz registra
zavezancev pristojna organizacija izvede vpis oziroma izbris zavezanca iz
registra zavezancev in o tem obvesti prijavitelja. Vsebino in način prijave
določi minister, pristojen za upravo.
(4) Podatki o zavezancu, ki se izbriše iz registra, so pri
pristojni organizaciji javno spletno dostopni še deset let po izbrisu.
II. INFORMACIJA JAVNEGA ZNAČAJA
4. člen
(informacija javnega značaja)
(1) Informacija javnega značaja je informacija, ki izvira iz
delovnega področja organa, nahaja pa se v obliki dokumenta, zadeve, dosjeja,
registra, evidence ali drugega dokumentarnega gradiva (v nadaljnjem besedilu:
dokument), ki ga je organ izdelal sam, v sodelovanju z drugim organom, ali
pridobil od drugih oseb.
(2) Arhivsko gradivo, ki ga hrani v okviru javne arhivske
službe pristojni arhiv ali se hrani v lastni hrambi v skladu z zakonom, ki
ureja arhive, ni informacija javnega značaja po tem zakonu.
(3) Ponovna uporaba informacij javnega značaja pomeni uporabo
s strani fizičnih oseb ali pravnih oseb za pridobitne ali nepridobitne namene
razen za prvotni namen v okviru javne naloge, zaradi katerega so bili dokumenti
izdelani. Uporaba informacij za izvajanje javnih nalog v organu ali izmenjava
informacij med organi za izvajanje javnih nalog se ne šteje za ponovno uporabo
informacij.
4.a člen
(informacija javnega značaja v primeru poslovnih subjektov
pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava)
(1) V primeru poslovnih subjektov pod prevladujočim vplivom
oseb javnega prava je informacija javnega značaja:
-
informacija iz sklenjenega pravnega posla, ki se nanaša na pridobivanje,
razpolaganje ali upravljanje s stvarnim premoženjem poslovnega subjekta ali
izdatke poslovnega subjekta za naročilo blaga, gradenj, agentskih, svetovalnih
ali drugih storitev ter sponzorskih, donatorskih in avtorskih pogodb in drugih
pravnih poslov, s katerimi se dosega enak učinek;
-
informacija o vrsti zastopnika oziroma članstvu v poslovodnem organu,
organu upravljanja ali organu nadzora, informacija o višini dogovorjenega ali
izplačanega prejemka ali bonitete člana poslovodnega organa, organa
upravljanja, drugega zastopnika poslovnega subjekta, člana nadzornega organa in
informacija v zvezi z zaposlitvijo ali imenovanjem navedenih oseb, iz katere je
razvidno izpolnjevanje pogojev in meril za zaposlitev ali imenovanje.
(2) V primeru poslovnih subjektov pod prevladujočim vplivom
oseb javnega prava je informacija javnega značaja tudi informacija, ki je
nastala na podlagi pravnih poslov iz prve alineje prvega odstavka tega člena
oziroma je z njimi neposredno povezana, če je, ne glede na določbe prvega
odstavka 6. člena tega zakona, za njeno razkritje podan prevladujoči javni
interes iz drugega odstavka 6. člena tega zakona.
III. TEMELJNE DOLOČBE
5. člen
(načelo prostega dostopa)
(1) Informacije javnega značaja so prosto dostopne pravnim
ali fizičnim osebam (v nadaljnjem besedilu: prosilci).
(2) Vsak prosilec ima na svojo zahtevo pravico pridobiti od
organa informacijo javnega značaja tako, da jo pridobi na vpogled, ali da
pridobi njen prepis, fotokopijo, ali njen elektronski zapis.
(3) Vsak prosilec ima pravico, da pod enakimi pogoji kot
druge osebe pridobi pravico do ponovne uporabe informacij v pridobitne ali
nepridobitne namene.
(4) Organ mora v čim večji meri zagotavljati informacije
javnega značaja v elektronski obliki, vendar ni dolžan za potrebe ponovne
uporabe informacij javnega značaja zagotavljati pretvorbe iz ene oblike v drugo
ali zagotoviti izvlečkov iz dokumentov, kadar bi to pomenilo nesorazmeren napor
izven preprostega postopka ter tudi ne nadaljevati z ustvarjanjem določenih
informacij samo zaradi ponovne uporabe s strani drugih organov ali drugih oseb.
(5) Organ lahko prosilcu izjemoma zavrne dostop do zahtevane
informacije, če prosilec z eno ali več funkcionalno povezanimi zahtevami očitno
zlorabi pravico dostopa do informacij javnega značaja po tem zakonu oziroma je
očitno, da so zahteva ali zahteve šikanoznega značaja.
5.a člen
(izjeme glede omejitev pravic strank, udeležencev ali
oškodovancev v postopkih in varovanje tajnosti vira)
(1) Organ prosilcu zavrne dostop do zahtevane informacije, če
se zahteva nanaša na podatek, glede katerega je dostop v skladu z zakonom
prepovedan ali omejen tudi strankam, udeležencem ali oškodovancem v sodnem,
upravnem ali z zakonom določenem nadzornem postopku.
(2) Organ prosilcu zavrne dostop do zahtevane informacije, če
se zahteva nanaša na podatek, glede katerega zakon določa varovanje tajnosti
vira.
6. člen
(izjeme)
(1) Organ prosilcu zavrne dostop do zahtevane informacije, če
se zahteva nanaša na:
1.
podatek, ki je na podlagi zakona, ki ureja tajne podatke, opredeljen kot
tajen;
2.
podatek, ki je opredeljen kot poslovna skrivnost v skladu z zakonom, ki
ureja gospodarske družbe;
3.
osebni podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev varstva osebnih
podatkov v skladu z zakonom, ki ureja varstvo osebnih podatkov;
4.
podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev zaupnosti individualnih
podatkov o poročevalskih enotah skladno z zakonom, ki ureja dejavnost državne
statistike;
5.
podatek, katerega razkritje bi pomenilo kršitev zaupnosti davčnega
postopka ali davčne tajnosti, skladno z zakonom, ki ureja davčni postopek;
6.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi kazenskega pregona
ali v zvezi z njim, ali postopka s prekrški in bi njegovo razkritje škodovalo
njegovi izvedbi;
7.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi upravnega postopka,
in bi njegovo razkritje škodovalo njegovi izvedbi;
8.
podatek, ki je bil pridobljen ali sestavljen zaradi pravdnega,
nepravdnega ali drugega sodnega postopka, in bi njegovo razkritje škodovalo
njegovi izvedbi;
9.
podatek iz dokumenta, ki je v postopku izdelave, in je še predmet
posvetovanja v organu, njegovo razkritje pa bi povzročilo napačno razumevanje
njegove vsebine;
10.
podatek o naravni oziroma kulturni vrednoti, ki v skladu z zakonom, ki
ureja ohranjanje naravne ali kulturne dediščine, ni dostopen javnosti zaradi
varovanja naravne oziroma kulturne vrednote;
11.
podatek iz dokumenta, ki je bil sestavljen v zvezi z notranjim
delovanjem oziroma dejavnostjo organov, in bi njegovo razkritje povzročilo
motnje pri delovanju oziroma dejavnosti organa.
(2) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka, se dostop do
zahtevane informacije dovoli, če je javni interes glede razkritja močnejši od
javnega interesa ali interesa drugih oseb za omejitev dostopa do zahtevane
informacije, razen v naslednjih primerih:
-
za podatke, ki so v skladu z zakonom, ki ureja tajne podatke, označeni z
najvišjima dvema stopnjama tajnosti;
-
za podatke, ki vsebujejo ali so pripravljeni na podlagi tajnih podatkov
tuje države ali mednarodne organizacije, s katero ima Republika Slovenija
sklenjeno mednarodno pogodbo v zvezi z izmenjavo ali posredovanjem tajnih
podatkov;
-
za podatke, ki vsebujejo ali so pripravljeni na podlagi davčnih
podatkov, ki jih organom v Republiki Sloveniji posreduje organ tuje države;
-
za podatke iz 4. točke prvega odstavka tega člena;
-
za podatke iz 5. točke prvega odstavka, razen če je davčni postopek že
pravnomočno končan oziroma je zavezanec za davek obveznost ugotovil v obračunu
davka in ga ni plačal v predpisanem roku.
(3) Ne glede na določbe prvega odstavka, se dostop do
zahtevane informacije dovoli:
-
če gre za podatke o porabi javnih sredstev ali podatke, povezane z
opravljanjem javne funkcije ali delovnega razmerja javnega uslužbenca, razen v
primerih iz 1. in 5. do 8. točke prvega odstavka ter v primerih, ko zakon, ki
ureja javne finance ali zakon, ki ureja javna naročila, določata drugače;
-
če gre za podatke glede emisij v okolje, odpadkov, nevarnih snovi v
obratu ali podatke iz varnostnega poročila in druge podatke, za katere tako
določa zakon, ki ureja varstvo okolja.
(4) Če prosilec meni, da so podatki v nasprotju z zakonom, ki
ureja tajne podatke, označeni s stopnjo tajnosti, lahko zahteva umik tajnosti
po postopku iz 21. člena tega zakona.
(5) Organ lahko prosilcu ne posreduje zahtevane informacije,
ki je dostopna v prosto dostopnih javnih evidencah ali na drug način že
enostavno javno dostopna (objava v uradnem glasilu, publikacijah organa,
medijih, strokovni literaturi, svetovnem spletu in podobno), in mu posreduje
samo napotilo, kje se informacija nahaja.
(6) Organ prosilcu zavrne zahtevo za ponovno uporabo
zahtevane informacije, če se zahteva nanaša na:
1.
podatek iz prvega odstavka tega člena ali
2.
podatek, zavarovan s pravicami intelektualne lastnine tretjih oseb, ali
3.
podatek, s katerim razpolagajo izvajalci javne službe javne
radiotelevizije ali izvajalci javne službe na področju izobraževalne, raziskovalne
ali kulturne dejavnosti ali
4.
podatek, za katerega drug zakon določa, da je dostopen samo upravičenim
osebam.
6.a člen
(javni podatki poslovnih subjektov pod prevladujočim vplivom
oseb javnega prava)
(1) Ne glede na določbe prvega odstavka prejšnjega člena se
dostop do zahtevane informacije javnega značaja poslovnih subjektov pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava dovoli, če gre za osnovne podatke o
sklenjenih pravnih poslih iz prve alineje prvega odstavka 4.a člena tega
zakona, in sicer:
-
podatek o vrsti posla;
-
o pogodbenem partnerju, in sicer za pravno osebo: naziv ali firma,
sedež, poslovni naslov in račun pravne osebe ter za fizično osebo: osebno ime
in kraj bivanja;
-
pogodbena vrednost in višina posameznih izplačil;
-
datum in trajanje posla in
-
enaki podatki iz aneksa k pogodbi.
(2) Ne glede na določbe prvega odstavka prejšnjega člena se z
namenom povečanja transparentnosti nad porabo sredstev poslovnih subjektov pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava dovoli dostop do zahtevanih informacij
javnega značaja iz druge alineje prvega odstavka 4.a člena tega zakona.
(3) Ne glede na določbo prvega odstavka tega člena lahko
zavezanci, katerih informacije javnega značaja se ne posredujejo v svetovni
splet v skladu s četrtim odstavkom 10.a člena tega zakona, zavrnejo dostop do
osnovnih podatkov o poslih iz prvega odstavka tega člena, če izkažejo, da bi
razkritje huje škodovalo njihovemu konkurenčnemu položaju na trgu, razen če se
ti podatki nanašajo na pravne posle, ki obsegajo donatorske, sponzorske,
svetovalne, avtorske ali druge intelektualne storitve ali druge pravne posle, s
katerimi se dosega enak učinek.
(4) Pod pogoji iz prejšnjega odstavka lahko gospodarske družbe
iz prve alineje drugega odstavka 1.a člena tega zakona, v katerih je delež oseb
javnega prava v osnovnem kapitalu, posamično ali skupaj, 100 %, z izjemo javnih podjetij v skladu z
zakonom, ki ureja gospodarske javne službe, zavrnejo dostop do osnovnih
podatkov o poslih iz prvega odstavka tega člena, razen kolikor ti predstavljajo
podatke, ki se jih spletno objavlja na podlagi četrtega odstavka 10.a člena
tega zakona.
(5) Ne glede na določbe prvega odstavka 4.a člena in prvega
odstavka prejšnjega člena so v primeru, kadar je poslovni subjekt pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava banka iz tretjega odstavka 1.a člena
tega zakona, prosto dostopne informacije javnega značaja tudi naslednje
informacije, neposredno povezane s krediti neplačnikov kot tveganimi
postavkami, ki se vodijo kot slabitve v bilancah te banke in ki so bili iz
takšne banke preneseni na DUTB, za vsak posamezni kredit:
-
iz pogodb o sklenjenih poslih: vrsta in vrednost posla, kreditodajalec,
kreditojemalec, in sicer firma in sedež pravne osebe, datum sklenitve pogodbe;
-
iz sklepov organa banke, pristojnega za odobritev posla: organ, ki je
posel odobril in člani organa ter člani uprave in člani nadzornega sveta banke
v času odobritve kredita, in sicer za fizično osebo: osebno ime in položaj
oziroma naziv delovnega mesta;
-
iz dokazil o zavarovanju: vrsta in predmet zavarovanja in
-
iz pogodbe o prevzemu terjatev med banko in DUTB: firma in sedež banke
in neplačnika in končna bruto izpostavljenost do posameznega neplačnika na dan
prenosa na DUTB.
(6) Izraz krediti neplačnikov, ki se vodijo kot slabitve v
bilancah banke iz prejšnjega odstavka pomeni kredite pravnih oseb, s sedežem v
Republiki Sloveniji, ki se skladno s sklepom Banke Slovenije, ki ureja
ocenjevanje izgub iz kreditnega tveganja bank in hranilnic, in ki je izdan na
podlagi zakona, ki ureja bančništvo, razvrščajo v skupino D ali E, ali ki so se
pri skrbnem pregledu aktive banke, ki je bil izveden v skladu z morebitnimi
navodili Evropske komisije ali Evropske centralne banke, obravnavali kot
krediti neplačnikov.
(7) Dostop do informacij javnega značaja iz petega odstavka
tega člena zagotavlja DUTB.
7. člen
(delni dostop)
Če dokument ali njegov del le delno vsebuje informacije iz
prejšnjega člena in jih je mogoče izločiti iz dokumenta, ne da bi to ogrozilo
njihovo zaupnost, pooblaščena oseba organa izloči te informacije iz dokumenta
ter seznani prosilca z vsebino oziroma mu omogoči ponovno uporabo preostalega
dela dokumenta.
7.a člen
(javni podatki iz obtožnega akta)
Ne glede na določbo prvega odstavka 6. člena tega zakona, so
v kazenskem postopku v zvezi s kaznivim dejanjem, ki se preganja po uradni
dolžnosti, za člana poslovodnega organa, organa upravljanja, drugega zastopnika
ali nadzornega organa zavezanca iz drugega in tretjega odstavka 1.a člena tega
zakona, ki je v neposredni zvezi z opravljanjem dela ali nalog, po
pravnomočnosti sklepa o preiskavi oziroma po pravnomočnosti obtožnice, če
preiskava ni bila zahtevana ali uvedena oziroma po vročitvi obtožnega predloga
obdolžencu, iz obtožnega akta javno dostopni podatki o osebnem imenu
obdolženega, kvalifikaciji kaznivega dejanja, ocenjeni pridobljeni premoženjski
koristi in povzročeni premoženjski škodi poslovnega subjekta pod prevladujočim
vplivom oseb javnega prava, razen v primerih obstoja izjem iz 6. ali 8. točke
prvega odstavka 6. člena tega zakona.
8. člen
(katalog informacij javnega značaja)
(1) Vsak organ je dolžan redno vzdrževati in na primeren
način javno objavljati (uradno glasilo organa, svetovni splet, ipd.) ter dati
na vpogled prosilcu po vsebinskih sklopih urejen katalog informacij javnega
značaja, s katerimi razpolaga.
(2) Ministrstvo, pristojno za upravo (v nadaljnjem besedilu:
ministrstvo) je dolžno redno vzdrževati in na svetovnem spletu javno objavljati
državni katalog informacij javnega značaja, ki združuje informacije iz
posameznih katalogov iz prejšnjega odstavka.
(3) Ne glede na določbe prvega in drugega odstavka tega člena
so poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava dolžni na
svojih spletnih straneh objaviti kontaktne podatke osebe ali oseb, pristojnih
za posredovanje informacij javnega značaja.
9. člen
(določitev uradne osebe)
(1) Vsak organ določi eno ali več uradnih oseb, pristojnih za
posredovanje informacij javnega značaja.
(2) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka, lahko več
organov skupaj določi eno ali več uradnih oseb, pristojnih za posredovanje
informacij javnega značaja.
10. člen
(posredovanje informacij javnega značaja v svetovni splet)
(1) Vsak organ je dolžan posredovati v svetovni splet
naslednje informacije javnega značaja:
1.
prečiščena besedila predpisov, ki se nanašajo na delovno področje
organa, povezana z državnim registrom predpisov na spletu;
2.
programe, strategije, stališča, mnenja in navodila, ki so splošnega pomena
ali so pomembna za poslovanje organa s fizičnimi in pravnimi osebami oziroma za
odločanje o njihovih pravicah ali obveznostih, študije in druge podobne
dokumente, ki se nanašajo na delovno področje organa;
3.
predloge predpisov, programov, strategij in drugih podobnih dokumentov,
ki se nanašajo na delovno področje organa;
4.
vse objave in razpisno dokumentacijo v skladu s predpisi, ki urejajo
javna naročila;
5.
informacije o svoji dejavnosti ter upravnih, sodnih in drugih storitvah;
6.
vse informacije javnega značaja, ki so jih prosilci zahtevali najmanj
trikrat;
7.
druge informacije javnega značaja.
(2) Vsak organ mora omogočiti dostop do informacij iz
prejšnjega odstavka brezplačno.
(3) Ministrstvo omogoči dostop do informacij iz prvega
odstavka tudi preko enotnega državnega portala e-uprava.
(4) Določbe tega člena ne veljajo za poslovne subjekte pod
prevladujočim vplivom oseb javnega prava.
10.a člen
(zbiranje in posredovanje informacij javnega značaja v
svetovni splet)
(1) Z namenom krepitve preglednosti in odgovornosti
upravljanja s finančnimi sredstvi, s katerimi razpolagajo zavezanci po tem
zakonu in zaradi prevladujočega javnega interesa za razkritje podatkov o porabi
teh sredstev, organ, pristojen za javna plačila, ustanovljen v skladu z
zakonom, ki ureja opravljanje plačilnih storitev za proračunske uporabnike (v
nadaljnjem besedilu: organ, pristojen za javna plačila), zbira podatke o stanju
na računih in plačilnih transakcijah, ki so bile izvršene v breme računov
naslednjih skupin registriranih zavezancev po tem zakonu:
-
javnih gospodarskih zavodov;
-
javnih podjetij v skladu z zakonom, ki ureja gospodarske javne službe;
-
tistih poslovnih subjektov iz prve alineje drugega odstavka 1.a člena
zakona, v katerih je delež oseb javnega prava v osnovnem kapitalu, posamično
ali skupaj, 100%.
(2) Organ, pristojen za javna plačila, vzpostavi posebne
evidenčne račune o vseh plačilnih transakcijah, opravljenih v breme računov
registriranih zavezancev iz prejšnjega odstavka, ki vsebuje naslednje podatke:
-
račun v breme,
-
naziv ali firma plačnika,
-
sedež pravne osebe – plačnika,
-
referenca v breme,
-
datum transakcije,
-
znesek transakcije,
-
oznaka valute transakcije,
-
račun v dobro,
-
ime, naziv ali firma prejemnika v dobro,
-
sedež ali naslov prejemnika,
-
referenca v dobro,
-
namen plačila,
-
koda namena in
-
druge identifikacijske oznake, uporabljene v plačilnem nalogu oziroma
pri izvršitvi plačilne transakcije v skladu s predpisi in standardi na področju
plačilnih storitev.
(3) Ponudniki plačilnih storitev, razen Banke Slovenije,
organu, pristojnemu za javna plačila, brezplačno sporočajo podatke o stanju na
računih in vseh plačilnih transakcijah, opravljenih v breme računov, ki jih
imajo registrirani zavezanci iz prvega odstavka tega člena, na način, ki ga
predpiše minister, pristojen za finance.
(4) Organ, pristojen za javna plačila, posreduje v svetovni
splet informacije javnega značaja o transakcijah, opravljenih s strani
registriranih zavezancev iz prvega odstavka tega člena in preostalih
registriranih zavezancev po 1. členu tega zakona z izjemo tistih, ki so
zavezani kot nosilci javnih pooblastil ali izvajalci javnih služb, če ne gre
hkrati za registrirane zavezance iz prvega odstavka tega člena, in sicer:
-
datum transakcije,
-
znesek in valuta transakcije,
-
račun, naziv ali firma in sedež prejemnika v dobro, razen, če je
prejemnik fizična oseba,
-
namen plačila.
(5) Registrirani zavezanci iz 1. člena in drugega odstavka
1.a člena tega zakona, ki nastopajo kot naročniki, koncedenti ali javni
partnerji, v roku 48 dni od oddaje javnega naročila, podelitve koncesije ali
izbire izvajalca javno-zasebnega partnerstva na podlagi postopka, ki ga urejajo
zakoni, ki urejajo javno naročanje, koncesije ali javno-zasebno partnerstvo,
objavijo javno dostopne informacije javnega značaja iz pogodbe o izvedbi
javnega naročila, koncesijske pogodbe oziroma pogodbe o javno-zasebnem
partnerstvu. Te informacije se objavijo na spletnih straneh, ki so namenjene
izvajanju elektronskega javnega naročanja, v strojno-berljivem formatu. Način,
možne formate in mesto objave določi minister, pristojen za upravo, v soglasju
z ministrom, pristojnim za finance.
(6) Izjema v zvezi z objavo naziva ali firme in sedeža
prejemnika plačil, določena v tretji alineji četrtega odstavka tega člena, ne
velja za fizične osebe, ki so kot poslovni subjekti vpisani v Poslovni register
Slovenije.
(7) Podatke iz drugega odstavka tega člena, ki jih ne
posreduje v svetovni splet, sme organ, pristojen za javna plačila, razkriti:
-
zakonitemu zastopniku, poslovodni osebi in članom organa upravljanja in
nadzora v določeni pravni osebi za potrebe izvajanja nalog, določenih z zakonom
in aktom o ustanovitvi;
-
državnim organom, organom samoupravnih lokalnih skupnosti in nosilcem
javnih pooblastil za izvajanje njihovih z zakonom predpisanih pristojnosti;
-
drugim upravičencem v primerih, ki jih določa zakon.
(8) Dovoljena je brezplačna in neomejena ponovna uporaba
informacij javnega značaja iz četrtega odstavka tega člena.
(9) Na podlagi zahteve za dostop do informacij javnega
značaja so prosilcem podatki o plačilnih transakcijah iz tega člena, ki
predstavljajo javno dostopne informacije javnega značaja, dostopni pri
zavezancih po tem zakonu.
(10) DUTB informacije javnega značaja iz četrte alineje
petega odstavka 6.a člena tega zakona posreduje v svetovni splet nemudoma, iz
prve, druge in tretje alineje petega odstavka 6.a člena tega zakona pa v roku
treh mesecev od dejanskega prevzema informacij. Podrobnejši način objave informacij
iz prve, druge in tretje alineje petega odstavka 6.a člena tega zakona določi
Banka Slovenije na predlog DUTB.
(11) Poslovni subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava posreduje v svetovni splet, preko objave na svojih spletnih straneh,
informacije javnega značaja iz prvega odstavka 6.a člena tega zakona, ki se
nanašajo na donatorske, sponzorske, svetovalne in druge avtorske ali druge
intelektualne storitve, v roku petih dni od sklenitve posla.
(12) Poslovni subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava posreduje v svetovni splet, preko objave na svojih spletnih straneh, tudi
informacije javnega značaja v zvezi z zastopniki tega poslovnega subjekta,
člani poslovodnega organa, organa upravljanja ali člana nadzornega organa iz
druge alineje prvega odstavka 4.a člena tega zakona, ki se nanašajo na vrsto
zastopnika oziroma navedbo članstva v poslovodnem organu, organu upravljanja
ali nadzornem organu in informacijo o višini prejemkov in bonitet te osebe, in
sicer: osebno ime, dogovorjena višina mesečnih prejemkov, dogovorjena višina
odpravnine ter skupna višina neto izplačanih prejemkov v preteklem letu.
11. člen
(predpis vlade)
Vlada podrobneje predpiše, kaj se šteje za podatke iz
dokumenta, ki je v postopku izdelave (9. točka prvega odstavka 6. člena tega
zakona), način priprave in objave kataloga informacij javnega značaja (8. člen
tega zakona), vrste informacij iz 7. točke prvega odstavka prejšnjega člena in
način posredovanja informacij javnega značaja v svetovni splet.
IV. POSTOPEK Z ZAHTEVO ZA DOSTOP ALI ZA PONOVNO UPORABO
12. člen
(zahteva)
Prosilec zahteva dostop do informacije javnega značaja s
pisno zahtevo za dostop do informacije javnega značaja ali njihovo ponovno
uporabo, lahko pa tudi z neformalno zahtevo.
13. člen
(pravno varstvo)
Pravno varstvo ima prosilec, ki vloži pisno zahtevo za dostop
do informacije javnega značaja ali njihovo ponovno uporabo.
1. Ustna zahteva za dostop do informacije javnega značaja
14. člen
(neformalna zahteva)
(1) Če prosilec zahteva dostop do informacije javnega značaja
ali ponovno uporabo z neformalno zahtevo, je organ dolžan prosilcu omogočiti
dostop do informacij javnega značaja ali ponovno uporabo, razen če gre za
podatke iz prvega ali šestega odstavka 6. člena tega zakona.
(2) Če organ zadevi ugodi, prosilcu nemudoma omogoči
seznanitev z vsebino zahtevane informacije tako, da mu jo da na vpogled, ali
tako, da mu zagotovi njen prepis, fotokopijo ali elektronski zapis, oziroma mu
omogoči ponovno uporabo.
(3) Če prosilec zahteva, da se mu da informacija na vpogled,
je organ dolžan omogočiti prosilcu vpogled tako, da ima prosilec dovolj časa,
da se seznani z njeno vsebino.
(4) Neformalna zahteva iz prvega odstavka se ne šteje za
vlogo v upravnem postopku v smislu zakona, ki ureja upravni postopek.
2. Pisna zahteva za dostop do informacije javnega značaja
15. člen
(pravila postopka)
(1) O pisni zahtevi (v nadaljnjem besedilu: zahteva) za
dostop do informacije javnega značaja odločajo organi v postopku, ki ga določa
ta zakon.
(2) Za vprašanja postopka s pisno zahtevo, ki niso urejena s
tem zakonom, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja splošni upravni postopek.
16. člen
(vložitev zahteve)
(1) Zahtevo za dostop do informacije javnega značaja vloži
prosilec pri organu, za katerega meni, da razpolaga z informacijo.
(2) Za vložitev zahteve iz prejšnjega odstavka v elektronski
obliki, se uporabljajo določbe zakona, ki ureja elektronsko poslovanje in
podpis.
17. člen
(obvezna vsebina zahteve)
(1) Zahteva mora vsebovati navedbo organa, kateremu se pošilja,
osebno ime, firmo ali ime pravne osebe, navedbo o morebitnem zastopniku ali
pooblaščencu ter naslov prosilca oziroma njegovega zastopnika ali pooblaščenca.
(2) V zahtevi za dostop do informacij javnega značaja mora
prosilec opredeliti:
1.
informacijo, s katero se želi seznaniti,
2.
na kakšen način se želi seznaniti z vsebino zahtevane informacije
(vpogled, prepis, fotokopija, elektronski zapis).
(3) Prosilcu ni treba pravno utemeljiti zahteve, ali izrecno
označiti, da gre za zahtevo za dostop do informacije javnega značaja. Če iz
narave zahteve izhaja, da gre za zahtevo za dostop do informacije javnega
značaja po tem zakonu, organ obravnava zahtevo po tem zakonu.
(4) V zahtevi za ponovno uporabo informacij javnega značaja
mora prosilec opredeliti:
1.
informacijo, ki jo želi ponovno uporabiti;
2.
na kakšen način želi prevzeti vsebino zahtevane informacije (klasičen
ali elektronski zapis ter praviloma tudi oblika in nosilec zapisa);
3.
za kakšen namen želi informacijo ponovno uporabiti (pridobitni oziroma
nepridobitni namen).
18. člen
(dopolnitev zahteve)
(1) Če je zahteva nepopolna in je organ zaradi tega ne more
obravnavati, mora organ pozvati prosilca, da jo v roku, ki ga določi organ,
dopolni. Rok ne sme biti krajši od 3 delovnih dni.
(2) Uradna oseba iz 9. člena tega zakona je dolžna prosilcu
nuditi ustrezno pomoč pri dopolnitvi zahteve.
(3) Če prosilec zahteve ne dopolni v roku iz prvega odstavka,
ali če zahteva tudi po dopolnitvi ne izpolnjuje pogojev iz 17. člena tega
zakona in je zato organ ne more obravnavati, ravna organ v skladu z 19. členom
tega zakona.
19. člen
(zavrženje zahteve)
Organ s sklepom zavrže zahtevo, če niso izpolnjeni procesni
pogoji iz 17. in 18. člena tega zakona.
20. člen
(ravnanje organa, če ne poseduje zahtevane informacije)
Če organ, ki je prejel zahtevo, ne razpolaga z zahtevano
informacijo, mora nemudoma, najpozneje pa v roku 3 delovnih dni od dneva
prejema zahteve, odstopiti zahtevo organu, ki je glede na vsebino zahteve
pristojen za njeno reševanje, in o tem obvestiti prosilca.
21. člen
(odločanje o zahtevi)
(1) Postopek z zahtevo za dostop do informacije javnega
značaja ali ponovno uporabo v organu vodi in v njem odloča predstojnik ali
uradna oseba iz 9. člena tega zakona, v skladu z določbami zakona, ki ureja
splošni upravni postopek.
(2) Če se prosilec v zahtevi sklicuje na prevladujoč javni
interes za razkritje v skladu z drugim odstavkom 6. člena tega zakona ali če
predstojnik ali uradna oseba oceni, da je potrebno uporabiti to določbo, o
zadevi na predlog predstojnika odloči:
-
vlada, če je zavezan organ državne uprave, državnega tožilstva ali
državnega pravobranilstva, oseba javnega prava, katere ustanovitelj je država,
nosilec javnih pooblastil ali izvajalec javne službe na državni ravni;
-
vrhovno sodišče, če je zavezano sodišče;
-
svet samoupravne lokalne skupnosti, če je zavezan organ samoupravne
lokalne skupnosti, oseba javnega prava, katere ustanovitelj je samoupravna
lokalna skupnost, nosilec javnih pooblastil ali izvajalec javne službe na ravni
samoupravne lokalne skupnosti;
-
organ sam, če ne gre za organe iz prejšnjih alinej.
(3) Določbe o postopku in pristojnosti iz prejšnjega odstavka
se uporabljajo tudi v primeru zahteve za umik stopnje tajnosti po četrtem
odstavku 6. člena tega zakona.
(4) V primeru iz drugega in tretjega odstavka tega člena je
dovoljena pritožba v skladu s 27. členom tega zakona.
22. člen
(odločba)
(1) Če organ zahtevi za dostop ugodi, ne izda posebne
odločbe, temveč o tem napravi uradni zaznamek.
(2) Če organ zahtevo za dostop delno ali v celoti zavrne, o
tem izda pisno odločbo.
(3) O zahtevi za ponovno uporabo organ izda pisno odločbo, če
za ponovno uporabo zaračuna ceno ali določi druge pogoje v skladu s tem
zakonom.
(4) Zavrnilna odločba mora poleg ostalih sestavin vsebovati
tudi obrazložitev razlogov, zaradi katerih je bila zahteva zavrnjena, ter pouk
o pravnem sredstvu.
(5) Če organ zahtevo delno ali v celoti zavrne na podlagi
določbe 2. točke petega odstavka 6. člena tega zakona, mora v odločbi navesti
osebo, ki razpolaga s pravicami intelektualne lastnine ali vsaj navesti osebo,
od katere je organ pridobil svoj obseg pravic intelektualne lastnine.
(6) Če organ v roku iz 23. člena tega zakona ne omogoči prosilcu
dostopa do informacije in če tudi ne izda in ne vroči prosilcu odločbe o zavrnitvi
ali odločbe o odobritvi ponovne uporabe informacij javnega značaja, se šteje,
da je zahtevo zavrnil.
23. člen
(rok za odločitev)
Organ je dolžan odločiti o zahtevi prosilca nemudoma,
najkasneje pa v roku 20 delovnih dni od dneva prejema popolne zahteve.
24. člen
(izjemne okoliščine)
(1) V primeru, da organ potrebuje več časa za posredovanje
zahtevane informacije zaradi izvedbe delnega dostopa do informacije javnega
značaja, skladno z določbami 7. člena tega zakona ali zaradi obsežnosti
zahtevanega dokumenta, lahko podaljša rok iz prejšnjega člena za največ 30
delovnih dni.
(2) O podaljšanju roka, vključno z obrazložitvijo razloga za
podaljšanje, je organ dolžan odločiti s sklepom, ki ga vroči prosilcu. Sklep je
organ dolžan sprejeti najkasneje v roku 15 delovnih dni po prejemu zahteve.
(3) Zoper sklep iz prejšnjega odstavka ni pritožbe.
(4) V primeru uporabe določb drugega odstavka 21. člena tega
zakona, mora zavezani organ predložiti predlog odločitve pristojnemu organu v
roku 15 delovnih dni od prejema zahteve, pristojni organ pa mora odločiti o
zahtevi v nadaljnjih 15 delovnih dneh od prejema predloga odločitve.
25. člen
(dostop do informacije)
(1) Če organ zahtevi ugodi, prosilcu nemudoma omogoči
seznanitev z vsebino zahtevane informacije tako, da mu jo da na vpogled ali
tako, da mu zagotovi njen prepis, fotokopijo ali elektronski zapis.
(2) Če je zahtevana informacija zavarovana skladno z zakonom,
ki ureja avtorsko pravico, organ, v primeru iz prejšnjega odstavka, prosilcu
omogoči seznanitev z informacijo tako, da mu jo da na vpogled.
(3) Če prosilec zahteva, da se mu da informacija na vpogled,
je organ dolžan omogočiti prosilcu vpogled tako, da ima prosilec dovolj časa,
da se seznani z njeno vsebino.
(4) Če prosilec meni, da informacija, s katero se je
seznanil, ni informacija javnega značaja, ki jo je navedel v zahtevi, lahko
zahteva od organa, da mu omogoči seznanitev z informacijo javnega značaja, ki
jo je navedel v zahtevi. Organ mora odločati o zahtevi iz prejšnjega stavka
nemudoma, najkasneje pa v roku 3 delovnih dni.
(5) Vlada podrobneje predpiše način posredovanja informacij
javnega značaja.
26. člen
(zavrnitev zahteve)
Organ lahko v celoti ali delno zavrne zahtevo prosilca če
ugotovi, da zahtevani podatek oziroma dokument pomeni izjemo po 6. členu tega
zakona.
2.A Posebna postopkovna pravila
26.a člen
(postopanje poslovnih subjektov pod prevladujočim vplivom
oseb javnega prava)
(1) Poslovni subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava v postopku z zahtevo za dostop do informacij javnega značaja smiselno
postopa po 12., 13., 14., 16., 17., 18., 19., 23., 24., 25. in 26. členu tega
zakona in po določbah zakona, ki ureja splošni upravni postopek, če s tem
zakonom ni določeno drugače.
(2) Če poslovni subjekt v postopku iz prejšnjega odstavka ne
omogoči dostopa do informacije javnega značaja ali ga omogoči samo delno, s
pisnim odgovorom v obliki dopisa obvesti prosilca o razlogih, zaradi katerih
zahtevanih informacij ne more posredovati. V odgovoru se prosilca opozori, da
lahko vloži pritožbo na pooblaščenca za dostop do informacij javnega značaja v
roku 15 dni od prejema pisnega odgovora. Pisni odgovor v fizični obliki se
prosilcu pošlje po pošti priporočeno ali na elektronski naslov prosilca.
(3) Poslovni subjekt v roku 20 delovnih dni od prejema
zahteve omogoči dostop do informacij javnega značaja ali prosilcu pošlje pisni
odgovor iz prejšnjega odstavka, sicer se šteje, da je bil dostop zavrnjen.
(4) Pisni odgovor poslovnega subjekta iz drugega odstavka
tega člena in molk poslovnega subjekta iz prejšnjega odstavka se štejeta kot
zavrnilna odločba.
3. Pritožbeni postopek
27. člen
(pravica do pritožbe)
(1) Zoper odločbo, s katero je organ zahtevo zavrnil, ter
zoper sklep, s katerim je organ zahtevo zavrgel, ima prosilec pravico do pritožbe.
(2) Prosilec ima pravico do pritožbe tudi v primeru iz
četrtega odstavka 25. člena tega zakona ali če ne dobi informacije v obliki, ki
jo je zahteval v skladu z drugim in četrtim odstavkom 17. člena.
(3) O pritožbi odloča pooblaščenec za dostop do informacij
javnega značaja.
(4) Postopek s pritožbo se izvaja po določbah zakona, ki
ureja splošni upravni postopek.
(5) V pritožbenem postopku na podlagi pritožbe iz četrtega
odstavka 26.a člena tega zakona pooblaščenec za dostop do informacij javnega
značaja zahteva od poslovnega subjekta pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava, da mu pošlje vse dokumente, ki se tičejo zadeve oziroma navede razloge,
zaradi katerih ni odločil v zakonitem roku.
(6) Če pooblaščenec za dostop do informacij javnega značaja v
pritožbenem postopku iz prejšnjega odstavka ugotovi, da je pritožba utemeljena,
odloči tudi o zahtevi za dostop do informacij javnega značaja poslovnega
subjekta.
4. Postopek izvršbe
27.a člen
(izvršba)
(1) Postopek izvršbe se izvaja po določbah zakona, ki ureja
splošni upravni postopek, če ni s tem zakonom določeno drugače.
(2) Za izvedbo upravne izvršbe po tem zakonu je pristojen
pooblaščenec za dostop do informacij javnega značaja.
(3) Upravna izvršba se opravi na predlog prosilca na podlagi
izvršljive odločbe in sklepa o dovolitvi izvršbe. Zoper sklep o dovolitvi
izvršbe ni pritožbe.
(4) Izvršba se opravi s prisilitvijo zoper organ ali poslovni
subjekt pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava, ki je dolžan izpolniti
obveznost.
28. člen
(prenehal
veljati)
29. člen
(prenehal
veljati)
30. člen
(prenehal
veljati)
V. SODNO VARSTVO
31. člen
(upravni spor)
Zoper odločbo pooblaščenca je mogoče začeti upravni spor
skladno z zakonom.
VI. SPODBUJANJE IN SVETOVANJE V ZVEZI Z DOSTOPOM IN PONOVNO
UPORABO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA
32. člen
(naloge ministrstva in nadzor nad izvajanjem zakona)
(1) Ministrstvo opravlja spodbujevalne in razvojne naloge v
zvezi z dostopom do informacij javnega značaja.
(2) Naloge ministrstva iz prejšnjega odstavka so zlasti:
1.
seznanjanje javnosti o načinu in pogojih dostopa do informacij javnega
značaja;
2.
svetovanje drugim organom v zvezi z uporabo določil tega zakona;
3.
druge spodbujevalne in razvojne naloge.
(3) Za nadzor nad izvajanjem določb tega zakona je pristojno
ministrstvo, razen določbe tretjega odstavka 10.a člena tega zakona, za nadzor
katerega je pristojen organ, pristojen za javna plačila.
(4) Pooblaščenec je v okviru pritožbenega postopka pristojen
tudi za nadzor nad izvajanjem tega zakona in na njegovi podlagi izdanih
predpisov.
33. člen
(črtan)
VII. STROŠKI IN DRUGI POGOJI ZA POSREDOVANJE IN PONOVNO
UPORABO INFORMACIJ JAVNEGA ZNAČAJA
34. člen
(stroški posredovanja informacij)
(1) Vpogled v zahtevano informacijo je brezplačen, kadar ne
terja izvajanja delnega dostopa v skladu s 7. členom tega zakona.
(2) Za posredovanje prepisa, fotokopije ali elektronskega
zapisa zahtevane informacije lahko organ prosilcu zaračuna materialne stroške.
34.a člen
(cena in druge zahteve glede ponovne uporabe informacij)
(1) Za ponovno uporabo informacij v pridobitne namene, razen
v primeru uporabe z namenom informiranja, zagotavljanja svobode izražanja,
kulture in umetnosti in uporabe informacij s strani medijev lahko organ
zaračuna ceno.
(2) Cena ne sme preseči stroškov zbiranja, priprave,
razmnoževanja in razširjanja informacij ter običajnega donosa vloženih
sredstev. Cena mora biti stroškovno naravnana ter določena v običajnem
knjigovodskem obdobju ter v skladu s predpisanimi knjigovodskimi pravili za
organ. Obračunska podlaga za ceno je informacija javnega značaja in jo organ v
skladu s tem zakonom posreduje vsakemu prosilcu, ki to zahteva.
(3) Organ ne zaračuna ponovne uporabe informacij, če jih v
svetovni splet posreduje brezplačno.
35. člen
(predpisi vlade)
(1) Vlada po predhodnem mnenju pooblaščenca za dostop do
informacij javnega značaja predpiše pravila za zaračunavanje in enotni
stroškovnik, v skladu s katerim organi, ki odločajo o dostopu, zaračunavajo
stroške iz 34. člena tega zakona.
(2) Vlada predpiše podrobnejša merila in pogoje za določanje
cene iz 34.a člena.
36. člen
(objava stroškovnika in cene)
(1) Vsak organ mora stroškovnik iz prejšnjega člena objaviti
v svojem katalogu informacij javnega značaja ter ga dati na vpogled vsakemu
prosilcu.
(2) Organ praviloma vse pogoje glede ponovne uporabe
informacij, običajno ceno iz prvega odstavka 34.a člena ter obračunske podlage,
ki jih bo upošteval pri posebnih zahtevah za ponovno uporabo informacij,
vnaprej posreduje v svetovni splet.
(3) Organ je dolžan prosilca opozoriti na plačilo stroškov
in, če prosilec to zahteva, mu mora organ vnaprej sporočiti višino stroškov, ki
mu jih bo zaračunal za posredovanje informacij.
(4) Če se zahteva prosilca nanaša na informacijo večjega
obsega, lahko organ zahteva od prosilca vnaprejšnji polog odmerjenega zneska za
kritje stroškov posredovanja zahtevane informacije.
36.a člen
(prepoved diskriminacije)
(1) Cena iz 34.a člena ali drugi pogoji glede ponovne uporabe
informacij javnega značaja ne smejo povzročiti diskriminacije med prosilci
znotraj iste ali primerljivih kategorij ponovne uporabe informacij.
(2) Če organ uporablja informacije za dejavnost, ki ni del
njegovih uradnih nalog, javnega pooblastila ali javne službe, veljajo zanj
enaka cena in drugi pogoji glede ponovne uporabe informacij javnega značaja,
kot to velja za druge osebe.
(3) Ponovna uporaba informacij je po enaki ceni in pod
enakimi drugimi pogoji dovoljena in omogočena vsem prosilcem. Števila
prosilcev, ki jim organ dovoli ponovno uporabo informacij, ni dovoljeno omejevati.
Organ s pogodbo ali kakršnimkoli drugačnim dogovorom ali odločitvijo ne sme
prosilcu zagotoviti takšne ponovne uporabe informacij, ki bi izključevala
ponovno uporabo informacij s strani tretjih oseb.
(4) Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko organ
podeli izključno pravico ponovne uporabe informacij, če je to neogibno potrebno
za izvajanje javne službe ali drugih storitev v javnem interesu. Potrebnost
izključne pravice organ redno preverja najmanj vsaka tri leta, o čemer izda
poseben sklep. Zoper sklep organa je dovoljena pritožba.
(5) Organ javno objavi in posreduje pooblaščencu vse
predpisane podatke glede podelitve in preverjanja izključne pravice ponovne
uporabe informacij. Pooblaščenec vodi evidenco vseh podeljenih izključnih
pravic.
(6) Vlada podrobneje predpiše pogoje glede ponovne uporabe
informacij in podeljevanja izključnih pravic iz četrtega odstavka tega člena
ter vsebino in način javnih objav ter evidence v zvezi s tem.
VIII. POROČANJE
37. člen
(letna poročila)
(1) Državni organi in organi lokalnih skupnosti so dolžni
pripraviti letno poročilo o izvajanju tega zakona in ga predložiti ministrstvu
do 31. januarja za preteklo leto.
(2) Vlada predpiše vsebino poročila iz prejšnjega odstavka.
(3) Vlada sprejme skupno letno poročilo o izvajanju tega
zakona na podlagi prejetih poročil iz prvega odstavka tega člena do vsakega 31.
marca za preteklo leto in ga pošlje Državnemu zboru Republike Slovenije v
seznanitev. Sprejeto skupno letno poročilo vlada objavi na spletu.
38. člen
(črtan)
IX. KAZENSKE DOLOČBE
39. člen
(odgovornost za prekršek)
(1) Z globo 1.000 eurov se kaznuje za prekršek posameznik, ki
uniči, skrije ali kako drugače napravi nedostopen dokument, zadevo, dosje,
register, evidenco ali dokumentarno gradivo, v katerem se nahaja informacija
javnega značaja, z namenom, da jo napravi nedostopno javnosti.
(2) Z globo 1.200 eurov se kaznuje odgovorna oseba organa ali
poslovnega subjekta pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava, ki stori
prekršek iz prejšnjega odstavka.
(3) Z globo 800 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna oseba
organa:
-
če v roku iz 23. člena tega zakona neupravičeno ne posreduje zahtevane
informacije javnega značaja;
-
če ne objavi kataloga informacij javnega značaja iz 8. člena tega zakona
ali ne posreduje v svetovni splet informacij javnega značaja v skladu z 10.
členom tega zakona;
-
če v predpisanem roku ne predloži letnega poročila iz prvega odstavka
37. člena tega zakona;
-
če v roku iz drugega odstavka 26. člena ne posreduje v svetovni splet
informacij javnega značaja iz desetega odstavka 10.a člena tega zakona.
(4) Z globo 800 eurov se kaznuje odgovorna oseba poslovnega
subjekta pod prevladujočim vplivom oseb javnega prava, ki stori prekršek iz
prve alineje prejšnjega odstavka ali če ne posreduje v svetovni splet, preko
objave na svojih spletnih straneh, vseh informacij javnega značaja iz enajstega
ali dvanajstega odstavka 10.a člena tega zakona.
(5) Z globo 300 eurov se kaznuje za prekršek odgovorna oseba
ministrstva ali organa samoupravne lokalne skupnosti, ki v predpisanem roku ne
sporoči pristojni organizaciji podatkov v skladu s prvim odstavkom 3.č člena
tega zakona in odgovorna oseba osebe javnega prava, ki v predpisanem roku ne
sporoči pristojni organizaciji podatkov v skladu z drugim odstavkom 3.č člena
tega zakona.
(6) Z globo od 700 do 1.400 eurov se kaznuje za prekršek
posameznik in od 2.000 do 30.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba,
samostojni podjetnik posameznik ali posameznik, ki samostojno opravlja
dejavnost, ki ponovno uporabi informacijo javnega značaja v pridobitne namene,
za katero organ zaračunava ceno ali določa druge pogoje, pa ji organ take
uporabe ni dovolil v skladu s tretjim odstavkom 22. člena tega zakona.
(7) V hitrem postopku o prekršku iz prejšnjega odstavka lahko
pristojni organ izreče globo v katerikoli višini znotraj predpisanih razponov.
39.a člen
(prekrškovne določbe v zvezi s centraliziranim zbiranjem
podatkov od ponudnikov plačilnih storitev)
(1) Z globo od 2.500 do 10.000 eurov se kaznuje za prekršek
ponudnik plačilnih storitev, razen Banke Slovenije, ki organu, pristojnemu za
javna plačila, ne posreduje podatkov v skladu s tretjim odstavkom 10.a člena
tega zakona ali posreduje napačne ali nepopolne podatke.
(2) Z globo od 1.000 do 4.000 eurov se kaznuje za prekršek
odgovorna oseba ponudnika plačilnih storitev, razen Banke Slovenije, ki stori
prekršek iz prejšnjega odstavka.
(3) V hitrem postopku o prekršku lahko organ, pristojen za
javna plačila, izreče globo v katerikoli višini znotraj razponov, ki so predpisani
v tem členu.
Zakon o dostopu do informacij
javnega značaja – ZDIJZ (Uradni list RS, št. 24/03)
vsebuje naslednje prehodne in končne določbe:
»X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
40. člen
(pričetek dela
pooblaščenca)
Pooblaščenec prične s svojim delom najkasneje 1. 9. 2003.
41. člen
(predpisi in drugi akti
vlade)
(1) Vlada objavi katalog iz drugega odstavka 1. člena tega
zakona najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(2) Vlada izda predpise iz 11. člena in petega odstavka 25.
člena tega zakona najkasneje v štirih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
(3) Vlada izda stroškovnik iz 35. člena tega zakona
najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi tega zakona.
42. člen
(akti organov)
(1) Organi pripravijo kataloge iz 8. člena tega zakona v enem
letu po uveljavitvi predpisa iz 11. člena tega zakona.
(2) Organi objavijo stroškovnik iz 35. člena tega zakona
najkasneje v enem mesecu po njegovi uveljavitvi.
43. člen
(imenovanje odgovorne
osebe)
Organi imenujejo uradne osebe iz 9. člena tega zakona
najkasneje v treh mesecih po njegovi uveljavitvi.
44. člen
(posredovanje dokumentov v
svetovni splet)
Organi so dolžni najkasneje v šestih mesecih po uveljavitvi
predpisa iz 11. člena tega zakona, posredovati v svetovni splet informacije
javnega značaja iz 10. člena tega zakona.
45. člen
(prenehanje veljavnosti)
Z dnem uveljavitve tega zakona preneha veljati prvi odstavek
38. člena in prvi odstavek 40. člena zakona o arhivskem gradivu in arhivih
(Uradni list RS, št. 20/97 in 32/97 – popravek).
46. člen
(pričetek veljavnosti
zakona)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-A (Uradni list RS, št. 61/05) vsebuje
naslednji prehodni in končno določbo:
»31. člen
(1) Pogodbe in drugi dogovori ali odločitve, ki omogočajo
izključno ponovno uporabo informacij javnega značaja eni ali več osebam in so v
veljavi na dan uveljavitve tega zakona ter ne izpolnjujejo pogojev iz četrtega
odstavka 36.a člena zakona, prenehajo veljati s potekom svoje veljavnosti,
vendar najkasneje 31. decembra 2008.
(2) Do sprejema zakona, ki bo uredil organizacijo
pooblaščenca, ima pooblaščenec strokovno-tehnično službo, ki se številčno
prilagaja potrebam delovnega procesa.
(3) Ne glede na določbe zakona, ki ureja tajne podatke, ima
brez dovoljenja dostop do tajnih podatkov tudi pooblaščenec (državni
funkcionar).
32. člen
(izdaja predpisov)
Vlada izda predpise iz 26., 28. in 29. člena tega zakona v
roku treh mesecev od uveljavitve tega zakona.
33. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o davčnem postopku – ZDavP-1B (Uradni list RS, št. 109/05) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»123. člen
Ta zakon začne veljati 1. januarja 2006, razen tretjega
odstavka 101. člena tega zakona, ki začne veljati naslednji dan po objavi v
Uradnem listu Republike Slovenije in se uporablja že za dostavo podatkov
davčnemu organu za leto 2005.«.
Zakon o Informacijskem
pooblaščencu – ZInfP (Uradni list RS, št. 113/05) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»20. člen
(začetek veljavnosti)
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-B (Uradni list RS, št. 28/06) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»3. člen
Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.«.
Zakon o davčnem postopku – ZDavP-2
(Uradni list RS, št. 117/06) vsebuje
naslednjo končno določbo:
»424. člen
(začetek veljavnosti
zakona)
Ta zakon začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije, uporabljati pa se začne od 1. januarja 2007.«.
Zakon o spremembah in dopolnitvah
Zakona o dostopu do informacij javnega značaja – ZDIJZ-C (Uradni list RS, št. 23/14) vsebuje
naslednje prehodne in končne določbe:
»PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
23. člen
Pristojna organizacija vzpostavi register zavezancev iz 3.b
člena zakona najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega zakona in zagotovi
pogoje za posredovanje elektronskih prijav zavezancev na podlagi 3.č člena
zakona najkasneje mesec dni pred potekom tega roka. Pristojna organizacija v
register vpiše zavezance iz druge in tretje alineje prvega odstavka 3.b člena
zakona v roku petih dni od vzpostavitve registra zavezancev.
24. člen
(1) Minister, pristojen za upravo, izda predpis iz šestega
odstavka 3.b člena, tretjega odstavka 3.c člena in tretjega odstavka 3.č člena
zakona v roku treh mesecev od uveljavitve tega zakona, predpis iz petega
odstavka 10.a člena zakona pa v roku šestih mesecev od uveljavitve tega zakona.
(2) Minister, pristojen za finance, izda predpis iz tretjega
odstavka 10.a člena zakona v roku štirih mesecev od uveljavitve tega zakona.
25. člen
Ministrstva in organi samoupravnih lokalnih skupnosti
posredujejo aktualni seznam zavezancev iz svoje pristojnosti iz prvega odstavka
3.č člena zakona pristojni organizaciji po poteku petih mesecev, vendar
najkasneje v šestih mesecih od uveljavitve tega zakona.
26. člen
(1) Poslovni subjekti pod prevladujočim vplivom oseb javnega
prava morajo obveznost iz tretjega odstavka 8. člena zakona izpolniti v roku
enega meseca od uveljavitve tega zakona.
(2) DUTB zagotovi spletno objavo informacij javnega značaja
iz desetega odstavka 10.a člena zakona v roku treh mesecev od uveljavitve tega
zakona.
(3) Banka Slovenije podrobnejši način objave iz desetega
odstavka 10.a člena zakona določi v roku enega meseca od uveljavitve tega zakona.
27. člen
Vlada sprejme pravila za zaračunavanje in enotni stroškovnik
iz 35. člena zakona v roku petih mesecev od uveljavitve tega zakona. Do takrat
se za zaračunavanje stroškov posredovanja informacij uporabljajo določbe 34. in
35. člena Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (Uradni list RS, št.
51/06 – uradno prečiščeno besedilo in 117/06 – ZDavP-2).
28. člen
(1) V Zakonu o prejemkih poslovodnih oseb v gospodarskih
družbah v večinski lasti Republike Slovenije in samoupravnih lokalnih skupnosti
(Uradni list RS, št. 21/10 in 8/11) v drugem odstavku 7. člena preneha veljati
besedilo »to pa jo mora to varovati kot poslovno skrivnost.«.
(2) V Zakonu o ukrepih Republike Slovenije za krepitev
stabilnosti bank (Uradni list RS, št. 105/12 in 63/13 – ZS-K) preneha veljati:
-
v sedmem odstavku 4. člena besedilo »razen v primeru podatka, ki je po
zakonu, ki ureja bančništvo, zaupen«.
-
v osmem odstavku 11. člena besedilo »razen v primeru, ko gre za
naznanitev suma kaznivega dejanja«.
29. člen
(1) Ta zakon začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem
listu Republike Slovenije.
(2) Določbe prve, druge in tretje alineje petega odstavka 6.a
člena se pričnejo uporabljati tri mesece od uveljavitve tega zakona.
(3) Določbe od prvega do devetega odstavka 10.a člena zakona
se začnejo uporabljati šest mesecev od uveljavitve tega zakona.«.